Vad gör ni på fritiden(när ni inte sitter inne och spelar spel)?

Medlem
Vad gör ni på fritiden(när ni inte sitter inne och spelar spel)?

Jag är sjukt besatt av Boule (Petanque) sedan 4 år tillbaks.
Det sunkiga är att det är dåligt med inomhushallar men även klubbar där medelåldern inte är under 60+.. tyvärr är Boule i Sverige förknippat med gamla russin med sina rullatorer ute på banorna.

Dock vill jag pimpa Boulebar (surbrunna) och Boulefestivalen (Rålambhovsparken)i Stockholm.. som tyvärr inte blir av det här året, men man kan hålla tummarna för 2012.

Här kommer en liten bild på mig i mitt esse också

Nåväl, sluttjatat om mig.. vad har du för fritidsintressen?


signatur

"High life on low budget"

Sitter inne och ser på film
Annars är jag förtjust i att vandra själv i gamla stan i stockholm.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Förutom att spela så gillar jag att motionera/styrketräna, kolla på film (hemma och på bio) och spela gitarr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

MFC
Medlem

Umgås med familjen (numera bara barnen), spela gitarr, följa nyhetsflödet, blogga


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Sitter inne och spelar poker, både online och live. Har gjort det sen -04 då pokerboomen kom och levde även uteslutande på det ett tag.

MMA är ju också ett stort intresse. Både att utöva (mest för att få röra på sig och har inga planer alls på att tävla själv) men även att kolla på. Slår ett slag (no pun intended) för UFC 129 nu i helgen med främst GSP vs Jake Shields och Randy Couture vs Lyoto Mashida. Taggad som fan.

Investerar gör jag också och har även det som ett intresse, så jag likt MFC, följer jag också nyhetsflödet och ligger long med 70% av bankrullen i stora, stabila large cap aktier och sedan resten för diversfierad trading på kort sikt. Det är kul med pengar, eller?

Form, färg, design, teckna och måla har också länge varit ett intresse även om jag inte sysslar så mycket med sånt just nu men ibland får jag en del infall och startar upp photoshop och greppar wacom-pennan och kan speedpainta en hel dag. Avslappnande och väldigt tillfredsställande när någonting väl bli "klart".

ÖL. Kommentar överflödig.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Studerar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ohh.. Boule väcker många gamla minnen.. Spelade det jämt med min familj när jag var yngre..

Mina främsta fritidssysselsättningar (utöver pluggandet) är Kung fu och Musik!! Kung fu har jag utövat i snart 6 år och tycker fortfarande att det är lika kul, graderas till svart sash till sommar.. (svart bälte).

Min HUVUDSAKLIGA sysselsättning är musik, då jag aktivt spelar i 2 rockband (Bas och Gitarr). Kanske slänger upp någon låt på FZ sen..

Utöver det så blir det en del LAN-kvällar med kompisar etc.


signatur

You can't win the game...

Gitarr
Hund
Film


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Springer! Har gjort det i några år men satsar mer sedan ett år tillbaka. Satsar på att springa Göteborgsvarvet (21km) på 1.45 men får ser hur det går

Medlem

Sysslar med integration.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Är uppe på det lokala byggargymmet och pressar fyra dagar i veckan, stenhård satsning på att komma upp till 80kg kroppsvikt innan nästa sommar, vilket leder till att jag lagar och äter oanständigt mycket mat mest hela tiden.
Bortsett från det, spelandet och jobbet har jag lagom tid till att sköta om mina ca. 20st krukväxter.
Plus att jag har en liten samling single malt som jag så sakteligen utvidgar.

Medlem

motionera, resa, grönkläder och diverse aktiviteter med polarna lär vara de största. och airsoft!

dragit ner på spelandet mkt nu då jag inte riktigt ser något intressant i det.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

På somrarna blir det frisbeegolf. Massor av frisbeegolf.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Skrivet av Oddman:

På somrarna blir det frisbeegolf. Massor av frisbeegolf.

