Battlefield 3 – se gameplay-film nummer 3

Redaktör
Skrivet av Preed:
Skrivet av Manmannen:

hur gör man för att citera?
men jag håller så jävla med dig StrongBad

Du trycker på "Citera"

Man kan klicka på det inlägg man vill citera också, då dyker en popup-ruta med färdig citatkod i upp.


signatur
Inaktiv

Ser coolt ut helt klart och ljudet är som alltid underbart.
Blir dock inte lika underbart när man får reda på vad man behöver för hårdvara för att få det såhär snyggt . Gillar att det flyter så otroligt mjukt även när det är som mest action! Märks att de faktiskt utvecklar för PC i första hand.

Lite överhypat är det nog för att det är en svensk produkt, men det ser bra ut i vilket fall som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Gillar att det flyter så otroligt mjukt även när det är som mest action! Märks att de faktiskt utvecklar för PC i första hand.

Eller så har de filmat med låg framerate, men spelar upp det i 60.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Ser bra ut, men jag vill se MP!!

Medlem

Alltså, ju mer dom visar desto mer skeptisk blir jag. "trycka-på-rätt-knapp-vid-rätt-tillfälle" fighter är ju helt sämst. Vem bryr sig om SPn för övrigt, ge mig MP!

Medlem

Tror jag är kär igen


signatur

Idono. That's me!

Medlem

de små helisarna lär man få teamkilla ganska många för att komm in i

Medlem

Besvikelse, ytterligare ett spel där kampanjen är fördummad och minimerad till en railshooter/lång korridor utan frihet. Kryp i rör, gå ut på den avstängda gatan där bilvrak/hus gör det omöjligt att flankera eller överraska sina fiender. Gå upp på bron som är den enda tillgängliga byggnaden på banan etc.
Precis som CoD, fast med lite bättre grafik. Ytterst ljummet om ni frågar mig, ett PC spel år 2011 ska kunna erbjuda mer, till och med gamla Crysis smiskar ju detta lång väg...

Medlem

HYPEN1!!1!1!!111one!!1!11

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av aspunk:

Besviken Spårljusammunition från alla vapen, mängder av fiender som öser in, bara för att agera kanonmat och jag har aldrig gillat rekylen från BF2, som de verkar ha återanvänt här.

Varför är du besviken på spårljusammunition? för att det inte är realistiskt? Det känns som DICE har valt att göra det för effekternas skull, det "känns" att folk skjuter på en gissar jag. Konstigt sak att vara besviken på tycker jag,

Skrivet av Lerner:

Hoppas vapnena gör mer skada i BF3 än vad dom gjorde i BF2 Annars gillar jag vad jag ser!

Sidenote:
IRL hade inte hans position i slutet varit så ultimat Skållheta hylsor som regnar ner över han

Du tyckte att hylsorna var det som var mest fel IRL när han stod upp på bron där i slutet....
om hylsorna inte bränt han levande IRL hade nog någon prickat han brinnande om det var IRL..eller vad vet jag,, har aldrig varit i strid precis..

Konstiga saker folk tar upp hela tiden, det är ett spel, visst vissa försöker göra realistiska simulatorer, men det tror jag inte BF3 ska vara. Tror nog de försöker leverera ett sjyst fps med skön uplevelse. Ush blev trött på mig själv av att skriva detta, låter som jag försvarar DICe, men det gör jag ej, trött på trötta inlägg bara, trött på gnäll om varma hylsor och spårljusammunition... spelet ser ju lysande ut. Hoppas det blir kul att spela.

Realism och Realism, bara en idiot skulle stå öppet på bron och skjuta när det öser fram gubbar från alla håll och kanter!
Korkad action består väl 99% av alla filmer och spel av idag där utbildade människor inte kan träffa en elefant på 10 meters avstånd. Ungefär lika väl regisserat som action scenerna i Den Nakna Pistolen.
Fast här gör de det för att det är "coolt" inte för humorn.
Blir förbannad när jag ser det! Får höra allt häftigt om samarbete med försvarsmakten hit och dit.

