Tidernas bästa spelhjälte korad!

Inaktiv
Skrivet av Zaptagious:

Jag är så JÄVLA trött på att see Half-Life längst upp på varenda lista. Det är ett helt okej spel men att ta det till skyarna är att ta i rejält. Klart överskattad spelserie...

Och Gordon Freeman? Snälla... -_-

HL ettan är ett mästerverk, men resten är klart överhypade. HL2 o episod x är bara okej spel. o gordon freeman gillade jag ända tills han gick överstyr med sin stumhet o dumhet. själva resultatet var förvånande. att folk kan ha sån smak. men då jag funderat vilka som vann gick det upp ett ljus. alla karaktärer som fått flest röster är från spel som "alla" lirat...

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Zaptagious:

Jag är så JÄVLA trött på att see Half-Life längst upp på varenda lista. Det är ett helt okej spel men att ta det till skyarna är att ta i rejält. Klart överskattad spelserie...

Och Gordon Freeman? Snälla... -_-

Hell no! Finns fan inte ett spel idag som levererar en sån upplevelse som första Half Life!

Amen!

Medlem

Äh, Gordon är överskattad.

Medlem
Inaktiv

Guybrush Threepwood, mighty pirate!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

lol, gordon who...... vilket skämt.

Medlem

Fast sen står det ju inte med i kriterierna att vi röstar på bästa personlighet eller punchlines heller. Utan vilken hjälte vi tycker är bäst. Kan innefatta såväl personlighet som accomplishments (i brist på bättre svenska).

Medlem

Pyscho from Crysis eller Ghost från mw2 skulle har tagit ledningen! imo.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Ingen earthworm Jim?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Resultatet var inte direkt förvånande. Jag är mer förvånad över att varken Chell (Kjell) från Portal eller Tommy från Prey fick någon röst alls. Nåja, heja Link, min barndomshjälte

Medlem

Pacman eller Tetris-biten som ser ut som ett L


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

WTF... GORDON FREEMAN???? Troligen den tråkigate karaktären någonsin!
Always bet on the duke!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Skrattretande, Gordon?

En osynlig karaktär som varken för en dialog eller gör ljud ifrån sig och som är en "nutids" wannabe hjälte vinner en sådan här omröstning betyder bara en sak, att samtliga utav Sveriges Lil Wayne fans med sina korvtjocka fingar och Jolt cola i andra näven tryckte fram deras allra första spel, COUNTER-STRIKE SOURCE!1!1!!, menar HALF LIFE 2 !11ett!1!1!!!.

Som sagt skrattretande.

Även fast jag har tröttnat aningen på tjockis rörmokaren så är det ingen som har räddat dagen mer än lilla stumpen till italienare, tätt följt utav megaman på 80talet. Link på tredje plats.

Medlem

[fright]Man hade ju lätt Röstat på GLaDOS om hon hade stått med i listan ju! Det hade ju vart skitkul att se henne i top 5. eller hur allihop.[/fright]

MFC
Medlem

Yay!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

*Facepalm* Säga vad man vill om HL spelen men att rösta upp en karaktär som man inte har sett eller har hört prata. Löjligt.

Medlem

För mig skulle det ha varit Little Samson från 8-bit spelet med samma namn på Nes
Killen lyckas sammarbete med en drake, en mus och golem, det borde väl vara värt nåt?

Medlem

Den här omröstningen säger ju mer om medelåldern på FZ's läsare än vem som är den ultimata spelhjälten.

Medlem

Till alla som klagar på den anonyma Gordon som kan allt redan från ruta ett: Det var iaf. inte Duke eller Mastercheif på första plats.

Men man kan inte annat än sucka lite. Det finns så himla många karaktärer som man lärt sig älska genom sin tid som spelare, och så är det just de tråkigaste som folk tycker om. Personer utan personligheter, personer med inget annat än en yta, personer som varken genomgår en utveckling eller där historien om dem vecklas upp allt efter som.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Gordon, bra representant för kanske det bästa spelåret någonsin, 1998.
(Detta var innan konsolgenerationen kom och ställde till det... )

1998
HL
Colin Mcrae
Starcraft och brood war

baldurs Gate
Grim Fandango
Close Combat 3
Fallout 2

Nån som har ett bättre år?

EDIT: Jagged Alliance 2 kom visst 1999...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Till alla som klagar på den anonyma Gordon som kan allt redan från ruta ett: Det var iaf. inte Duke eller Mastercheif på första plats.

Hade hellre sett Duke eller MC på första plats. Visst dom kanske är tråkiga men dom är iaf karaktärer till skillnad från Gordon som är lika mycket en egen karaktär som dom man skapar i RPGer t.ex. F3, Oblivion eller DA.

Inaktiv

Cate Archer är inte med på Topp 5. Skandalöst.

Medlem

Grym lista med mina favoriter i topp 3! Blev ytterst sugen på att spela genom Ep. 1 och 2 nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Wow. En tyst glidande kamera vann.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Wow. En tyst glidande kamera vann.

Tumme upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av tavener:

Hur i hela friden kan man gilla gordon så mycket? Man ser och hör han ju aldrig -.-

Han har glasögon och är en fysiker (nörd/pluggis), så självklart faller hans karaktär i dom flesta datornördars smak, då det är han som dom flesta kan relatera sig till.

Personligen så tycker jag inte att han platsar på topplistan som bästa spelhjälte, hans äventyr är ju fan inte ens avklarat än. Han kanske snubblar på en kabel och bryter nacken i Episode 3 och man får spela som Alyx i stället, som btw har räddat livet på Freeman, vilket gör henne mycket coolare.

Avklarat än?

Så du menar att hjältarna, såsom Link i Zelda eller andra spel som fortfarande inte nått sitt slut; går inte att välja eftersom det fortfarande produceras spel med dem i.. eftersom dem inte har klarat av hela sitt äventyr än?

Medlem

Gordon Freeman är mest alternativ jämtemot dom flesta spelhjältar och är en stor anledning till att han är så älskad är för att Half-Life 2 klassas som världens bästa PC-spel genom tiderna på Metacritic och Gordon Freeman är lätt värd sin plats älskar Half-Life och Valves spel

Medlem

Och här kan ni själva se att Half-Life 2 klassas som världens bästa PC-spel genom tiderna på Metacritic
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/pc...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laxan96:

[fright]Man hade ju lätt Röstat på GLaDOS om hon hade stått med i listan ju! Det hade ju vart skitkul att se henne i top 5. eller hur allihop.[/fright]

Men "hon" är ingen hjälte, vi sparar det till skurkomröstningen!


signatur
Medlem

För Mario och Link har sagt så himmla mkt över årets gångar??


signatur

Kan ej skriva åäö

Skriv svar