Skyrims huvudplattform är konsolerna

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Gay.

Då får man testa demot innan man köper skiten.

Om det nu kommer ett demo såklart.. man vet aldrig! :/

Demo släpps alltid, lita på mig min gode vän.

Långt ifrån alltid

Alltid.

Medlem

Verkar lite dumt o börja grina redan, kanske vettigare o vänta tills spelet är släppt för om se om det blev bra eller dåligt.
Visst jag tycker också att det är träligt när allt krut läggs på konsoler. (vilket det föv piratas till en hel del också)
Men det är lite att skjuta sig själv i foten när man skriker att man ska tanka spelet bara för att.
Vänta tills det släpps, köp om det är bra låt annars bli.

Medlem

Kudos till CDProject som utvecklade the Witcher 2 till PC först och främst (syns också på resultatet).
Skulle vilja säga att CDProject, ArenaNet, Bioware och Blizzard är dom enda vettiga unvecklarna idag (DICE också).
Har förhandsbokat Skyrim så vår väll bara hoppas på att portningen sköts snyggt, verkar ju vara hel grymt spel annars..

Medlem

Lite tragiskt att ge sig in i den här otroligt dumma gråtpöbel, det verkar som att samtliga här är experter på spelindustrin utan att ha en enda aning om hur utveckling av spel går till - som att klaga till utvecklarna att de är dumma för att de inte väljer PC som målplatform när det blir ett scenario där "antingen säljer du din frukt på torget eller i en industrilokal" - marknaden styr.

Det enda jag tänker flika in här, är att man måste såklart utveckla spelet mot konsoll först, eftersom det är så sataniskt mycket svårare än PC - PC kan man i slutskeded av produktionen bara kasta över spelet på och så fungerar det, sen att man behöver tweaka UI och Kontroller - men det antar jag att de gör i förhand.

Sen att ni klagar som fan över att portningar blir dåliga - kanske, men ni är garanterat förblindade av de dåliga portarna såpass att ni i de bra fallen inte kommer ihåg eller ens kanske märkte att det var en konsolport.

Jo, en sak till - det var nån idiot som jämförde konsollspelande med cykel med stödhjul och pc som att cykla på riktigt - det är bara en absurd jämförelse som borde bestraffas med arkebusering. Det är snarare som skillnanden mellan att köra sporthoj och glidare - visst är det fräsigt att köra en sporthoj och få ut så mycket prestanda som möjligt, men kapa ner effektiviteten på cykeln och lägg på en hel del känsla så får du en glidare istället.

Sluta grina, småungar (ja, även ni som är 30+ är småungar)


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv

[quote=Pilestedt]- bestraffas med arkebusering-/quote]

Så Du anser alltså att det är OK med mord på andra människor för att de gör jämförelser som du ej gillar.
Din människosyn äcklar mig.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Bara det med DirectX gör ju att spelet blir mer ointressant. Om dom nu inte kunde dra in Dx 11 så kunde dom ju iaf kunnat programmerat pc versionen till OpenGL


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Blir inget köp trots att spelserien är en stor favorit. Är jävligt trött på risiga konsolportningar och begränsningar.

"PRESS START TO BEGIN"

Aldrig i livet!

Medlem

Bättre än att rent ut ljuga som andra utvecklare brukar göra för PC spelare.

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Pilestedt:

- bestraffas med arkebusering-

Så Du anser alltså att det är OK med mord på andra människor för att de gör jämförelser som du ej gillar.
Din människosyn äcklar mig.

Haha, yep.
Arkebusering är den enda giltiga lösningen på konflikter! Borde faktiskt ta det lite längre och säga att alla som faktiskt gör jämförelser bör arkebuseras!


signatur

Johan Pilestedt

D.K
Medlem

Jag vill bli övertygad om att konsolportningar alltid är dåliga, vem tar på sig att göra det?

Medlem
Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Gay.

Då får man testa demot innan man köper skiten.

Om det nu kommer ett demo såklart.. man vet aldrig! :/

Demo släpps alltid, lita på mig min gode vän.

Långt ifrån alltid

Alltid.

Verkligen? Då kanske du kan visa mig demot från föregångaren Oblivion? Eller spelet innan det: Morrowind...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av D.K:

Jag vill bli övertygad om att konsolportningar alltid är dåliga, vem tar på sig att göra det?

