Portal 2 anklagas förödmjuka föräldralösa

Medlem
Medlem

Hur fungerar pegi rating i usa?
Det har ju 12 års gräns men det kanske inte räknas med en vuxen person närvarande?

PEGI 12
I den här åldersgruppen exponeras spelaren för våld av en lite mer grafisk karaktär som är riktat mot fantasifigurer. Allt våld mot människoliknande figurer eller igenkännliga djur ska fortfarande vara icke-grafiskt. Nakenhet av en något mera grafisk karaktär får visas. Eventuellt grovt språk måste vara av milt slag och får inte innehålla några sexuella svordomar.

Medlem

Ta en ståupp komiker i jämförelse å säg va inte de gör narr utav då.

Medlem

Haha tack för gott skratt, det här är humor...

Medlem

Ibland blir jag faktiskt imponerad hur vissa tycks vara immuna mot minsta uns förnuft. Att bli förolämpad av vad en fiktiv person i ett totalt fiktivt spel är ändå höjden. Ungefär lika vettigt som att man skulle gråta ut varje gång en seriemördare i någon av de OVER 9000 CSI-serierna har något rasbetingat, etniskt, personlighetskopplat etc. motiv till att mörda någon.

Medlem

Gnälliga Amerikaner, get over it!

Medlem

Blir bara trött, varför vill man leva i den här världen, borde startas mer krig! Borde hängas för något sånt här!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Man får nästan ta de mesta med en klackspark idag, man skämtar me den mesta i olika medier, hur någon är tjock, hur man är av en annan nationalitet, att man är så lång att man slår huvudet i lampor(ja själv, lulz). Tänk om alla hade ragat like mkt såfort en minsta skämtinriktad förolämpning slog ner.

Men förstår såklart att dom känner sig förolämpade, alla tar vi inte saker lika lätt.

Medlem

Larvigt........ Typiskt USA snart ska han väll stämma dem.

Medlem

USA är ju ett land där det mesta går ut på att sälja. Allt från spel till reklamplats. En kanal behöver tittare för att kunna sälja dyr reklamtid.
Det är endast när sådana krafter verkar som det kan bli en stor nyhet att det finns en dialog som denna i ett spel.
Eftersom "Portal 2" är ett populärt och välkänt spel i USA så tror tv-kanalerna att de på sikt tjänar pengar på att sända inslag som detta.
Dessvärre har de förmodligen rätt...

Jag tycker det största bekymret är att en tv-kanal ens vill sända inslaget.

Medlem

Jaha, nu ska det börjas stämmas då eller? only in America!

Medlem

Lolwut?

Och pappan ser helt tårögd ut i inslaget..."jag vet inte vad jag skulle göra utan min dotter..buhu".
Snacka om att ta det lite för seriöst där.

Nu vet jag inte bakgrunden till den flickan, och om hennes riktiga föräldrar lever eller inte...men det är en skillnand mellan orphan (föräldralös) och adopterad.

Medlem

Går detta igenom kan man ju dra dit och stämma ett filmbolag som gjort en ww2 film med argumentet att det är rasistiska åsikter i filmen.

Medlem

"Father upset over video game". Detta är seriöst! Allvar! De fick ju vara med i TV, då gör man allt! Det är väl samma sorts föräldrar som rycker av sig skägget för att en nipple visas på TV, tänk om barnen fick se verkligheten! Damn, då går allt under.

Att de ens jiddrar om detta visar ju världen att det skulle vara något fel med adoption.

Medlem

Hahahaha!
Det slog mig: Hur kränkande mot adopterade hade det inte varit om det på boxen stått:
"'Rated E for Everyone.' ...except Orphans."

/facepalm


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

ASSÅ har dom inge bättre att komma me.

Medlem

Att kalla någon "fatty" gick tydligen bra, men inte adopterad. Kanske inte finns någon Amerikan som känner sig kränkt av att vara fet?

Medlem

han sa att det är det värsta en adoptivförälder kunde få höra, stackars sate... han måste vara jävligt osäker på sig själv som förälder. Det är ju ta mig fan en fråga som förmodligen alla adoptivbarn frågat sig själv åtminstone en gång i sitt liv. Jag vet att jag har det iaf. så jag som adoptivbarn är inte så förolämpad. är nog mer föroläömpad av föräldern

Medlem

Väntar bara på aftonbladet och när dom ska snappa upp denna nyhet och kalla det för "Skandal spelet portal 2"

Medlem

Haha, gillar hur de inte tagit med delen då GLaDOS faktiskt säger "what's wrong with being adopted?".
Så jäkla fake och vridet.

FML
Medlem

OK, låt säga att han är så upprörd som han påstå.
Vad vill han gjort då? Ett par millar i banken och då är "rättvisan" gjord eller? Säkert.

Inaktiv

Men seriöst? -.-

Medlem

GLaDOS försvarar ju faktiskt adopterade i spelet, varför nämner dom inget om det?

Sen står det "Rated E10+ (Everyone 10 and older) have content that may be suitable for ages 10 and older. Titles in this category may contain more cartoon, fantasy or mild violence, mild language and/or minimal suggestive themes.

och ungen såg inte ut att vara över 10år, så det är en jävligt dålig förälder som låter sina barn spela såna här spel. Sen såg ju faktiskt båda barnen ut som att dom hade skoj när dom spelade.

Det den där föräldern söker efter är spel som är "Eated EC (Early Childhood) have content that may be suitable for ages 3 and older. Contains no material that parents would find inappropriate."

Åh vad jag blir förbannad på alla töntiga föräldrar. Ut och lek med ungarna i stället för att använda datorn/TV-spelet som nån jävla barnvakt. För låter man spel uppfostra barnen så är det väl inte så konstigt att sånt här händer.

Sen att först kontakta Sony för en kommentar säger ju allt om hur påläst dom där nyhetsankarna är.

Medlem

Ok, så det är helt ok att han kör på med -Fatty fatty fatty, det rör ingen i ryggen. men Orphan... Wow, det är laddat...

Med tanke på hur många överviktiga amerikaner det finns så borde det bli mer ramaskri över tjockiskommentarerna.

edit : Gamemonster hann tydligen före mig!

AW8
Medlem

Usch, skämt om adoption!? Hets mot folkgrupp! Rasism! Kvinnofridskränkning!

Stäm skiten ur terroristerna på Valve nu! God bless the United States of America!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Jag blir kränkt av att människor känner sig kränkta för allting nu för tiden.
Är det någon som känner sig kränkt av att jag blir kränkt? I så fall tycker jag att det är kränkande.

Lul

Medlem

Åh nej stackars man. Nu bör han nog krafsa till sig lite skadeståndspengar att lappa såren med.

Måste säga jag hade på känn att nån skulle gnälla förr eller senare när jag stötte på detta i P2.

Inaktiv

Men snälla...

Gillar hur de i slutet tycker att Sony skyller ifrån sig på Valve. Eh.... Konstigt när det är Valve som gjort spelet? (Tycker dock att det inte finns något att skylla på någon för, förutom TV-inslaget)

Medlem

Dem borde skärpa sig och växa upp, för fan det är ett spel :S


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Ungen verkar ju vara mer intresserad av spelet än alla reportrar som är där och filmar den gråtande pappan, så särskilt kränkt kan hon ju inte ha känt sig. Som vanligt är det föräldrarna som blåser allt ur proportion.

Den som spelar spelet får spelet tåla... eh. Eller något.

123
Skriv svar