Har funderat på att pröva, vad behöver man egentligen för att spela, regler etc?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Klättrar året runt, inne och ute.


signatur
Medlem

Styrketräning, musik och gitarrlir är mina främst hobbies.
Umgås såklart med vänner, flickvän, kikar på film/TV-serier och gillar även att laga god mat.
Är också intresserad av matematik och programmering ... så jag programmerar en hel del. Matematik på fritiden håller jag inte på med alltför ofta men det händer någon gång i veckan.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Oddman:

På somrarna blir det frisbeegolf. Massor av frisbeegolf.

Har funderat på att pröva, vad behöver man egentligen för att spela, regler etc?

Du behöver en bana först och främst. Sedan behövs en lämplig frisbee (finns bland annat i sportaffärer) och goda vänner med lämpliga frisbees för maximalt nöje. Kasta frisbeen mot korgen, räkna antal kast tills du träffar i den. Par brukar vara 3, så 4 kast blir då +1 poäng. Minst poäng vinner. Simple enough. Hockeytacklingar är med 90% säkerhet förbjudna.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Brain:

Styrketräning, musik och gitarrlir är mina främst hobbies.
Umgås såklart med vänner, flickvän, kikar på film/TV-serier och gillar även att laga god mat.
Är också intresserad av matematik och programmering ... så jag programmerar en hel del. Matematik på fritiden håller jag inte på med alltför ofta men det händer någon gång i veckan.

hur är det med gitarren då? lagt på hyllan?


signatur

thank you, come again

Medlem

Sambon & Dottern samt tränar gym och mma & bjj samt tävlar i bjj & sw så spel tiden hamnar på fredag & lördag kväll


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skriva, läsa, kreera, måla, älska, skratta, shoppa, resa, sova, vakna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Plugg, när lusten och tvånget faller på Utöver det, långa romantiska promenader vid solnedgången, skriva serenader, sjunga serenader, snacka med tre lingon, kramas med tre lingon, åka bil med tre lingon..

Eller.. vid de tillfällen då folk ringer för mycket så jag inte får någon ro för spel så blir det socialt umgänge och ett kulinariskt utforskande kring jästa maltdrycker av finare slag. Spontan picknick i skogen, elda lite kvistar å gilla läget. Fiska, dyka (till sommaren, 7 mm semidry är lite kyligt än). Snorkla och lattja med krabbor. Brännmanetsslalom.. hardcore som fan.

And yes.. I'm a bit tipsy at the moment.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Brain:

Styrketräning, musik och gitarrlir är mina främst hobbies.
Umgås såklart med vänner, flickvän, kikar på film/TV-serier och gillar även att laga god mat.
Är också intresserad av matematik och programmering ... så jag programmerar en hel del. Matematik på fritiden håller jag inte på med alltför ofta men det händer någon gång i veckan.

hur är det med gitarren då? lagt på hyllan?

I princip. Spelar lite då och då men inte särskilt ofta.
Finns så mycket annat skoj ... blir svårt att hinna med allt man vill!


signatur

Have a good time!

Medlem

Musik, mat, hårdvara, producera, läsa och djur.

Medlem

När jag inte internetstalkar Helena Paparizou så sitter jag ute i det sköna vädret, tar en promenad eller två (med musik, såklart). Det är väl något jag gör var dag.

Edit - det jag menade med "När jag inte.." var alltså när jag inte sitter inne.

Medlem

Musik, studerar, vänner!

Hade velat återuppliva den gamle Warhammer Hobbyn, men känner inte till några föreningar/ har inga vänner som spelar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Om jag inte sitter vid datorn så fotograferar jag antagligen, eller har långa och komplexa diskussioner med mig själv om livet medan jag är ute och promenerar. Egentligen så borde jag förmodligen plugga, ... det är inte många veckor kvar tills man ska bära den vita mössan och göra allt sånt där som man ska göra när man tar studenten. Nåväl, live and let live.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nu har äntligen klimatet bytts ut så nu är det dags att åter erövra vägarna. Kör själv mer än gärna MC när jag inte sitter vid datorn. Inga andra hoj-entusiaster?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Medlem

Kolla fotboll så mycket som möjligt!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Spelar golf, har spelat Pay n Play de senaste sommrarna och igår tog jag äntligen grönt kort så i sommar kommer mycket tid spenderas på golfbanan här i Lidköping. Annars blir det mest att umgås med frugan och dottern.


signatur

Rock n Roll

12
Skriv svar