Wii U presenterad

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Wortex:

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Tror mest att de ville visa hur mycket mobilare det blev, Så de tog "Tv:n blir upptagen" ursäkten för att visa det.

Men frågan är väl varför det ska vara mobilt när man ändå måste sitta i vardagsrummet?

Medlem

Förvirrad, det var väldigt luddigt. Men visst är det dessutom en ny konsol till själva plattan?
Verkar kunna bli hur som helst detta

Medlem

Är folk efterblivna? Det är en ny konsoll med ny hårdvara.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Här är en bild på den nya konsollen: http://i51.tinypic.com/2yoe93d.jpg

Medlem
Skrivet av Håkan:

Om inget annat så lyckades dom ju ge ytterst lite info om sin nya konsol, förvirringen verka total av vad vi faktiskt har sett.

Medlem

Är detta en kontroll till wii isåfall fail eller köper man en ny konsol med den som kontroll och att det går att använda gamla wii -tillbehör ?

Medlem

Så man köper en ny konsoll, vad får man för handkontroller till? EN sån här?

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Är detta en kontroll till wii isåfall fail eller köper man en ny konsol med den som kontroll och att det går att använda gamla wii -tillbehör ?

Det är kontrollen till deras nya konsol. Och ja, det går att använda gamla tillbehör från wii på nya konsollen Wii U .....

kasst namn på konsolen btw

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wortex:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fattar inte folk poängen med detta? Det är en helt ny konsoll, tänk er en bättre ps3 med nintendo spel och den kontrollen som dom visat upp. Online lir och allting som aldrig funnits för Nintendo spel tidigare, bf3 kommer du kunna spela där (om man så behagar) sen att alla gamla wii prylar funkar!

Men spelen ser ju inte ens bättre ut än PS3/360-versionerna, snarare sämre?

Dom ser och är bättre för denna konsoll kommer innehålla ny och bättre hårdvara än det konsoller som finns ute idag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av Riqnable:

Är detta en kontroll till wii isåfall fail eller köper man en ny konsol med den som kontroll och att det går att använda gamla wii -tillbehör ?

Det är kontrollen till deras nya konsol. Och ja, det går att använda gamla tillbehör från wii på nya konsollen Wii U .....

kasst namn på konsolen btw

Nästa konsoll heter WiiUMe

Medlem
Skrivet av Moodilic:

Här är en bild på den nya konsollen: http://i51.tinypic.com/2yoe93d.jpg

En tydligare bild -> http://wii.ign.com/articles/117/1173491p1.html


signatur

Did you grab my ass?

Medlem

Det är Wii U NY Konsol och En NY Kontroll.

som Fokuserade på kontroll tok för mycket för att folk förstod inte att det är en ny konsol också inte bara en kontroll bara

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Wortex:

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Tror mest att de ville visa hur mycket mobilare det blev, Så de tog "Tv:n blir upptagen" ursäkten för att visa det.

Men frågan är väl varför det ska vara mobilt när man ändå måste sitta i vardagsrummet?

Du kan ju gå runt huset hur mycket du vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Suck FZ, ni gör ju bara folk förvirrade. Det är en ny KONSOLL, och det är den tillhörande kontrollen som dom visade. Ni skapar ju fler idioter som kommer tro att Wii U bara är en kontroll till Wii....

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fattar inte folk poängen med detta? Det är en helt ny konsoll, tänk er en bättre ps3 med nintendo spel och den kontrollen som dom visat upp. Online lir och allting som aldrig funnits för Nintendo spel tidigare, bf3 kommer du kunna spela där (om man så behagar) sen att alla gamla wii prylar funkar!

Men spelen ser ju inte ens bättre ut än PS3/360-versionerna, snarare sämre?

Dom ser och är bättre för denna konsoll kommer innehålla ny och bättre hårdvara än det konsoller som finns ute idag.

Dom verkar ju inte ens ha det klart vad det ska vara för drag i den! Jag tror inte man står på årets största spel show och inte skryter om prestandan...så vida att den inte är klar än!

Snabb gjort i hop ploc åter igen för att ligga för Sony och MS!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Det är en ny konsol och kontroller som folk tidigare påpekat. Men Nitendo väljer som vanligt att fokusera på det "innovativa" dvs kontrollern, precis som man gjorde när man visade upp Wii. Konsolen är kraftfullare än både 360/PS3 så vi kommer nog få se snyggare spel när den väl kommit ut på marknaden.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Wortex:

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Tror mest att de ville visa hur mycket mobilare det blev, Så de tog "Tv:n blir upptagen" ursäkten för att visa det.

Men frågan är väl varför det ska vara mobilt när man ändå måste sitta i vardagsrummet?

Du kan ju gå runt huset hur mycket du vill.

Okej. Men ändå, halvmobil? Bättre än inget antar jag.

Sen tyckte jag det var misstänkt låg polygon count i en del trailers, t.ex. Darksiders 2, Tekken m.fl. Men iom att det inte går att få tag i hårdvara så gammal som 360 och PS3 så kan jag inte tänka mig att den är sämre, om det inte är ett gammalt rebadged Wii, vilket det absolut inte verkar vara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fattar inte folk poängen med detta? Det är en helt ny konsoll, tänk er en bättre ps3 med nintendo spel och den kontrollen som dom visat upp. Online lir och allting som aldrig funnits för Nintendo spel tidigare, bf3 kommer du kunna spela där (om man så behagar) sen att alla gamla wii prylar funkar!

Men spelen ser ju inte ens bättre ut än PS3/360-versionerna, snarare sämre?

