Skyrims huvudplattform är konsolerna

Medlem

Jaaa! En portning!

För portningar kan ju inte gå fel.
Eller?

Medlem

Ge mig ett spel som INTE portas till PC!! BF3 är fan det enda bra känns det som.

Medlem

Är det ett bra spel så är det väl skitsamma om det är konsol eller PC. Men det är lite trist att spela ett spel framför datorn som utnyttjar sådär 10% av det svindyra grafikkortets prestanda...

Medlem
Skrivet av TheRob:

Men seriöst, sluta böla nördar. Ni är så jäkla töntiga när det gäller mellan dessa konsol-krig och hatet mot konsoller! När var det grafiken som gjorde ett spel? Det kan vara världens snyggaste grafik men världens sämsta gameplay!

Ni har blivit så jävla bortskämda när det gäller Grafik, FAN försök förstå andra också som vill lira kanske, som inte har råd med en dator för 10 000 för att få spela ett spel på högsta grafik och sitta här på internet och spela kaxig att man har så bra dator. Skaffa er ett liv istället seriöst! Vissa kanske det räcker med att ha en liten låda för 2000 kr istället för en stor jävla dator för 10 000 istället. Andra kanske har ett liv, men jag dömer er inte bara för att ni har en bra dator. Man kan ha ett liv ändå
Men ändå, sluta gnäll så jävla mycket, gnäll inte på konsolerna. Gnäll på spelutvecklarna som har valt att göra dom till konsolerna, vad har konsol användare med allt detta att göra? När man ser vissa kommentarer och hur grafik kåta folk är nu för tiden så längtar man ju fan tillbaks till 8-bitars tiden. Självklart utvecklas spel och grafik, men problemet blir att alla PC-användare vill bara ha bättre och bättre! Ni är aldrig nöjda! Det stör mig oerhört mycket. KÖP OCH SPELA SPELET, VARFÖR SÅ MYCKET PROBLEM!!!

Jag förstår dig, det gnälls mycket, men förstå oooss som gnäller da? Jag tror inte gnället handlar om att det ska funka på min pimpade burk eller inte, oftast så går att ställa ner grafik tex. Det handlar mer för mig om att släpper man ett spel för Windows, då ska det för BÖVELEN GÅ ATT STYRA HELVETES GUBBEN PÅ SKÄRMEN UTAN ATT SVIMMA AV UTMATTNING... ja, man köper ju spelet för ca 4-500 pix, då önskar man att de som kodat skiten gjort rätt.

Portning från konsol har hittils inte gått bra, självklart ska man ju inte gå in här och skriva av sig,,,,,
Håller tummarna för Bethesda,,,

Alltså ingen gnäller för att det ska släppas på fattigmans datorerna, alla ska få ha kul, men återigen , blir kontrollen dålig då köper jag en Gameboy colour o låser in mig för all framtid.

Medlem

Gay.

Då får man testa demot innan man köper skiten.

Medlem

En portning oj vad skoj. Blev helt plötsligt inte sugen alls. Spelar Ju hellre på pc med fet grafik o mus o tangentbord än skitgrafik på en stor tv med en handkontroll. Har alla 3 konsoller men spelar nästan aldrig på dem. Bilspel och sport spel rockar på konsoll

Medlem

Allvarligt talat, var det någon som trodde annorlunda?

Medlem

Till exempel, tänk om ipad var huvudplattformen för skyrim och sedan skulle portas rakt av till alla andra plattformar. Klart folk skulle bli besvikna då hela spelet skulle vara anpassat till vad ipaden klarar av, men kan fortfarande vara ett kanonspel och på samma sätt tycker jag att konsoller begränsar spelutvecklingen idag. Skyrim kommer inte vara vad det skulle kunna blivit.

OML
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Många spel har konsol som huvudplattform. Det behöver inte betyda att spelet blir dåligt.

Det behöver inte betyda att spelet blir dåligt, det tror jag verkligen inte att det blir, men det är väldigt troligt att det betyder att spelet blir sämre än vad det skulle ha blivit ifall det hade utvecklats med inriktning på pc.

