Duke Nukem Forever

Robot
Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever är tidernas mest försenade spel, det har varit i utveckling sedan förra årtusendet. Ändå känns det som ett hafsverk.

#duke-nukem-forever, #duke-nukem-3d, #quake, #3d-realms, #gearbox-software, #half-life-2


Inaktiv
Duke Nukem Forever

Right on time!

Frilansare

Och med det dog den sista, kvarklängande resten av 90-talet. Vila i frid!

PW
Medlem

Hail to the king baby!

Medlem

Vad i helvete!!?? 2 av 5? Efter så många år lyckas de göra ett dåligt spel?

Medlem

Kan inte påstå jag blev förvånad precis ...

Medlem

Hur kan det få minus för brudar och bröst? Känns lite typiskt Fz alá The Withcer 1 med andra ord fruktansvärt löjligt. Visst klagar dock inte på 2/5, även om jag ej spelat spelet så det jag har sett ifrån det verkar minst sagt ganska sunkigt.

Medlem

Som skribenterna har påpekat flertalet gånger, det är omöjligt att leva upp till förväntningarna. Betyget var väntat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Cane:

Hur kan det få minus för brudar och bröst? Känns lite typiskt Fz alá The Withcer 1 med andra ord fruktansvärt löjligt. Visst klagar dock inte på 2/5, även om jag ej spelat spelet så det jag har sett ifrån det verkar minst sagt ganska sunkigt.

Jag tycker det framgår rätt tydligt att det inte var pga brösten som betyget blev lågt och det minuset de fick var när de tog det för långt.

Medlem

Detta blir väl det nya Blops? =P
Kanske inte, men de kanske kan göra ett Duke spel som känns mer relevant? Efter så lång tid, undrar hur många exemplar de måste sälja för att gå plus...
Är ju inte så förvånande att det skulle vara dåligt direkt och humorn funkade på 90-talet.
Demot tyckte jag var mer irriterande än roligt faktiskt.
Dock är mitt spel in the mail.

Medlem

En milstolpe i spelhistorien åtminstone.

2/5. HA, jag tipsade rätt! En vän till mig är nu skyldig mig 50 :-

Kom igen det var ju inte oväntat, köp hellre Duke 3D HD, på xbox Live.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Skönt att dom blev klar med spelet i alla fall.

Medlem

Frågan är ju om den här versionen av spelet varit under utveckling mer än ett eller två år?
De har ju skotat version efter version under åren.

Hur som helst, spelet ser och verkar fruktansvärt dåligt och inte ens värt att testas.
Spelar hellre igenom orginalet igen..


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Hur kan det få minus för brudar och bröst? Känns lite typiskt Fz alá The Withcer 1 med andra ord fruktansvärt löjligt. Visst klagar dock inte på 2/5, även om jag ej spelat spelet så det jag har sett ifrån det verkar minst sagt ganska sunkigt.

Som Jkkb skriver, D3D var aldrig gubbsnuskigt på det sätt detta är.


signatur
Medlem

Where's your god now?

Medlem

Sitter ni och lirar spel i en lagerlokal eller?

Det som verkar detta spel kanske är bäst att spela i sällskap med polare och skratta åt extremt dåliga skämt, och story. Liknande det ni gör på filmen.

Medlem

Nu sitter man här med gråten i halsen efter att ha läst vilken katastrof spelet blev. Om det visar sig att alla upplever spelet som Calle gjorde så bör George Broussard hängas upp i sina genitaler så allmänheten har något att skratta åt. Hans perfektionism gjorde att spelet aldrig kom ut i tid, och får jag vara ärlig tror jag att versionen från 2001 hade varit hundra gånger bättre.
Nåja, nu ska jag testa spelet själv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Förväntat betyg, även om jag i det tysta hoppades på något fantastiskt.
Men det blir nog ett köp bara för att få ha det i hyllan det är ju trots allt ett stycke spelhistoria

Medlem

Föga förvånande men kul att det iaf kom ut till sist.

Medlem

Instämmer med recensenten. Spelet är inget att ha.

Drar in på gog och köper duke nukem 3d istället.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur är brudar bröst och bajs en dålig sak? Gillar man inte humorn i Duke Nukem ska man nog inte ens spela det. Och grafik? Grafik är lååångt ifrån allt, och so what. Jag tycker grafik från 2007 fortfarande är snyggt. Hell, flera spel från PS2 är fortfarande snygga. Recenscenten var inte intresserad av Duke Nukem.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Nu sitter man här med gråten i halsen efter att ha läst vilken katastrof spelet blev. Om det visar sig att alla upplever spelet som Calle gjorde så bör George Broussard hängas upp i sina genitaler så allmänheten har något att skratta åt. Hans perfektionism gjorde att spelet aldrig kom ut i tid, och får jag vara ärlig tror jag att versionen från 2001 hade varit hundra gånger bättre.
Nåja, nu ska jag testa spelet själv.

Absolut, hade spelet släppts 2001, eller iaf innan 2004 så hade det säkert varit alla tiders.


signatur
Medlem

Struntar väl i att köpa det då

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Protoman:

Hur är brudar bröst och bajs en dålig sak? Gillar man inte humorn i Duke Nukem ska man nog inte ens spela det. Och grafik? Grafik är lååångt ifrån allt, och so what. Jag tycker grafik från 2007 fortfarande är snyggt. Hell, flera spel från PS2 är fortfarande snygga. Recenscenten var inte intresserad av Duke Nukem.

Om du läst texten så skulle veta att jag älskar Duke 3D, det är ett av tidernas bästa fps. Jag säger heller inte att bajsbröst är dålig smak, men att det fått en för stor plats i DNF, särskilt när det inte var en stor sak i D3D.


signatur
Medlem

Skulle vara kul att läsa en recension av någon som aldrig hört talas om D3D, hade nog blivit rätt så annorlunda, kanske inte bättre, men annorlunda.

Medlem

Älskar verkligen att så fort ett spel inte är realistiskt lr har den bästa grafiken eller sjukt många scriptade event så säger alla att det är skit. Själv har jag längtat som fan efter ett spel som itne tar sig själv för mycket på allvar, Längtar till att få hitta alla vapen.

Mjaa... man är väl inte förvånad direkt. Duke Nukem känns ju inte så fräscht 2011...

Medlem

Betyget är självklart
Under många år så byttes grafikmotorn flera ggr vilket tog tid att göra, dessutom så blev det andra utvecklare än 3d realms (vilka aldrig tog sig tiden att göra klart spelet) som gjorde klart spelet.

Medlem
Skrivet av Fatha:

Älskar verkligen att så fort ett spel inte är realistiskt lr har den bästa grafiken eller sjukt många scriptade event så säger alla att det är skit. Själv har jag längtat som fan efter ett spel som itne tar sig själv för mycket på allvar, Längtar till att få hitta alla vapen.

Håller verkligen med. Dock har jag inte spelat än så jag får väl återkomma på om folk har rätt i klagomålen eller inte. För min del kan det falla på om banorna i Las Vegas osv bara är i början och resten är baser, alien blahaj osv, då kommer det inte bli så bra.

Skriv svar