Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Men sluta tramsa... vilket företag som helst står på ruinens brant med hackare bakom varje hörn!
Vill det sig illa så åker vilket större företag dit ändå... nu var det Sony och det är bättre att dom är klara med sina brister innan dom öppnar upp igen inte sant?

Förövrigt så har väl både 760 och PS4 varit i utveckling länge... säkert redan innan vi köpte våra första versioner av bägge märkena:-)

Alltid är det nån som nappar så fort man kritiserar nånting. Varför starta upp PSN om man inte har nån användning för det? Man kan ju inte ens använda "Redeem Code" för att låsa upp extramaterialet till dom senaste spelen. Bättre fly än illa sikta? Det kanske inte passar in här men dom borde ha tänkt ut en bättre plan.

Ursäkta att jag kastar mig in nu, jag är ingen Sony-fanboy. Men det är ju inte direkt deras fel att en kod inte kan användas? Jag har ett Assassin's Creed 2 här hemma med 3 eller 4 bonuskoder som jag inte kan använda i dagsläget, men varför inte lägga detta på skivan istället om det ändå ska med?

Nej, jag skulle snarare beskylla spelutvecklarna för det misstaget.

Medlem

Playstation 4 BORDE väl få ett lite mer vettigt lanseringspris jämfört med sin föregångare?

Dröjde länge innan Playstation 3 nådde rimliga prisnivåer.

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av laxan96:

Gött hoppas att det kommeer till nästa års julhandel. Det vore fantasktiskt då jag längtar efter nästa generation.

Köp en pc

Har en bra PC redan men konsollerna håller ju tillbaks spelutvecklandet. Så det spelar ju ingen roll om jag börjar spela mer på PC.

Medlem

Vet inte om det gagnar oss spelare detta racet. Låter mest som prestige-kamp.

MS e ju som dom e, dom vill bara döda all konkurrens och dominera som dom gör med pc och windows. Så xbox kommer jag aldrig att köpa vad dom än gör eller hur bra det än är.

Om PS4 är uppåt-kompatibel med 3an är det givet. köp, annars kan Wii 2 kanske bli coolt.

Inaktiv
Medlem

"Tack för ditt svar! Din röst har räknats och du kan se det nuvarande resultatet av omröstningen nedan. Än så länge har 666 personer svarat på omröstningen. "

what does it mean?! O.o

Medlem

Är detta en nyhet? De sa ju samma sak för ett år sedan? Se exempelvis http://www.mcvuk.com/news/39882/Sony-Devs-working-on-PS4

Gissningsvis så har de arbetat på PS4 i många år redan.

Medlem

självklart att den kommer presenteras kanske denna år, då nintendo pumpar ut sin nya maskin lagom till julen så blir sony och microsoft redan tvungna att åtminstonde presentera deras nya konsoll förmodligen iår för att ha den redo till lansering lagom efter mars nästa år. ska bli spännande. det är vad jag tycker ialf.

Medlem
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av MMO4Life:

Jag kommer nog bojkotta Sony efter dom här attackerna. Playstation Store är fortfarande nere och det har nästan gått 2 veckor sen PSN återupplivades utan nån info om när allt är återställt. Satsar nog antingen på Wii 2 eller Xbox 720 om jag ska köpa en ny konsol i framtiden.

Men sluta tramsa... vilket företag som helst står på ruinens brant med hackare bakom varje hörn!
Vill det sig illa så åker vilket större företag dit ändå... nu var det Sony och det är bättre att dom är klara med sina brister innan dom öppnar upp igen inte sant?

Förövrigt så har väl både 760 och PS4 varit i utveckling länge... säkert redan innan vi köpte våra första versioner av bägge märkena:-)

Alltid är det nån som nappar så fort man kritiserar nånting. Varför starta upp PSN om man inte har nån användning för det? Man kan ju inte ens använda "Redeem Code" för att låsa upp extramaterialet till dom senaste spelen. Bättre fly än illa sikta? Det kanske inte passar in här men dom borde ha tänkt ut en bättre plan.

Ursäkta att jag kastar mig in nu, jag är ingen Sony-fanboy. Men det är ju inte direkt deras fel att en kod inte kan användas? Jag har ett Assassin's Creed 2 här hemma med 3 eller 4 bonuskoder som jag inte kan använda i dagsläget, men varför inte lägga detta på skivan istället om det ändå ska med?

Nej, jag skulle snarare beskylla spelutvecklarna för det misstaget.

Det är ju deras fel om inte kodinmatningen så att säga fungerar som den ska(eftersom det är deras tjänst) men jag håller med om att det vore bättre att lägga saker på skivan istället.

Skrivet av Paladia:

Är detta en nyhet? De sa ju samma sak för ett år sedan? Se exempelvis http://www.mcvuk.com/news/39882/Sony-Devs-working-on-PS4

Gissningsvis så har de arbetat på PS4 i många år redan.

Troligtvis började ingenjörerna jobba på PS4 dagen efter att dom blev klara med PS3...

Medlem

känns dom vill ge folket en chans att köra 3d som standard i hemmen, känns lite som den vågen är här för att stanna åtminstonde för konsolerna

Medlem

Dom kan släppa den när de har något vettigt att komma med. Det vore ett facepalm att släppa PS4 bara för att öka grafiken (ser inte hur prestandan kan bli så extremt mycket bättre som vissa PC-snubbar hävdar. Gillar PC men jag tycker inte att det är någon större skillnad på ett PS3 och en dator för tre gånger pengarna). Det enda nya som finns på marknaden just nu som bör spela in är väl allas vanvettiga fanataicism runt touch-screens. Det kanske de skulle kunna göra något med, men det ser vill PSP2 till att fixa? Som jag ser det får konsolen gärna vara kvar till 2015 bara den kan leverera så länge. Förmodligen bra att börja utveckla den tidigt dock.

Ase
Medlem

vem bryr sig inte jag, 2015 i bästa fall 2014 tog dom massa år att fixa ps3 så inget & hänga i julgran ändå blir nog en begräsande faktor lika snabbt som 3an än hur det blir. Men kul för barnen mindre kul för föräldrar & vi som gillar att spela spel

Ase
Medlem

Har för mig att båda sagt tidigast 2014 i andra fall 2015 så är lika bra & läggan ner istället vore skönt så

Medlem

gött då kanske vi pcbögar får användning av våra 20k system.

Medlem

Spelar ingen roll snart för mig. Gått över helt till PC för när nya konsolerna kommer med godkänd grafik är jag nog för gammal att klara svårare spel. Tycker det redan i dagsläget är svårt att klara ett spel på medium.

Ni under 40 kan skatta er lyckliga över att ni växt upp när tekniken äntligen ger en upplevelse.


signatur

Det var detta...

Medlem

Nintendo säger att de jobbar på nytt och de andra säger Wii too.

Medlem

Borde det inte vara dags med en modul uppbyggd konsoll?

Medlem

Vill inte ha någon ny konsol. Pengarna man lägger ner på köpa ny konsol borde gå till nya spel.
PS4 och Xbox720 lär nog inte bjuda på så otroligt revolutionerande och förbättrat gameplay heller, kommer bara vara samma gamla "bättre grafik, bättre ditt och datt". Jag har redan en PC om sånt är viktigt.

Nej, min Xbox360 får nog åldras lite mer innan jag köper en ny "uppgradering"

Medlem
Skrivet av Exxo:

Playstation 4 BORDE väl få ett lite mer vettigt lanseringspris jämfört med sin föregångare?

Dröjde länge innan Playstation 3 nådde rimliga prisnivåer.

Sett till hårdvaran så hade PS3an ett relativt vettigt lanseringspris. Sjönk stadigt i relativt bra takt.

Jämför med Wii... I stort sett samma pris från launch tills dom började snacka Wii2. Nu köper man helt plötsligt ett Wii för lite och ingenting.

Tror inte PS4 dyker upp på ett bra tag, hårdvaran i PS3an står sig bra än och har nog flera år kvar.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av inso:
Skrivet av Exxo:

Playstation 4 BORDE väl få ett lite mer vettigt lanseringspris jämfört med sin föregångare?

Dröjde länge innan Playstation 3 nådde rimliga prisnivåer.

Sett till hårdvaran så hade PS3an ett relativt vettigt lanseringspris. Sjönk stadigt i relativt bra takt.

Jämför med Wii... I stort sett samma pris från launch tills dom började snacka Wii2. Nu köper man helt plötsligt ett Wii för lite och ingenting.

Tror inte PS4 dyker upp på ett bra tag, hårdvaran i PS3an står sig bra än och har nog flera år kvar.

