Crysis 2 största EA-släppet 2011

Robot
Crysis 2 största EA-släppet 2011

Försäljningssiffrorna ljuger inte – Crysis 2 är den största EA-lanseringen i år. Större än Dragon Age II och Dead Space 2.

#crysis-2, #electronic-arts, #dragon-age-ii, #dead-space-2, #bulletstorm


Medlem
Crysis 2 största EA-släppet 2011

roligt för crysis folket. men tråkigt när ett sånt företag äger alla bra spel.

Medlem

Kan ju ber på att typ hälften av pc-köparna väntar på dx11 patchen som inte längre är garanterad... jävla fult av crytek

Medlem

Riktigt kul i MP, men det behöver patchas en hel del. Saker man låser upp försvinner och hitboxen är lika dålig som i ett Battlefield-spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag är konstig: jag förstår inte hur man kan gilla crysis serien. Det finns inget super underhållande eller intressant med vare sig story eller gameplay i det. En dussinpangare med en avancerad spelmotor.

På tal om cryengine: fy fasen vad glitches och fps-droppar i den nu. Bra jobbat crytek, ni har gimpat det enda bra med spelet.

Medlem
Skrivet av Kogster:

Kan ju ber på att typ hälften av pc-köparna väntar på dx11 patchen som inte längre är garanterad... jävla fult av crytek

Eller som det står: "men då är nedladdningstjänster som Steam inte inräknade."

Medlem

Vart är DX11? Inte för att jag kommer köpa spelet, men var inte Cryteks mål att alltid producera spel med den senaste tekniken, Gärna så pass att det inte går att köra alls på de fetaste riggarna?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Vart är DX11? Inte för att jag kommer köpa spelet, men var inte Cryteks mål att alltid producera spel med den senaste tekniken, Gärna så pass att det inte går att köra alls på de fetaste riggarna?

Konsolerna kom ivägen för utvecklingen troligen.

Medlem
Skrivet av shred:
Skrivet av Kogster:

Kan ju ber på att typ hälften av pc-köparna väntar på dx11 patchen som inte längre är garanterad... jävla fult av crytek

Eller som det står: "men då är nedladdningstjänster som Steam inte inräknade."

Jag tror på både och. Bokstavligen hälften av de ja stött på bojkottar tills vidare.

Medlem

av en bra anledning. det är bättre

Medlem

Verkligen ett fantastiskt bevis på användbar statistik detta.

1) Steamförsäljningar saknas för PC.
2) Tror inte jag är direkt ensam om att vänta på DX11-patchen innan jag överväger ett köp.

Jag fattar inte hur man ens kan redovisa ren fysisk försäljning 2011. Den blir ju bara missvisande om man ska jämföra plattformar med all digital distribution som förekommer idag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av warh0g:

Vart är DX11? Inte för att jag kommer köpa spelet, men var inte Cryteks mål att alltid producera spel med den senaste tekniken, Gärna så pass att det inte går att köra alls på de fetaste riggarna?

Konsolerna kom ivägen för utvecklingen troligen.

Nja, PC spelarna hade inte hårdvara nog att spela Crysis 1 så de fick sänka sina krav. Genom att släpap ett "fulare" spel och anpassa MP efter CoD så fick de en större marknad, och alla kunde spela (köpa)...
Sen har ju Game sålt spelet för bara några hundra, det måste ju ha påverkat iaf i Sverige...

Medlem

jag tyckte att MP i första spelet var helt underbart, synd bara att jag upptäckte det så sent.
Men crysis2 verkar ju va helt värdelöst i jämförelse. Små banor, få spelare, run n gun. Kul för de som gillar det, synd för oss som föredrar det större mer taktiska typen av MP.

Nåja, crysis2 får väl värma EAs tron tills BF3 släpps


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Inte så konstigt, Crysis 2 är ju ett bättre spel än båda


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Nä usch och fy, Crysis 1 var bättre på alla håll och kanter, om inte en aning dåligt optimerat!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vilken tur jag har då. Flyter på hur bra som helst och längtar efter DX11! Å varför man fastnar för Crysis serien ? För att det är bland det bästa som har kommit ut på PC! Så jävla grymt!!! Älskar verkligen den här typen av spel. Och min rigg älskar det oxå

Ase
Medlem

Jo det funkar med reklam!
men i längden funkar det inte att göra dåliga spel 1an var snygg även far cry på den tiden det begav sig, men dessa konsollfjanterier så kommer dom inte få gott rykte ,så dom förlorar nog i längden ,

Medlem

Företagen runt om i världen har lärt sig av Activision: Gör en rälspangare med enformig multiplayer, och det säljer som smör i solsken, oavsett format.

Idag är det inte många som vågar stå ut i skaran av spelutvecklare, utan kör på säkra, och i mina ögon sett (läs nu ni som ska hugga, MIN ÖGON SETT!), usla återanvända, söndertjatade kort.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Glömde säga att det är trist det där med konsolifieringen. Har en 360, men på den liras det bara typ Halo och liknande. Man har ju en PC för att få det där extra allt.

Medlem
Skrivet av Ase:

Jo det funkar med reklam!
men i längden funkar det inte att göra dåliga spel 1an var snygg även far cry på den tiden det begav sig, men dessa konsollfjanterier så kommer dom inte få gott rykte ,så dom förlorar nog i längden ,

Förmodligen inte nu när de gett sig in på konsolmarknaden, och vi vet ju att de köper om några köper skit
Gott och gott rykte, 64bit versionen av Far Cry någon? DX10 features i Crysis någon? Mjaaa Crytek har varit rätt jävliga sen dag 1.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar