Duke Nukem Forever har gått guld

Medlem

Äntligen!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

har faktiskt inte köpt det ännu, köper när jag ser recentionerna

Medlem

Inväntar recensioner. Känner mig ganska skeptisk till detta. Speciellt till PC då det känns ironiskt och typiskt att det skulle vara skit optimerat till PCn efter 15 års utveckling.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Helt OTROLIGT!!!

Medlem

14 år är otroligt lång tid i spelsammanhang, är detta ekonomiskt hållbart kan man ju undra? Oavsett hur många exemplar de säljer... Fast det lär nog sälja rätt bra dock


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

14 år är otroligt lång tid i spelsammanhang, är detta ekonomiskt hållbart kan man ju undra? Oavsett hur många exemplar de säljer... Fast det lär nog sälja rätt bra dock

Ekonomiskt hållbart? inte direkt.. 3Drealms gick ju i graven så :/

Skribent

Måste citera Gert Fylking från ett par nobelprisutdelningar i litteratur:

"ÄNTLIGEN!!!"

Medlem

Kommer ihåg pcgamer där runt 98 tror jag och såg fram mot spelet.
tror fan jag lär köpa det bara för nostalgin skull

Hoppas på försening, det hade varit... roligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

Hoppas på försening, det hade varit... roligt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

mg
Medlem

Hallå FZ! 1:a april var för flera veckor sedan!?

Medlem

There we go, pigs can fly!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Guess again, freakshow. I'm coming back to town, and the last thing that's gonna go through your mind before you die... is my size- 13 boot!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

15 years of promotion has come to an end.

Medlem

AJJJ!!!........ var tvungen att nypa mig, för säkerhets skull.

Medlem

Sweet. blir en förboking. Måste ju betyda nått att sambon är bortrest samtidigt som spelet släpps!

Medlem

Hail, hail, hail the king!

Medlem

Time for guns, humor and far but not least virtuell boobies!

Medlem

Spelet har väl bara utvecklats i nåt år? Är inte direkt någon dessa utgivare som sitter nån någon form av info från 1997. Känns bara billigt och töntigt att de försöker sälja spelet som om det vore dom som utvecklat det alla dessa år.

Medlem
Skrivet av nanders:

Spelet har väl bara utvecklats i nåt år? Är inte direkt någon dessa utgivare som sitter nån någon form av info från 1997. Känns bara billigt och töntigt att de försöker sälja spelet som om det vore dom som utvecklat det alla dessa år.

För det första... trololololol..

om inte, ta reda på lite info innan du börjar snacka.

Och för det andra, fück yeah! Always bet on Duke!

Medlem
Skrivet av nanders:

Spelet har väl bara utvecklats i nåt år? Är inte direkt någon dessa utgivare som sitter nån någon form av info från 1997. Känns bara billigt och töntigt att de försöker sälja spelet som om det vore dom som utvecklat det alla dessa år.

Spelet har varit under utveklingen sen 1997, kanske tidigare av 3D Realms.
Dom gick kk föra året tror jag det var, sen tog Gearbox över.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av nanders:

Spelet har väl bara utvecklats i nåt år? Är inte direkt någon dessa utgivare som sitter nån någon form av info från 1997. Känns bara billigt och töntigt att de försöker sälja spelet som om det vore dom som utvecklat det alla dessa år.

Duke Nukem Forevers utveckling har hållt på sedan 1996/1997.

Men senast de bytte grafikmotor (vilket är vad jag antar att du menar?) och började bygga upp spelet på nytt för att bli det spel som snart släpps.. den versionen har dom arbetat på sedan 2006 eller 2007 om jag inte har helt fel.

Vissa idéer och saker finns fortfarande kvar sedan den första Duke Nukem Forever
versionen från 1998 som skulle släppas då, även om det inte är mycket. Och allt fler idéer från senare builds, och tydligen ska många saker från banorna vara densamma som deras build från 2003 innan dom skrotade den ännu en gång för att starta om på en ny grafikmotor,
enligt ett uttalande genom en podcast på Dukes Hemsida.

I maj 2009 gick 3D Realms i konkurs. De hade då hållt på med Duke Nukem Forever sedan 1996/1997.

Bara någon månad efteråt skapade 8-10 före detta arbetare från 3D Realms sitt egna lilla team vid namn Triptych Games för att fortsätta arbetet på Duke. De gav inte upp så de arbetade från sitt
egna hem.. vissa av dessa blev även av med sin bostad bara för att de inte ville låta Duke försvinna.

3D Realms sålde sedan Duke Nukem till Gearbox på hösten/vintern 2009, och Gearbox anställde då många av de arbetarna som fick lämna 3D Realms i och med konkursen.

I och med att Gearbox nu ägde Duke Nukem hade de då alternativet att antingen skapa ett helt nytt Duke Nukem spel, eller ta upp där 3D Realms slutade, som Triptych Games höll på med..

Gearbox valde då att färdigställa den versionen som 3D Realms hållt på med, tillsammans med Triptych Games!

och det är den versionen som släpps snart.

Medlem

Det där tog sin lilla tid, nu är det väl bara att sitta och tillbaka på att de annonserar att uppföljaren på denna kommer "as soon as it's done"


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Haha! Kom just på, DNF = Did Not Finish

Medlem

Hela spelets marknadsföringsidé kommer ju att krascha om de släpper spelet!

12
Skriv svar