Givetvis omöjligt att göra. Men det tillhör vanligheterna med dåliga konsolportningar till pc. Inte sant? Dock ingen som säger att ALLA konsolportningar är dåliga.

Glöm inte vilka vi snackar om, klant-arslen nummer ett. Bethseda.

Medlem

DirectX 9 skräp!


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

DirectX 9 skräp!

Där har vi en vettig person!

OpelGL eller DX11. bara o välja!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

D.K
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av D.K:

Jag vill bli övertygad om att konsolportningar alltid är dåliga, vem tar på sig att göra det?

Givetvis omöjligt att göra. Men det tillhör vanligheterna med dåliga konsolportningar till pc. Inte sant? Dock ingen som säger att ALLA konsolportningar är dåliga.

Glöm inte vilka vi snackar om, klant-arslen nummer ett. Bethseda.

Jag vet inte, det är därför jag frågar. Om det tillhör vanligheten att så sker borde det finnas exempel. Sen läser jag att en del tycker att det är buggar i portningar, men är inte det vedertaget för portningar som icke portningar? Spel släpps för tidigt och har alltid buggar oavsett, och där märks ju en skillnad för ibland får PC patchen först och ibland får konsolen det och oavsett så börjar det skrikas från den sidan som inte var först.
Jag vet inte, känns bara som att det inte finns konkreta exempel i drivor som många vill få det att låta som.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av PcKaffe:

Inga problem alls. Så länge spelet är bra och det fungerar så får det vara utvecklat till NES om det så vill.

Bara löjligt att hitta på massa fantasiscenarion om att konsolportar == dåliga pc spel.

På vilket sätt är det fantasiscenario när det har bekräftats gång på gång att konsolportar blir sunkiga PC spel? Dålig grafik, dåliga kontroller, dåligt UI är bara några saker konsolportar lider av i 90% av fallen.

Jag kan ge ett exempel på en dålig port på rak arm, och det är Resident Evil 4, förutom det har jag inte haft problem med något av de sakerna du rabblar upp. Jag spelar de flesta nya spel, förutom generiska tratt fps spel, tex COD.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.
.

Ge mig din adress så skall jag sända över en Företags-Ekonomi bok till dig,,,
Sedan visar du även i mening no 2 varför dem vill lägga sin utvecklingstid på det som ger dem profit och slitet värt.
Gå till ditt jobb varje dag och inkassera noll riksdaler så förstår du nog vad ekonomi är och i synnerhet då företagsekonomi.
Börjar bli lite tröttsamt att höra samma kommentarer i tråd efter tråd.

Inaktiv

Väntar bara på bomben:

I PC-verision:
Inget stöd för moddar
Borttagen command console
DLC bestående av två saker: Häst-armor och ett trollkarlstorn. (100 spänn styck)

Problem? :3


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Väntar bara på bomben:

I PC-verision:
Inget stöd för moddar
Borttagen command console
DLC bestående av två saker: Häst-armor och ett trollkarlstorn. (100 spänn styck)

Problem? :3

fel.

Ett sönder skjuter trollkarlstorn (Halva finns bara kvar)
Häst-armor som täcker deras röv.

(100 spänn styck)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Suck.. för mig finns det ingen större turnoff än ordet "portning", Lazaroth beskrev det jag tänkte men inte kunde forma i ord. Vi får väl bara vänta och se hur dålig portningen blir.

Medlem

aeh.. fyfan vad äckligt. Jag blir så arg just nu. Nerdrage var väldigt bra sagt.

Konsoller?
Apple?

VART FANNS KONSOLLERNA NÄR MORROWIND GJORDE ER RIKA ERA DJEVLA STOLPSKOTT.

Testpilot

Jag har inget emot portningar om de görs rätt.

Med rätt menar jag då såklart att:
1: Menyer är överskådliga och kan styras med mus. piltangenter och ENTER är rätt kasst.
2: Att det släpps PATCHAR som fixar alla buggar som PC spelare garanterat kommer få som ett brev på posten , Bethesda är ju urkassa på att släppa patchar , se Fallout spelen tex.
3: Att musstyrningen inte accellererar a' la' handkontroll
4: Att menyer i spelet är överskådliga och inte visar typ 3 saker för att konsollspelare sitter så långt från sin skärm/TV
5: Att invert mouse finns + mfl inställningar och alla knappar går att binda om till vilka tangenter man vill.
6: Hålla handen a' la autoaim mm går att stänga av.
7: Att det inte finns några element av det hatade 3e personssläget med fast kamera som fortfarande biter sig fast i konsollvärlden. (Batman: Arkham Asylum-Scarecrow sekvenserna - jag pekar på dig!)
8: Att det finns högupplösta texturer och grafiklägen som får din pc att utnyttjas & slippa gäspa åt konsollernas numera rätt låga krav.

Finns säkert mer jag irriterar mig över men klarar man dessa punkter så får spelen utvecklas på vilken plattform de vill.

Medlem

@ Lazaroth
Väldigt bra jämförelse med cykeln. +1

@ Pilestedt
Så varför har DX10/DX11 kommit då tror du?
Ifall det bara ska utvecklas till konsol så behöver inte Nvidia eller AMD förbättra sina produkter varje år. Utan varje gång en ny konsol ska göras. Det skulle de nog inte tycka vara så roligt.

Sen är det ganska irriterande när utvecklarna säger att PC version kommer vara speciell med att man kan använda mus&tangentbord, ändra grafik/upplösning. Dööh! Ändå brukar de har kvar Start sekvensen. Super enkel att ta bort tycker man eller?

AW8
Medlem

Meh, är inte direkt förfasad över denna nyhet.

Hur som helst kommer Skyrim att bli underbart.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Gay.

Då får man testa demot innan man köper skiten.

Om det nu kommer ett demo såklart.. man vet aldrig! :/

Demo släpps alltid, lita på mig min gode vän.

Långt ifrån alltid

Alltid.

Verkligen? Då kanske du kan visa mig demot från föregångaren Oblivion? Eller spelet innan det: Morrowind...

Skulle gärna länka det, men det får man inte på detta forum. Tänk på vad Sundelius skrev tidigare.

Inaktiv

Men för fan vet ingen av snorungarna här att Oblivion var ett PC spel från början?


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jahopps, inget köp här inte. Portade konsollversioner är det värsta som finns. Näst intill att man skulle få betalt för att spela dem på en PC. Tycker ofta djupet i många spel försvinner när de utvecklas för konsol, som att allt för-enklas/dummas. Saknar riktiga 1st person rpg's...

Medlem

Förstår att folk blir förbannade, men det roliga är ju ändå att så gott som alla som whinar och "avbokar" kommer att förväntansfullt bänka sig framför spelet när det kommer ändå, köpt eller nedladdat..

Visst jag själv som gammal pcspelare tycker det är trist att man ej utvecklar spel för pc längre.
Det skulle kunna bli hur grymt som helst, men man får även förstå utvecklarna och företagen bakom.

Pcspelarna har förstört för sig själva med all piratkopiering, så är det bara.

Marknaden har ju minskat enormt, inte fan skulle jag satsa på en marknad där kanske 20-30% faktiskt köper spelet, resten slangar ner det.

Visst kan man ladda ner på konsol med, men det är betydligt krångligare och förekommer i bra mycket mindre utsträckning.

Siffrorna talar sitt tydliga språk tyvärr för oss som föredrar pc, och så kommer det att förbli tror jag

Hursomhelst så är jag fortfarande enormt spänd på detta spel.

Jag har alla 3 konsoler, men vill givetvis lira på Pcn för jag tål inte laddningstiderna på spel som dessa på konsoler. Att sitta och titta på en laddningsskärm i 15-20 sekunder när man går in i en dörr är ingen höjdare.

Sedan så kommer grafiken att bli "strypt" i och med att det är optimerat för konsoler, trist men det kan jag leva med.

Så länge spelet är grymt så är jag nöjd ändå, fast visst skulle det vara tungt om de utvecklat för pc i första hand.

Sedan förstår jag inte varför man kommer med ett sådant provocerande uttalande som att alla är stora fans av Apple i samma veva som detta..lite som att skjuta sig själv i foten känns det som.

Nåväl, jag tror ändå att vi har ett väldigt bra spel att se fram emot. Tycker dock att konsolerna börjar bli gamla och prestandan duger helt enkelt inte längre så jag är lite orolig för begränsningarna vi kommer att få se grafikmässigt, men det är ju trots allt endast grädde på moset.

Skriv svar