Se allt grafikfläsk i Unreal Engine 3

Medlem

Fan ska det ta så lång tid för en ny xbox att komma ut,.. tillsdess så hålls ju all pc gaming tillbaka.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Fett!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Why didnt you?

För att jag var 10:lite tidigt att ta patent och börja på ett sånt projekt eller va dtycker du?

Solaris släpptes 1992/93 [1]. Jag har svårt att se hur du, född 1996 [2], kom på det namnet innan Oracle gjorde. Mytoman much?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_(operating_system)
[2] http://www.fz.se/medlem/?id=68363

Skrivet av Cide:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Why didnt you?

För att jag var 10:lite tidigt att ta patent och börja på ett sånt projekt eller va dtycker du?

Solaris släpptes 1992/93 [1]. Jag har svårt att se hur du, född 1996 [2], kom på det namnet innan Oracle gjorde. Mytoman much?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_(operating_system)
[2] http://www.fz.se/medlem/?id=68363

Dissa inte, killen har lätt skissat upp ett helt operativsystem. Mina spermier är så elajt att dom redan börjat speca hårdvaran för en konsoll som ska komma ut 2023

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av Selphy:

Så tråkigt att vi inte vi kommer att få se det här i några spel på ett bra tag.

Inte så länge konsollerna hindrar utvecklingen

Du menar, så länge inte alla sitter med en dator med 3x Gtx580 kort (12.000 kr).

Man måste inte maxa varenda spel heller, sen så håller sig nog 3x Gtx580 kort i ett par år med max grafik och om alla konsol spelare gick över till pc (som dom borde) så skulle allt bli billigare och utvecklas otroligt snabbare.

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Man måste inte maxa varenda spel heller, sen så håller sig nog 3x Gtx580 kort i ett par år med max grafik och om alla konsol spelare gick över till pc (som dom borde) så skulle allt bli billigare och utvecklas otroligt snabbare.

Men jag vill att de ska gå saktare så det inte kostar så mycket pengar för man måste byta datordelar så ofta.
Plus, jag gillar iden med, "det du ser på din skärm" ser jag på min skärm.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Tack för dagens skratt.
Du är 14 år och har haft din kreativa sida unders i byrolådan i många år... Ja det var väl så långt du nådde på den tiden va?

Haha. Ojoj, mytomanmästerskapen nästa.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

SYNDICATE!!
Sådär ska Syndicate se ut när det släpps imho

Medlem
Skrivet av Cide:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Why didnt you?

För att jag var 10:lite tidigt att ta patent och börja på ett sånt projekt eller va dtycker du?

Solaris släpptes 1992/93 [1]. Jag har svårt att se hur du, född 1996 [2], kom på det namnet innan Oracle gjorde. Mytoman much?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_(operating_system)
[2] http://www.fz.se/medlem/?id=68363

HERREGUD MIN SALPARE MAN KAN LA FÅ DRA NÅN SKRÖNA NÅN GÅNG ELLER?
Men men ja allt var sant utom att oprativsystemet hette solaris och att jag kom på namnet först Skulle se om nån kunde syna mig hehe. Men ni kan inte ta skämt exemplevis denna killen här nedan tog det på halv bra Sätt.

Skrivet av QueloR:
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Tack för dagens skratt.
Du är 14 år och har haft din kreativa sida unders i byrolådan i många år... Ja det var väl så långt du nådde på den tiden va?

Haha. Ojoj, mytomanmästerskapen nästa.

Och denn först killen som jag quota tålde det inet alls samma med denna killen nedanför denna text.

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Cide:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av laxan96:

Så najs asså om jag bara får mina händer på den editorn och förstår mig på den skulle jag lätt vilja ta man min kreativa sida som har varit i understa byrolådan i många år. Hehe En kul sak var att jag var den första som kom på att ett oprativsystem som skulle heta solaris har en sketch här hemma som jag gjorde för länge länge sedan många år innan Solaris kom tyckte det var synd men kul att Oracle han före önska bara att man kunde bevisa det. Men men som sagt hade bara ritat två sketcher en webbläsare och en för ett OS. Snacka om att man känner sig precis som i en SEB reklam ni vet den med barngräsklipparen. "Ta hand omd din idé innan nån annan gör det"

Why didnt you?

För att jag var 10:lite tidigt att ta patent och börja på ett sånt projekt eller va dtycker du?

Solaris släpptes 1992/93 [1]. Jag har svårt att se hur du, född 1996 [2], kom på det namnet innan Oracle gjorde. Mytoman much?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_(operating_system)
[2] http://www.fz.se/medlem/?id=68363

Dissa inte, killen har lätt skissat upp ett helt operativsystem. Mina spermier är så elajt att dom redan börjat speca hårdvaran för en konsoll som ska komma ut 2023

Folk måste kunna ta skämt. Vad är det för skoj med livet annars kan man NÄSTAN jag sa Nästan fråga sig eller hur?
PS:Och allt som jag skriver i denna kommenatren är sant.
Ja Jag gjorde sketcher tyckte det var kul att ha en dröm nej det hette inte solaris vile bara som sagt dra en skröna. Och nej jag är inte puntad dum eller något. Och ja jag visste att det biladaes 1992, för jag är j*vligt intresserad av datorer småjobbar lite här och där med IT här nere på teneriffa där jag tvingas bo för att min far är handikappad och mår bättre av värmen. Och anledningen till att dom går till mej är för att jag har stor kunskap och jag talar svenska alla svenskarna här nere kommer till mig. Så skicka mig ett pm om ni vill ha något mer besvarat. Synd att folk inte har nån humor knappt nu för tiden. Ungefär som när jag gjorde en genväg på skrivbordet,sartmenyn och snabbstart på min appas dator och gjorde ett fake virus där det kom upp ett meddelande att han hade virus och all hans data på hårddisken skulle raderas inom 10 sekunder han fick panik och jag hade bara ställt in datorn på att den skulle stänga va sig gjorde nämligen så den såg exakt ut som Internet explorer hehe. Men när jag berätta att det var ett tidigt aprilskämt blev han bara skitsur. detta var dan innan första april så om jag hade gjort det på den första så hade det ju inte vart nån överraskning hehe aja ni hajar vad jag menar

Inaktiv

Epic trolling.

On topic. Det är svalt och skönt ute, vinden viner i träden. Myspys.

Medlem

Snart behöver man inte leva i "verkligheten".


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

it doesent get any closer than this!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av Selphy:

Så tråkigt att vi inte vi kommer att få se det här i några spel på ett bra tag.

Inte så länge konsollerna hindrar utvecklingen

Kan inte annat än hålla med dig. Sålänge vartenda jävla spel ska anpassas till konsol, blir PC-marknaden alltid lidandes.

Så länge PC-spelare bara gnäller, piratkopierar och köper Sims så får de skylla sig själva.
Pc hade fokus även denna generation, men då allt fler köpte till konsol så byttes intresset, av logiska skäl.

Dock kan vi se fram emot nya konsoler ska utannonseras E3 ir år eller senast nästa

Ne nu får du väll ändå lägga ner. Fattar fan inte varför alla hela tiden gnäller på att PC gamers piratkopierar? Jag köpte mitt Crysis 2 till både PC och 360, och jag vet väldigt många andra som också gjorde det. Och det blir bara mer och mer piratkopiering till konsoler också.

För den saken skulle så kom till och med Crysis 2 ut till konsol på torrent sidor nån dag innan PC versionen kom ut så gnäll inte bara på PC. Och det är inte heller konstig om det nu för tillfället är mer piratkopiering till PC än konsoler med tanke på att pc funnits längre. Och utan PC's så hade dina kära små konsol spel inte äns funnits.

Ish
Medlem

Editorn såg ju sjukt mysig ut


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

fy fan vad läckert! Lätt snyggaste motor av de alla!

Inaktiv
Skrivet av selle:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av Selphy:

Så tråkigt att vi inte vi kommer att få se det här i några spel på ett bra tag.

Inte så länge konsollerna hindrar utvecklingen

Kan inte annat än hålla med dig. Sålänge vartenda jävla spel ska anpassas till konsol, blir PC-marknaden alltid lidandes.

Så länge PC-spelare bara gnäller, piratkopierar och köper Sims så får de skylla sig själva.
Pc hade fokus även denna generation, men då allt fler köpte till konsol så byttes intresset, av logiska skäl.

Dock kan vi se fram emot nya konsoler ska utannonseras E3 ir år eller senast nästa

Ne nu får du väll ändå lägga ner. Fattar fan inte varför alla hela tiden gnäller på att PC gamers piratkopierar? Jag köpte mitt Crysis 2 till både PC och 360, och jag vet väldigt många andra som också gjorde det. Och det blir bara mer och mer piratkopiering till konsoler också.

För den saken skulle så kom till och med Crysis 2 ut till konsol på torrent sidor nån dag innan PC versionen kom ut så gnäll inte bara på PC. Och det är inte heller konstig om det nu för tillfället är mer piratkopiering till PC än konsoler med tanke på att pc funnits längre. Och utan PC's så hade dina kära små konsol spel inte äns funnits.

mmm. känns som att folk vill smutskasta PC'n med piratkopiering, när det piratkopieras fullt till konsolerna oxå. jag köper mina spel till PC, men känner flera som piratkopierar till xbox360. dessutom är det lättare o piratkopiera spel till konsolerna i dag än till PC. ladda ner, bränn o eftersom det inte behöver uppdateras så har konsolspelarna sitt på det torra med sin pirat version...

Skrivet av selle:

För den saken skulle så kom till och med Crysis 2 ut till konsol på torrent sidor nån dag innan PC versionen kom ut så gnäll inte bara på PC. Och det är inte heller konstig om det nu för tillfället är mer piratkopiering till PC än konsoler med tanke på att pc funnits längre. Och utan PC's så hade dina kära små konsol spel inte äns funnits.

Spelkonsoller fanns innan den arkitektur som vi i dagsläget kallar "PC". Om PC'n inte hade funnits så hade vi använt andra likvärdiga verktyg för att göra konsollspel.

Medlem

Man blir väldigt nyfiken på vilket motor som kommer bli den dominanta under nästa generation? Blir det Epic, Id, Crytek eller en nytt företags skapelse som kommer driva vart och vartannat spel?


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem
Skrivet av Deamon:

Varför ska CryTek se och lära? Unreal Engine 3 är ju nyare och har inte blivit släppt i något spel än ens =D Dessutom pressar dom alltid ut max när det gäller att fläska på, tror knappast att spelen kommer ha allt det här gottiga i sig

Hur har du fått till det där. De först spelen med Unreal Engine 3 släpptes 2006 (Gears of War och R6:Vegas), ett bra tag innan Crysis släpptes. Det här är bara en uppdaterad variant av samma motor, som numera till och med kan drivas på en Iphone/Android. UE3 är en av de absolut mest lättdrivna spelmotorerna som finns, och den är jäkligt väloptimerad för alla platformar dessutom. Däremot så lider den fortfarande av en del störande problem, som avsaknad av vettigt implementerad AA direkt i motorn, och fortfarande extremt myckt pop-in på många texturer.

CryEngine 2 däremot har hittills varit mycket snyggare i mitt tycke. Problemet är att Crytek inte verkar veta vad optimering innebär. Först släppte de en motor som slog världen med häpnad, där allt var av toppklass. Det tog 2-3 år innan den kunder köras stabilt i 60 fps till och med med monsterdatorer. Sedan så släppte de CryEngine 3, där en massa nytt godis skulle finnas med men som i stället resulterade i att de tog bort väldigt mycket av det som gjorde den CE2 snygg. Det är väl klart att motorn flyter på bättre om allt snygg/krävande inte används, och det är där CryTek måste lära sig av Epic: att optimera! Crysis 2 ser ju ut som en sämre kopia av ettan med en del texturer som verkar vara stulna från Duke Nukem 3d som kom för snart 15 år sedan.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av selle:

För den saken skulle så kom till och med Crysis 2 ut till konsol på torrent sidor nån dag innan PC versionen kom ut så gnäll inte bara på PC. Och det är inte heller konstig om det nu för tillfället är mer piratkopiering till PC än konsoler med tanke på att pc funnits längre. Och utan PC's så hade dina kära små konsol spel inte äns funnits.

Spelkonsoller fanns innan den arkitektur som vi i dagsläget kallar "PC". Om PC'n inte hade funnits så hade vi använt andra likvärdiga verktyg för att göra konsollspel.

Fast innan PC:n bestod ju spel mest av plattformers och japanska rollspel... Såvida du inte spelade något portat arkadspel.

Skrivet av Darkst@r:

Fast innan PC:n bestod ju spel mest av plattformers och japanska rollspel... Såvida du inte spelade något portat arkadspel.

Det du menar är att spelbranschen skulle stannat vid början av 90-talet och moderna spel och 3d-grafik aldrig hade kunnat utvecklats utan PC-spel?

Visst är custom-byggda datorer oftast före billiga konsoller med ny teknologi, men att påstå att det först och främst är PC-spel som driver spelutvecklingen framåt är fel.

Medlem

Det ska ju tilläggas också att majoriteten av alla nämnda features i den där videon redan finns stöd för i Epics UDK (www.udk.com).

Gissningsvis kommer de sista grejerna som inte lagts in i UDK ännu i april- eller majversionen av densamma.
Den nya terrängeditorn och allt DX11 lull är sjukt smutt. Tesselering <3

Medlem

Har ju varit "lovade" "riktigt" hår sen geforce 4(?)
APEX Clothing = mums!

Medlem

ZOMG! Ser ju helt fantastiskt ut. Editorn verkar väldigt simpel och smart utformad


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

editorn e ju dock knappast någon större nyhet, lite småförändringar har gjorts senaste året men den har ju sett ungefär likadan ut senaste 3 åren

Medlem
Skrivet av laxan96:

Folk måste kunna ta skämt. Vad är det för skoj med livet annars kan man NÄSTAN jag sa Nästan fråga sig eller hur?
PS:Och allt som jag skriver i denna kommenatren är sant.
Ja Jag gjorde sketcher tyckte det var kul att ha en dröm nej det hette inte solaris vile bara som sagt dra en skröna. Och nej jag är inte puntad dum eller något. Och ja jag visste att det biladaes 1992, för jag är j*vligt intresserad av datorer småjobbar lite här och där med IT här nere på teneriffa där jag tvingas bo för att min far är handikappad och mår bättre av värmen. Och anledningen till att dom går till mej är för att jag har stor kunskap och jag talar svenska alla svenskarna här nere kommer till mig. Så skicka mig ett pm om ni vill ha något mer besvarat. Synd att folk inte har nån humor knappt nu för tiden. Ungefär som när jag gjorde en genväg på skrivbordet,sartmenyn och snabbstart på min appas dator och gjorde ett fake virus där det kom upp ett meddelande att han hade virus och all hans data på hårddisken skulle raderas inom 10 sekunder han fick panik och jag hade bara ställt in datorn på att den skulle stänga va sig gjorde nämligen så den såg exakt ut som Internet explorer hehe. Men när jag berätta att det var ett tidigt aprilskämt blev han bara skitsur. detta var dan innan första april så om jag hade gjort det på den första så hade det ju inte vart nån överraskning hehe aja ni hajar vad jag menar

cool story, kid

Medlem

Är det bara jag som tycker han är lik Sam Fisher?

Medlem

Ser riktigt fläskigt ut, angående att konsoler hämmar spel utvecklingen så är det faktiskt helt tvärt om sen ps3 och xbox360 släppts har tv spels industrin vuxit nått enormt, allt det här tjafset är helt taget från det blå, Spel har aldrig omsatt så mycket pengar och det har inte tidigare släppts så många stora titlar så tätt inpå varandra detta är att tacka konsoler då de har gjort tv-spels marknaden så mycket större.

så klart får man vara en fan boy/girl och hata på andras och älska sin precious!

Medlem
Skrivet av Ducci:

Ser riktigt fläskigt ut, angående att konsoler hämmar spel utvecklingen så är det faktiskt helt tvärt om sen ps3 och xbox360 släppts har tv spels industrin vuxit nått enormt, allt det här tjafset är helt taget från det blå

Växa =!= utveckling av spelkvalitén.

Skrivet av Ducci:

Spel har aldrig omsatt så mycket pengar och det har inte tidigare släppts så många stora titlar så tätt inpå varandra detta är att tacka konsoler då de har gjort tv-spels marknaden så mycket större.

Omsättning =!= utveckling av spelkvalitén.

Första åren under en konsolls levnadscykel gör man utveckling. Då finns det kraftfull (relativt) hårdvara som är ett stort steg upp från föregående generation. Konsoller akilleshäl är minnet. Det finns oerhört knapphänt med minne. Det går att skriva program (spel) som drar full nytta av tillgänglig renderingskraft vilket gör konsollspel snygga med tanke på vad som sitter under skalet, men den akuta bristen på minne stagnerar utvecklingen i branchen.

Konsoller driver inte på utvecklingen, konsoller gör att samma spel släpps 4 gånger med marginellt bättre grafik och marginellt annorlunda gameplay. Det är inte en trend jag gillar. Jag trivs inte med att PC-spel och TV-spel ses på samma sätt av utvecklare. När samma spel släpps till samtliga plattformar kommer någon plattform att hålla tillbaka de andra. Såhär långt har det varit PS3 och Xbox360 som hållt tillbaka PC, inte bara på grund av daterad hårdvara utan även begränsad input.

Jag anser att utvecklarna ska ta tillvara på skillnaderna mellan plattformarna istället för att begränsa sig till det klenaste alternativet.

Låt mig ge ett konkret exempel: Crysis 2

Crysis var banbrytande på många sätt och vis. Dels för att det satte en helt ny ribba för vad som kan anses för snyggt, dels för att det hade ett brett kontrollsystem (drog verkligen nytta av tangentbordet och mössens tre (eller fler) knappar) och dels för att det hade ett jävla flyt som andra skjutare inte kan matcha sig med. Crysis var kanske inte en full pott när det kom till berättande, men det var en jäkligt kompetent skjutare. Man skapade en spelmotor som kunde skala ner till basic-nivå och fortfarande såg bra ut, men sedan fanns det tillgång till grafikalterantiv så krävande att först nu kan man spela spelet på maxade iställningar i hög upplösning.

Enter Crysis 2. Ett spel som skrevs "cross-plat". Borta var framstegen som gjordes med Crysis. Visst är C2 snyggt, snyggare än Crysis (på vissa områden i.a.f.), men inte mer än så. Vad har hänt under 4 år? På grafikfronten: ingenting. Gällande gameplay är det samma-samma, fast mindre öppet och "strömelinjeformat". Alla vet att "strömlinjeformat" är ett annat ord för "handkontroller har inte tillräckligt med knappar ".
Crysis 2 är inte en revolution, knappt ens en evolution. Crysis 2 är vad som händer när man skriver ett spel till flera plattformar. Visst är konsollspelare lyriska och det inte undra på med tanke på hur halvdassiga spel (skjutare främst) är på konsoll i jämförelse när de spelas på en riktig dator. PC-spelare däremot är mindre positiva, även det är förståeligt. De har väntat i 3½ år på ett spel från en studio som fram tills 2011 höjt ribban och belönas med ett spel där man inte ens kommer åt avancerade grafikinställningar.

Multiplat slår definitivt hårdare mot PC än mot konsoller och det beror på att PCn är en tekniskt överlägsen plattform. Den som inte håller med om det vet inte vad den pratar om.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Darkst@r:

Fast innan PC:n bestod ju spel mest av plattformers och japanska rollspel... Såvida du inte spelade något portat arkadspel.

Det du menar är att spelbranschen skulle stannat vid början av 90-talet och moderna spel och 3d-grafik aldrig hade kunnat utvecklats utan PC-spel?

Visst är custom-byggda datorer oftast före billiga konsoller med ny teknologi, men att påstå att det först och främst är PC-spel som driver spelutvecklingen framåt är fel.

Utvecklingen hade inte gått så snabbt nej. Under 90- och hälften av 00-talet var det på PC som skiten hände. Nu innoveras det inte alls.

Förutom inom casual och rythmgenrerna...

123
Skriv svar