Spelar mig dock ingen större roll då jag mest ser fram emot MP!
Spelet ser väldigt snyggt ut men det är ju inte det minsta speciellt? De flesta här verkar ju få fetingbånge bara av ordet Battlefield, jeez..

Är nog en bitter människa..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av aspunk:
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av aspunk:

Besviken Spårljusammunition från alla vapen, mängder av fiender som öser in, bara för att agera kanonmat och jag har aldrig gillat rekylen från BF2, som de verkar ha återanvänt här.

Varför är du besviken på spårljusammunition? för att det inte är realistiskt? Det känns som DICE har valt att göra det för effekternas skull, det "känns" att folk skjuter på en gissar jag. Konstigt sak att vara besviken på tycker jag,

Jag kan erkänna att jag tycker att det är tråkigt för att det är orealistiskt men främst för att det förstör MP-gameplay. Bakhåll och smygtaktiker blir omöjliga. En stor del av tjusningen i BF2 och dess moddar är att bli beskjuten och inte veta varifrån skotten kommer ifrån. Spårljus från alla vapen tar bort en hel dimension från spelet, istället får man bara sikta och skjuta. Noll taktik, den som siktar snabbast vinner. Hurra...

Mycket bra poäng, tänkte inte på MP, det har du ju alldelles rätt i. Ok, så bra i single dåligt för MP

Får väl hoppas på att de läser ditt inlägg och för in det i Hardcore mode då För mod support får man väl inte.. eller är det konfirmerat?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Realism och Realism, bara en idiot skulle stå öppet på bron och skjuta när det öser fram gubbar från alla håll och kanter!
Korkad action består väl 99% av alla filmer och spel av idag där utbildade människor inte kan träffa en elefant på 10 meters avstånd. Ungefär lika väl regisserat som action scenerna i Den Nakna Pistolen.
Fast här gör de det för att det är "coolt" inte för humorn.
Blir förbannad när jag ser det! Får höra allt häftigt om samarbete med försvarsmakten hit och dit.

Spelar mig dock ingen större roll då jag mest ser fram emot MP!
Spelet ser väldigt snyggt ut men det är ju inte det minsta speciellt? De flesta här verkar ju få fetingbånge bara av ordet Battlefield, jeez..

Är nog en bitter människa..

JAG tror det är för att krig på riktigt inte är kul!

Medlem
Skrivet av mlinderholm:
Skrivet av Tommy_h:

Realism och Realism, bara en idiot skulle stå öppet på bron och skjuta när det öser fram gubbar från alla håll och kanter!
Korkad action består väl 99% av alla filmer och spel av idag där utbildade människor inte kan träffa en elefant på 10 meters avstånd. Ungefär lika väl regisserat som action scenerna i Den Nakna Pistolen.
Fast här gör de det för att det är "coolt" inte för humorn.
Blir förbannad när jag ser det! Får höra allt häftigt om samarbete med försvarsmakten hit och dit.

Spelar mig dock ingen större roll då jag mest ser fram emot MP!
Spelet ser väldigt snyggt ut men det är ju inte det minsta speciellt? De flesta här verkar ju få fetingbånge bara av ordet Battlefield, jeez..

Är nog en bitter människa..

JAG tror det är för att krig på riktigt inte är kul!

Vad är meningen med att återskapa krig i ett spel där du kan stå helt öppet och peppra alla gubbar utan att dö, det är ju för fan inte roligt! Som köra med God Mode i Unreal..
Men visst gillar man och spela utan någon som helst utmaning.. ?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hell Yeah


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Verkar tvärfett.