Visst var både 360 och Ps3 prisvärda när de släpptes, men med tanke på att de var förhållandevis dyra så var det ingen rusning trots det. Folk generellt vill bara lägga ut några tusen på en konsol och ju mindre destu bättre tycker de flesta, därför vi fortfarande ser "handkontroll med 999 inbyggda spel" för 1000kr som föräldrar köper åt sina stackars barn

Hårdvaran i Ps3 är faktiskt den som ger utvecklarna störst problem, Wii är ju ganska död för tredje part och det som släpps har inga krav så den är enkel och go. (Direct)Xbox 360 är den konsol som är snällast att utveckla till, lika enkelt som till Pc tack vare DirectX och bra arkitektur, samt rejält grafikkort och ramminne.
Ps3 har däremot bara 256MB ram som är dedikerat till spel, hälften av vad 360 erbjuder. Den har visserligen 256 till som kan användas, men då system och annat gnager på dem så är de högst otillräkneliga. Ett Pc spel idag kräver ett par Gb Ram, jämförelsevis. I spelet Homefront ströks exempelvis cock-pit vy för fordon då Ps3 inte kunde hantera den extra datan och utvecklarna ville göra likvärdiga versioner. Vi behöver nya konsoler, och Sony måste våga satsa på mer än bara CPU och cell arkitekturen, Ram och GPU är i slutänden viktigare...

Medlem

Inte bara Sony som är hackat, man kan ju fundera på viket som är värst i längden, att folk inte betalar för spel eller att man inte kan spela online med en konsol i 2 månader.

EDIT: Skulle quota men det kom inte med i fyllan och nu går jag å spyr, godnatt.

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Borde det inte vara dags med en modul uppbyggd konsoll?

Nej, det fragmenterar marknaden, det är bättre för utvecklarna av spel att alla har samma hårdvara.

Medlem

Hoppas de släpper en maskin som åtminstone motsvarar dagens PC i prestanda. Nåja, man kan alltid drömma.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Paladia:

Är detta en nyhet? De sa ju samma sak för ett år sedan? Se exempelvis http://www.mcvuk.com/news/39882/Sony-Devs-working-on-PS4

Gissningsvis så har de arbetat på PS4 i många år redan.

Troligtvis började ingenjörerna jobba på PS4 dagen efter att dom blev klara med PS3...

Tror de började med PS4 minst ett år innan PS3 släpptes.

Medlem

Hmm ps3an har kostat skjortan och inte sålt riktigt så bra som de räknade med. Sen torska de massor på PSN. PS4 lär det väl knappast finnas pengar till. Känns som de vet om att MS kommer med ny box snart o måste kontra. Men å andra sidan, så har jag ingen koll alls

Skrivet av Grumbledock:

Ps3 har däremot bara 256MB ram som är dedikerat till spel, hälften av vad 360 erbjuder. Den har visserligen 256 till som kan användas, men då system och annat gnager på dem så är de högst otillräkneliga. Ett Pc spel idag kräver ett par Gb Ram, jämförelsevis. I spelet Homefront ströks exempelvis cock-pit vy för fordon då Ps3 inte kunde hantera den extra datan och utvecklarna ville göra likvärdiga versioner. Vi behöver nya konsoler, och Sony måste våga satsa på mer än bara CPU och cell arkitekturen, Ram och GPU är i slutänden viktigare...

Njae. X360 har 512mb som du kan använda både som systemminne (det som du kallar "RAM") och grafikminne (det som sitter på grafikkortet i en PC). PS3 har 256mb systeminne och 256mb grafikminne.

Både konsollerna har lika mycket minne, skillnaden är att förhållandet mellan systemminne och grafikminne är låst på ps3. Systemminnet är inte "otillräkneligt". Det är det minnet som spelet använder till allt som inte är modeller, texturer och dylikt som skall ritas ut.

Medlem

Jag skulle tippa på slutet av 2013 eller 2014. I år blir det inte iallafall. Alldeles för tidigt och med för många starka speltitlar som väntar på release. Jag tror att Uncharted och Killzone fortfarande kommer att vara flaggskepp och 2014 blir då ett väldigt bra datum då Uncharted 3 och Killzone 3 släpps i år och ger dom några år att utveckla nya spel.

Medlem

Redan? Det var på tiden! Borde de fixa mer minne nu då. Och gärna stöd för flera monitorer.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Sony överväger flera alternativ för utformningen av "PlayStation 4," inklusive skrota Cell design helt och välja en traditionell PC multi-core processor.

Läste av författare Goto Hiroshige på Tech att Sony också titta på en ny modifierad version av Cell-processorn och Intels Larrabee chipset som möjliga kandidater. Han skrev också att det verkar osannolikt att vi får se en release av "PS4" innan 2012, eftersom det oftast tar två år för en konsol för att gå från idé till full produktion.

Han menar dock att PlayStation 3: s Cell-processorn fortfarande har sina fördelar gentemot konkurrenterna


signatur

Det var detta...

123
Skriv svar