Första Witcher 2-patchen släppt

Robot
Första Witcher 2-patchen släppt

Färre krascher, fler bilder per sekund och ett gäng andra förbättringar väntar.

#the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
Första Witcher 2-patchen släppt

Den mest krångliga patchningen jag varit med om. Fick inte ens någon bekräftelse att spelet patchades korrekt. xD

Desto gladare är jag för innehållet i patchen, många buggar och irritationsmoment är fixade. Och spelet flyter på väldigt mycket bättre nu! Grymt nöjd, nu kan man börja spela utan att det ska frysa till hela tiden.

Avstängd

Ladda ner -> dubbelklicka -> 4 sekunder -> klar!

Nog den lättaste patchen jag installerat!

Medlem

Jag har aldrig haft några problem med spelet. Det har kraschat två gånger iofs, men med tanke på det antal timmar jag lagt ner är det itne särskilt frekventMen performance optimizations är ju så klart alltid välkommet! Sjukt bra spel. Synd att det finns så få side quests. Första chaptern var nästan bäst i det avseendet.

Medlem

Jag tycker jag har sämre performance nu än före patchen. Steam bestämde sig även för att ladda ner hela spelet på nytt och patcha istället för att bara lägga till patchen. Jag köpte nytt grafikkort för att spelet flöt för dåligt. Nu har jag fått beställa nya minnen också då spelet börjar bli oresponsivt och laggigt efter man spelat typ 40 minuter... Jobbigt. Dyraste spelet jag spelat Landar på 3500 lök före man kan spela som folk. Nåja. Var kanske dags för uppgradering ändå. Riktigt bra spel. Sjukt frustrerande ibland när man blir dödad på 1 slag bakifrån av en jävla Nekkar som hoppar fram 20 meter medans dom blir av med typ 5% hp när man slår dom Jag har dock hört att svårighetsgraden ljämnar ut sig senare när man får bättre grejjer. Typ som i Stalker. Hade väl kanske varit vettigare om det vart svårare och svårare dock istället för tvärt om, dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bajsspel, det buggade ur och när jag hade startat om så kunde jag inte röra mig. Och jag måste ladda en sparfilm ifrån över en timme tillbaka för att det skall funka.. Ooork.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tur att jag valde att spela Fable 3 innan det här, när jag är klar med fable lär det här bli patchat 2 gånger till ännu bättre när jag ska spela witcher


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

fable 3 är mycket roligare än The witcher 2

Medlem
Skrivet av Dreako:

fable 3 är mycket roligare än The witcher 2

Beror på vad man tycker är roligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Lurigt ja. Har collectors edition, laddade då ner premium & coll ed patch men får upp...
Patch "invalid or incomplete version

Medlem
Skrivet av Dreako:

fable 3 är mycket roligare än The witcher 2

Jag vet inte om det är roligare eftersom jag har inte testat Witcher 2 än, men jag har spelat Witcher 1 och det var roligt men eftersom jag har spelat Witcher 1 och det var samma bolag som gjorde Witcher 2 så räknade jag med att det var buggigt säkert som ettan och därför valde jag att börja med Fable 3 istället tills Witcher 2 har blivit tillräckligt patchat för att jag ska tycka om att spela det.

och Fable 3 är fanktiskt okej, synd bara att det är inte mer fanstay some ettan var.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Hudda:
Skrivet av Dreako:

fable 3 är mycket roligare än The witcher 2

https://www.youtube.com/embed/_n5E7feJHw0

Hahaha, nu var du allt taskig mot honom XDXDXD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har varit ganska tursam och inte stött på några buggar ännu men spelet flöt på lite bättre med hjälp av patchen så det tackar vi för!

uno
Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Lurigt ja. Har collectors edition, laddade då ner premium & coll ed patch men får upp...
Patch "invalid or incomplete version

Då har du nog laddat ner de polska patchen, för det är den enda som benämns "Premium or Collector’s Edition". Kör på International version så ska det nog funka.

Medlem
Medlem
Skrivet av shred:

Ni missade det bästa med patchen

http://www.en.thewitcher.com/community/entry/35/

Awesome!
CD Projekt är helt klart ett av de sundaste spelföretagen idag. Får hoppas att fler följer deras exempel.

Adam Badowski, CD Projekt RED Development Director, commented, “Our goal is to make our fans and customers happy and to reward them for buying our game and DRM schemes does not support our philosophy as they might create obstacles for users of legally bought copies.

1
Skriv svar