Inte en chans att min dator klarar av det här. Ni som kan lira detta och inte gör det är bortskämda imho,


signatur

ROW, ROW, Fight the Power!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av aspunk:

Besviken Spårljusammunition från alla vapen, mängder av fiender som öser in, bara för att agera kanonmat och jag har aldrig gillat rekylen från BF2, som de verkar ha återanvänt här.

Varför är du besviken på spårljusammunition? för att det inte är realistiskt? Det känns som DICE har valt att göra det för effekternas skull, det "känns" att folk skjuter på en gissar jag. Konstigt sak att vara besviken på tycker jag,

Skrivet av Lerner:

Hoppas vapnena gör mer skada i BF3 än vad dom gjorde i BF2 Annars gillar jag vad jag ser!

Sidenote:
IRL hade inte hans position i slutet varit så ultimat Skållheta hylsor som regnar ner över han

Du tyckte att hylsorna var det som var mest fel IRL när han stod upp på bron där i slutet....
om hylsorna inte bränt han levande IRL hade nog någon prickat han brinnande om det var IRL..eller vad vet jag,, har aldrig varit i strid precis..

Konstiga saker folk tar upp hela tiden, det är ett spel, visst vissa försöker göra realistiska simulatorer, men det tror jag inte BF3 ska vara. Tror nog de försöker leverera ett sjyst fps med skön uplevelse. Ush blev trött på mig själv av att skriva detta, låter som jag försvarar DICe, men det gör jag ej, trött på trötta inlägg bara, trött på gnäll om varma hylsor och spårljusammunition... spelet ser ju lysande ut. Hoppas det blir kul att spela.

Realism och Realism, bara en idiot skulle stå öppet på bron och skjuta när det öser fram gubbar från alla håll och kanter!
Korkad action består väl 99% av alla filmer och spel av idag där utbildade människor inte kan träffa en elefant på 10 meters avstånd. Ungefär lika väl regisserat som action scenerna i Den Nakna Pistolen.
Fast här gör de det för att det är "coolt" inte för humorn.
Blir förbannad när jag ser det! Får höra allt häftigt om samarbete med försvarsmakten hit och dit.

Spelar mig dock ingen större roll då jag mest ser fram emot MP!
Spelet ser väldigt snyggt ut men det är ju inte det minsta speciellt? De flesta här verkar ju få fetingbånge bara av ordet Battlefield, jeez..

Är nog en bitter människa..

Isåfall är jag också en bitter människa. Instämmer helt och hållet.. men som tur har vi *andra* RO2 att se fram emot!


signatur

Have a good time!

Medlem

känns som att han glider fram när han kryper "i ventilationen", händerna hinner inte med?

skjuta ksp stående?

Medlem

Det jag blivit impad av hittills från dom trailers jag sett är naturligtvis grafiken (duh), ljudet (duh) och fysikmotorn. Gameplayet ser annars rätt alldagligt ut. Fienden agerar kanonmat, rekylen finns där men verkar inte utgöra någon som helst utmaning egentligen. Rent single player-mässigt verkar det kunna bli en COD-Klon fast på steroider. Ser fram emot MP-trailers.

Medlem

gillade hur bilarna exploderade vid tung beskjutning...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av jesterhead:

känns som att han glider fram när han kryper "i ventilationen", händerna hinner inte med?

För att det ska gå fortare att krypa så vi inte behöver krypa runt i realtid i 2 min och tappa tempo/ intresse/ rolighet... bara en tanke


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Helt jävla sjukt.. ser hur jävla bra ut som helst, kan fan inte vänta längre vill ha spelet i min hand fort som fan! <3

Till dom som säger att det suger att han står helt öppet på en bro och ser helt odödlig ut, Jag tror helt seriöst det är för att dom vill visa hur miljön och hur det ser ut med explosioner och med kulor som drar över huvet

Vore det helt ens roligt om det var för realistiskt att dö så fort man tar en kula, och att fienderna tar slut efter man skjutit ner ett antal.