Dom ser och är bättre för denna konsoll kommer innehålla ny och bättre hårdvara än det konsoller som finns ute idag.

Dom verkar ju inte ens ha det klart vad det ska vara för drag i den! Jag tror inte man står på årets största spel show och inte skryter om prestandan...så vida att den inte är klar än!

Snabb gjort i hop ploc åter igen för att ligga för Sony och MS!

Om du känner nintendo så bryr dom sig inte om grafiken, konsollen kommer ha samma om inte bättre grafik än dagens konsoller pågrund av att dom inte ville jobba med det till wii för då var den kontrollen i fokus. Med detta så hjälper det bättre med HD support med deras nya deal dom har med EA samt att kunna spela HD spel på din skärm du har på kontrollen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ni som tror att det är en ipad med knappar, det är det inte. det är en riktig konsol och man kan se bildne på både tvn och på kontrollen och man kan byta bild och sånt. Jag tycker att det ser riktigt jävla coolt ut

Medlem

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Medlem
Skrivet av Cyras:

Suck FZ, ni gör ju bara folk förvirrade. Det är en ny KONSOLL, och det är den tillhörande kontrollen som dom visade. Ni skapar ju fler idioter som kommer tro att Wii U bara är en kontroll till Wii....

Måste du uttrycka dig så barskt? Är man idiot bara för att Nintendo inte är tydliga med vad som presenteras?

Medlem

Wii U controller will cost 149,99§ 99,99€ 999 SEK

Det är det minsta jag tror det kommer kosta gella fall. SKulle absolut inte förvåna mig om det blir 150§ 150€ 1500 SEK

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wortex:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Wortex:

Detta kändes inte så genomtänkt, men det är det säkert. Dom har ännu inte förklarat om den klarar sig själv eller om man måste ha Wiin på. Man måste ha wii på va? Eftersom dom trycker på att det INTE är en handheld console. Vad är det då? En home console man kan spela i soffan men inte behöver använda TVn? Men om man sitter i soffan, varför inte använda TVn? För att den är upptagen? Händer aldrig i mitt hem. Men då är det bara jag och min sambo och andra sidan.

Tycker det är en konstig idé. Vem kommer köpa denna? Vilken tillverkare vill utveckla till den "exklusivt"?

Hmm ...

Tror mest att de ville visa hur mycket mobilare det blev, Så de tog "Tv:n blir upptagen" ursäkten för att visa det.

Men frågan är väl varför det ska vara mobilt när man ändå måste sitta i vardagsrummet?

Du kan ju gå runt huset hur mycket du vill.

Okej. Men ändå, halvmobil? Bättre än inget antar jag.

Sen tyckte jag det var misstänkt låg polygon count i en del trailers, t.ex. Darksiders 2, Tekken m.fl. Men iom att det inte går att få tag i hårdvara så gammal som 360 och PS3 så kan jag inte tänka mig att den är sämre, om det inte är ett gammalt rebadged Wii, vilket det absolut inte verkar vara.

Vi går med halvmobil XD

Helt okej för mig ändå, att kunna spela det ute på sommaren eller bara lägga sig i sängen och slipper ha koll på tvn så är det ju okej.

har man då flera konsoller och syskon hjälper denna kontrollen mer också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tror att Wii U kommer Floppa, dom sa väl ingenting om online gaming osv. Och efter att ha köpt ett wii som ger samma grafik som Gamecube och usla spel så kommer jag inte att köpa skiten


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Varför ska de stå och skryta om hårdvaran? De har ju klart och tydligt i alla år tjatat om upplevelsen och innehållet i spel. Det är ju MS och Sony som brukar stå för teknikbögandet.

Om man har ögon att se med när de visade techdemot med fågeln och vattnet samt koifiskarna. Så fattar ju vem som helst att det knappast körs på en Wii...

Däremot fokuserade de enbart på handkontrollen vilket uppenbarligen gjort att vissa människor inte fattar att de släpper en ny konsoll med ny hårdvara.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Moderator | Testpilot
Skrivet av obitwice:

Jag tror att Wii U kommer Floppa, dom sa väl ingenting om online gaming osv. Och efter att ha köpt ett wii som ger samma grafik som Gamecube och usla spel så kommer jag inte att köpa skiten

Detta är en helt ny konsoll med bättre grafik än dagens konsoller och en helt ny och underbar kontroll.
Jag tror och är rätt säker på att du har fel. Vi kan slå vad om du vill?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

BF3...?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Moderator | Testpilot
Skrivet av UnorthodoxXx:

BF3...?

BF3 kommer till WiiU!
Visst alla här köper det till PC, men gillar att mer spel än "bara nintendos" kommer till konsollen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle uppskatta om FZ ändrade rubriken och texten i denna artikel.
"Kontrollen" är ingen ny konsol.

"Wii U" är en konsol, en uppföljare till Wii
Det som visades är hankontrollen .... TILL "Wii U"

Förstår inte att folk missuppfattar det?

Anledningen till att dem inte revela några speccs för hårdvaran i nya konsolen lär vara för att den inte kommer släppas på 1 år och man vill inte ge Sony och Microsoft chansen att veta vad det är för HW så dem enkelt (vilket dem kommer göra ändå, men ändå) kan toppa det i sina next gen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av UnorthodoxXx:

BF3...?

BF3 kommer till WiiU!
Visst alla här köper det till PC, men gillar att mer spel än "bara nintendos" kommer till konsollen.

Han sa inte ATT det skulle komme dock bara att man skulle föreställa sig BF3 på Wii U.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Skriv svar