Förövrigt så hoppas jag att spelet ska bli mer likt Morrowind då Oblivion var den kanske största besvikelsen jag har varit med om i spelvärlden (personligen).

Medlem

Börjar nästa grina? jag QQar för fullt atm WHY.... WHY!!!! jag vill bomba dom just nu

Medlem

Med andra ord exakt som Oblivion då, ser ändå mångdubbelt mer intressant ut än Oblivion gjorde när det kom

Påverkar definitivt inte mitt köp

Medlem

Jag är grymt imponerad av alla här som vet exakt hur spelet kommer att se ut när det släpps till PC då Skyrim inte ens är färdigt... BRAVO!!

Medlem

Ingen idé för spelbolagen att satsa på pc när dom inte tjänar på det. Snart går säker blizzard över till konsol med.

Aja bättre att utveckla multiplatform än att gå i konkurs antar jag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av TheRob:

Men seriöst, sluta böla nördar. Ni är så jäkla töntiga när det gäller mellan dessa konsol-krig och hatet mot konsoller! När var det grafiken som gjorde ett spel? Det kan vara världens snyggaste grafik men världens sämsta gameplay!

Ni har blivit så jävla bortskämda när det gäller Grafik, FAN försök förstå andra också som vill lira kanske, som inte har råd med en dator för 10 000 för att få spela ett spel på högsta grafik och sitta här på internet och spela kaxig att man har så bra dator. Skaffa er ett liv istället seriöst! Vissa kanske det räcker med att ha en liten låda för 2000 kr istället för en stor jävla dator för 10 000 istället. Andra kanske har ett liv, men jag dömer er inte bara för att ni har en bra dator. Man kan ha ett liv ändå
Men ändå, sluta gnäll så jävla mycket, gnäll inte på konsolerna. Gnäll på spelutvecklarna som har valt att göra dom till konsolerna, vad har konsol användare med allt detta att göra? När man ser vissa kommentarer och hur grafik kåta folk är nu för tiden så längtar man ju fan tillbaks till 8-bitars tiden. Självklart utvecklas spel och grafik, men problemet blir att alla PC-användare vill bara ha bättre och bättre! Ni är aldrig nöjda! Det stör mig oerhört mycket. KÖP OCH SPELA SPELET, VARFÖR SÅ MYCKET PROBLEM!!!

När jag läser sånt här så känns det som om jag har lust att gå ut och knäcka ett par näsben.

För det första så medför portning endast en massa jävla strul. All portning=problem och Problem=sämre spelupplevelse.
För det andra SÅ KAN DU SÄNKA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA PÅ ALLA SPEL SÅ OM DU HAR EN SÄMRE DATOR SÅ TVINGAR INGEN DIG ATT MAXA SPELET. Varför kan ni inte fatta det? Ingen annan ska ha bättre upplevelse än dig för du kan inte spela spelet på allra högsta grafikinställningarna.. hur fan tänker du? Berätta HUR?

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av TheRob:

Men seriöst, sluta böla nördar. Ni är så jäkla töntiga när det gäller mellan dessa konsol-krig och hatet mot konsoller! När var det grafiken som gjorde ett spel? Det kan vara världens snyggaste grafik men världens sämsta gameplay!

Ni har blivit så jävla bortskämda när det gäller Grafik, FAN försök förstå andra också som vill lira kanske, som inte har råd med en dator för 10 000 för att få spela ett spel på högsta grafik och sitta här på internet och spela kaxig att man har så bra dator. Skaffa er ett liv istället seriöst! Vissa kanske det räcker med att ha en liten låda för 2000 kr istället för en stor jävla dator för 10 000 istället. Andra kanske har ett liv, men jag dömer er inte bara för att ni har en bra dator. Man kan ha ett liv ändå
Men ändå, sluta gnäll så jävla mycket, gnäll inte på konsolerna. Gnäll på spelutvecklarna som har valt att göra dom till konsolerna, vad har konsol användare med allt detta att göra? När man ser vissa kommentarer och hur grafik kåta folk är nu för tiden så längtar man ju fan tillbaks till 8-bitars tiden. Självklart utvecklas spel och grafik, men problemet blir att alla PC-användare vill bara ha bättre och bättre! Ni är aldrig nöjda! Det stör mig oerhört mycket. KÖP OCH SPELA SPELET, VARFÖR SÅ MYCKET PROBLEM!!!

Den stora anledningen för mig till varför portning är dåligt är pga alla buggar som skapas.

Kontroller brukar jag inte har några större problem med men ack vad många buggar som brukar skapas under portning...

Du borde även inte tro att alla som ogillar portning automatiskt vill ha bästa grafiken, visst skaffade jag nyligen en grym dator som jag älskar men jag spelar fortfarande Saints Row 2 co-op för att det är så jäkla roligt

Grafik är absolut inte allt, visst är det snyggt men gameplay är mycket viktigare och därför vill man inte ha en massa buggar som kraschar spelet.

Jag hoppas även på att de är ungefär klara med spelet och sitter o bugg letar igenom PC portningen snart och väldigt grundligt så att vi inte sitter med ett spel som kraschar under introt eller med en FPS under 10

Dom flesta spel har klarats sig bra, självklart ska man göra spelet till PC och sen porta det till konsol och inte tvärtom, men ändå. Folk är konstiga dessa dagar, jag lirar på båda och gnäller inte

Medlem

Jahapp, då får man väl avboka då..


signatur

Meep!

Medlem

Tycker det är sååå kul att majoriteten klagar på ett spel som inte ens är färdigt, liksom fine, gilar ni inte de, köp inte det, ingen tvingar er, palla whina på ett forum som några p12or för dom vill att alla ska kunna spela de, sparar pengar o köp inte en värstingdator ist bara ^^, ja kör på quadcore processor och lite sånt, men jag whinar inte för att dom vill att alla ska spela de, för grafiken är inte allt ^^, men tydligen tkr alla numera att grafiken avgör ett spel

det är ett säkert köp för mig tiil pc va som än händer, för jag är ett elder scrolls fan, och det är allt som krävs enligt mig,

sluta nu whina som om världen går under för alla ska få rätt o spela de.

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Tycker det är sååå kul att majoriteten klagar på ett spel som inte ens är färdigt, liksom fine, gilar ni inte de, köp inte det, ingen tvingar er, palla whina på ett forum som några p12or för dom vill att alla ska kunna spela de, sparar pengar o köp inte en värstingdator ist bara ^^, ja kör på quadcore processor och lite sånt, men jag whinar inte för att dom vill att alla ska spela de, för grafiken är inte allt ^^, men tydligen tkr alla numera att grafiken avgör ett spel

det är ett säkert köp för mig tiil pc va som än händer, för jag är ett elder scrolls fan, och det är allt som krävs enligt mig,

sluta nu whina som om världen går under för alla ska få rätt o spela de.

Antagligen för att dom flesta har negativa uppleveleser med konsol portar.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Tycker ändå att det är skönare å lira TES på konsol och handkontroll. Känns mer lämpad för det.

+1 enligt mig. Handkontroll och TES är underbart.

Medlem

Ja visst det har väl alla, men jag älskade oblivion, och kmr nog älska detta med, liksom, bara för de portas menas inte det är dåligt, köp eller inte köp, svårare än så är det inte.
Man måste liksom inte bete sig som världen går under.

Medlem

Ett mindre spel att köpa . denna vecka har just nu dragit bort 2 spel ur min köpa lista : )

Bethesta kan lika gärna gå i graven för mig nu .. Senaste spelen har inte varit det man velat och att läsa detta gör inte saken bättre.


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Tycker det är sååå kul att majoriteten klagar på ett spel som inte ens är färdigt, liksom fine, gilar ni inte de, köp inte det, ingen tvingar er, palla whina på ett forum som några p12or för dom vill att alla ska kunna spela de, sparar pengar o köp inte en värstingdator ist bara ^^, ja kör på quadcore processor och lite sånt, men jag whinar inte för att dom vill att alla ska spela de, för grafiken är inte allt ^^, men tydligen tkr alla numera att grafiken avgör ett spel

det är ett säkert köp för mig tiil pc va som än händer, för jag är ett elder scrolls fan, och det är allt som krävs enligt mig,

sluta nu whina som om världen går under för alla ska få rätt o spela de.

Undrar om BF3 skulle varit en sån stor nyhet om spelet hade samma grafik som minecraft.. "Jag undrar"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

det lär inte va många som vill spela det här på pc i dx9 ,med utsmetade texturer och fula lowpolykaraktärer

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Gay.

Då får man testa demot innan man köper skiten.

Om det nu kommer ett demo såklart.. man vet aldrig! :/

Medlem

Hur kan ni vara förvånad? Oblivions huvudplattform vart ju också konsolerna så varför skulle skyrim vara annorlunda? Räkna med ett katastrofalt UI och sunkiga kontroller + en mus precision som gör det svårt att träffa bredsidan av en lada.

Förövrigt ett stort LOL på de som föredrar ett spel som detta till konsol? Tragiskt hur konsol lirarna aldrig kan erkänna brister och styrker. Själv kör jag helst beat em up, 3:e person shooters, JRPG och platformspel till konsol men att ens föredra första person spel till konsol tyder ju på något outvecklad hjärna.

Medlem

Spelet ser ändå riktigt otroligt ut, så låt gå för den här gången


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Eddz0r:

Tycker det är sååå kul att majoriteten klagar på ett spel som inte ens är färdigt, liksom fine, gilar ni inte de, köp inte det, ingen tvingar er, palla whina på ett forum som några p12or för dom vill att alla ska kunna spela de, sparar pengar o köp inte en värstingdator ist bara ^^, ja kör på quadcore processor och lite sånt, men jag whinar inte för att dom vill att alla ska spela de, för grafiken är inte allt ^^, men tydligen tkr alla numera att grafiken avgör ett spel

det är ett säkert köp för mig tiil pc va som än händer, för jag är ett elder scrolls fan, och det är allt som krävs enligt mig,

sluta nu whina som om världen går under för alla ska få rätt o spela de.

Undrar om BF3 skulle varit en sån stor nyhet om spelet hade samma grafik som minecraft.. "Jag undrar"

haha precis!! Kan alla sitta där och kasta handgranater stora som tunnor,, hoho kan se det framför mig!

Medlem

Spelar ingen roll. TES är bäst.

Medlem

Till er konsoll-kramare:

Det finns en anledning till varför vi som helst spelar på PC avskyr ordet portning. Visst kommer grafiken vara sämre, då en konsoll är som en 5 år gammal PC och visst tillkommer fler buggar, då så är fallet för de flesta spel som inte spelas på sin huvudplattforum, men det är inte det största problemet.

Jag kan dra liknelsen med cykling. När man ska lära sig cykla använder många stödhjul. Detta för att man inte ska ramla och slå sig. Spelar man på en tv och utan tangentbord och mus så behövs något slags stödhjul. Detta delvis för att man saknar snabbheten och precisionen som ett tangentbord och mus ger, men också delvis för att man sitter längre ifrån skärmen och därmed ser saker sämre. Detta gör att spelutvecklaren många designa vissa aspekter på ett speciellt sätt, för att klara av dessa brister. De måste programmera in stödhjul i spelet. Detta kan vara saker som menyer anpassade för kontroller (oöverskådliga), nerdummade fiender och diverse hjälpsystem som autoheal och autoaim. Vi som sitter på en PC och måste då dras med detta trots att vi redan kan cykla och självklart blir vi då irriterade. Vad skulle du säga om din mamma insisterade på att hålla din hand varje gång du cyklade, trots att du lärde dig cykla för 10 år sedan?

Som ett tydligt exempel på detta ska jag ta Far Cry 3-filmen som släpptes häromdan. Vid flera tidpunkter står det A, A, A, A, A.... på bildskärmen. Dvs, man ska trycka och tajma A för att komma vidare. Allt sker sedan som på en film, bara man tajmar. Du kan nog själv förstå varför detta irriterar. Kan du inte det så fråga dig själv vad skillnaden mellan ett spel och en film är och varför utvecklarna valde att göra det på det sättet.

Kan du fortfarande inte förstå så blir jag faktiskt lite imponerad.

Medlem

Då blir det f*n inget köp ändå. Kass grafik att vänta, bara för att konsoll tyvärr säljer fortfarande till hutlösa priser.

Skriv svar