Tack för mig, Eran Kung Joni<3

Medlem

Jag förstår alla här inne som klagar på att spelet inte verkar se så realistiskt ut. Och självklart är det inte realistiskt, om det var realistiskt skulle det nog vara otroligt trist att spela. Folk skulle trötta ganska fort och det skulle finnas kvar några enstaka hardcorespelare efter några månader, som i tex ARMA, vilket heller inte är så realistiskt.

Det var någon som klagade på att det var massor utav spårljus som flög i luften, skulle det vara realistiskt skulle man ju inte fatta ett skit, bara trilla ihop död hela tiden, ungefär som i ARMA. Visst det kan va kul ibland men det är fan tröttsamt i längden... Man skulle omöjligt kunna avancera över öppna ytor och allt skulle leda till ett ställningskrig där artilleri och olika fordon skulle dominera.

Jag tror inte att ett realistiskt spel där man spelar infanteri skulle vara så roligt, det skulle nog bara bli att man ligger och trycker bakom skydd och spelare som sitter i fordon som tex en stridsvagn skulle dominera i en hull-down possition från några kilometers håll. För att inte tala om helikoptrar och flyg.

Men jag håller med om att det skulle vara kul om dom lägger in lite mer realism i spelet, så som att fordon inte har HP utan skademodell, penetrationsvärden mm... Att "snipers" inte kan springa runt med sitt gevär och på en sekund skjuta av ett skott på 5 meter genom sitt kikarsikte mm...

Men full realism leder bara till ett trist spel utan action.

Medlem

Ser kul ut, lär bli ett "par" timmar spelande när det släpps.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Vad är det som händer i slutet? Det ser ju riktigt, riktigt nice ut.

Ser lite ut som en jordbävning va? Eller det var vad jag tänkte på först iallafall! Fast kanske kan vara någon form av tryckvåg också? Dock en lite väl kraftig och annorlunda sådan kanske...


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Lite överhypat är det nog för att det är en svensk produkt, men det ser bra ut i vilket fall som helst.

Jag gissar att det nog överhajpas, men inte för att det är en svensk produkt utan snarare för att utvecklarna tidigare levererat två av historiens populäraste shooterspel. Så hajpen är nog befogad!

Dock är det inte mycket i dessa filmer som står ut mot dagens konkurrenter så jag vet inte vad folk blir så till sig av. Mycket bra ljud dock


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det bara jag som tycker att vänsterarmen ser helt knasig ut?? Ser ut som någon praktikant skulle ha gjort den!!


signatur

Hur f*n kan man ge Operation Flashpoint: Dragon Rising betyget "Mästerligt" och "Fulländat"??????

Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av NexusSolo:

Vad är det som händer i slutet? Det ser ju riktigt, riktigt nice ut.

Ser lite ut som en jordbävning va? Eller det var vad jag tänkte på först iallafall! Fast kanske kan vara någon form av tryckvåg också? Dock en lite väl kraftig och annorlunda sådan kanske...

Med tanke på att filmserien heter "Fault zone", löst översatt till förkastningsområde skulle jag gissa på jordbävning, det har ju hintats om skalv i alla episoder hittils

Medlem
Skrivet av TaktiskT:
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av NexusSolo:

Vad är det som händer i slutet? Det ser ju riktigt, riktigt nice ut.

Ser lite ut som en jordbävning va? Eller det var vad jag tänkte på först iallafall! Fast kanske kan vara någon form av tryckvåg också? Dock en lite väl kraftig och annorlunda sådan kanske...

Med tanke på att filmserien heter "Fault zone", löst översatt till förkastningsområde skulle jag gissa på jordbävning, det har ju hintats om skalv i alla episoder hittils

Tror mer att det är för de spränger i källaren på höghuset en bit bort så hela skiten rasar!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Spelet behöver inte vara "realistiskt" om ni nu vill kalla det för det, men det behöver ju inte vara helt idiotiskt för det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar