EA Sports spolar manualerna

Robot
EA Sports spolar manualerna

Strävar efter miljövänligare spelproduktion, inkluderar instruktioner in-game istället.

#ea-sports, #ubisoft


Medlem
EA Sports spolar manualerna

Bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hatar miljön. Jag får helt enkelt läsa min feta manual till Shogun 1 när jag nu ska spela Shogun 2 hehe.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Snåla jäklarna. Då ska det fan vara en jäkla bra in-game manual med. Inte för att man direkt läser dom, men lite kul är det ju om dom är vettiga.
Manualer med endast varningar(typ COD:MW2 & BO) kan man ju skippa. Men när man kollar in grymma manualer som t.ex till RDR och GTA IV så vill man ju gärna ha kvar dom.

Medlem

Jag älskar bra manualer t.ex GTA manualerna och liknande som Fallout 3 manualen.

Inaktiv

Dom kan väl lika gärna spola skivorna också. Det var ett år sedan jag körde en skiva i datorn. Manualer öppnar jag aldrig.

Medlem

ja, GTA manualerna rockar. Även om man kanske inte har så stor nytta av dem, e det alltid trevligt att fördriva tiden vid installationen.

Medlem

Bra eller dåliga manualer, om detta är för miljön väljer iallafall jag det alla dagar i veckan. In game manual eller om de bara kan ha manualerna på sin egen hemsida är ett klart bättre alternativ när det gäller miljön.

Bra initiativ

Medlem

Tryckta manualer är ju asballt, speciellt den man fick till HOMM III


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Håller med om GTA-manualerna men som ni märker går vi mot en digitaliserad tid då tryckta manualer och CD-skivor börjar sjunga på sista versen. En naturlig utveckling som jag är beredd att haka på då det är bekvämare.

Jag spillde kaffe på mitt DOOM 3 när det var helt nytt (fodralet låg på bordet). Jag köpte DOOM 3 på Steam när det var rea för ett tag sen. Svårt att spilla kaffe på Steam.

Medlem

Trist, manualerna ger ju nya spelfodral sin distinkta lukt. Jag kommer sakna de minimala texterna som varnar för epilepsi och skador på skärmen.

Medlem

Ännu ett tecken till varför EA är den bättre delen av de onda imperien istället för Activision Blizzard xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Ännu ett tecken till varför EA är den bättre delen av de onda imperien istället för Activision Blizzard xD

You fool!

Medlem

Eller så kostar det mindre pengar... Tror jag är en större morot än spara träd för dom.

Medlem

Men... vad ska jag nu läsa medan spelen installeras :O?

Medlem

Bra att de skippar dem, länge lever träden!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Vad gulligt, dom påstår det har med miljön och INTE pengar att göra...

mxz
Medlem

Miljöskäl? Ja, de vill säkert få oss att tro på jultomten också.

Jag kan inte komma på vilket spel jag senast köpte där manualen faktiskt gav mig någonting. På grund av detta är jag grymt besviken på speltillverkarna. Manualen berättar oftast bara vilka knappar på kontrollen/tangentbordet som gör någonting och sedan kommer en svada med texter där de svär sig fria från all form av ansvar. I spelet finns en tutorial som förhoppningsvis lär dig spela spelet. Jag har spelat för många spel på sistone där man får gå ut på nätet och söka i forum eller på wikia för att hitta hur saker fungerar in-game.

Jag saknar att kunna få ordentlig information om det spel jag ska spela. Sen om jag får det tryckt eller elektroniskt spelar mindre roll även om jag uppskattar en bra tryckt manual.

Många kanske inte tycker det är ett problem, men när så länge spelproducenterna inte gör vettiga manualer (tryckta eller elektroniska) eller bra introduktioner/tutorials så kommer det vara en tröskel att komma in i många spel. Jag frågar mig varför? Är det för att de inte VILL ha kunder eller vill de skapa en klyfta mellan "gamers" och andra? Det borde vara en ren överlevnadsfråga att göra det enkelt att komma in i spelen, men tydligen lever spelproducenter på en planet där andra marknadslagar gäller.

Medlem

Shit, alla besparingar ett företag gör, göms bakom en "grön" andledning. Men, hur som haver, så är det ju bara bra ändå.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av showerguy:

Dom kan väl lika gärna spola skivorna också. Det var ett år sedan jag körde en skiva i datorn. Manualer öppnar jag aldrig.

A.K.A. "Digital Download"...

Skrivet av mxz:

...Jag frågar mig varför? Är det för att de inte VILL ha kunder eller vill de skapa en klyfta mellan "gamers" och andra? Det borde vara en ren överlevnadsfråga att göra det enkelt att komma in i spelen, men tydligen lever spelproducenter på en planet där andra marknadslagar gäller.

Varför då? Du har ju redan köpt spelet... Bättre att lägga manual-pengarna på pampigare marknadsföring och DRM *bitter*


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

EA Sports, det gör väl ingenting för min del. Har så lite sportspel så skillnaden blir inte så stor för min del. Däremot får de inte slopa manualerna på andra spel. Finns inget bättre än en manual i handen när man gör nummer två.

Eller jo, ett PSP eller NDS förstås, men vill man läsa så vill man.

mxz
Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av mxz:

...Jag frågar mig varför? Är det för att de inte VILL ha kunder eller vill de skapa en klyfta mellan "gamers" och andra? Det borde vara en ren överlevnadsfråga att göra det enkelt att komma in i spelen, men tydligen lever spelproducenter på en planet där andra marknadslagar gäller.

Varför då? Du har ju redan köpt spelet... Bättre att lägga manual-pengarna på pampigare marknadsföring och DRM *bitter*

Tyvärr är det väl så de tänker, precis som du skämtar om. Och en som spelar mycket kanske inte bryr sig så mycket, men någon mindre van blir nog lätt avskräckt om det inte finns något bra sätt att komma in i spelet på.

Nu säger jag inte att manualer är det enda sättet. Men det har introducerat mig på ett bra sätt till många spel genom åren och jag tycker kvaliteten har försämrats drastiskt. Värst är spel där man får lära sig genom trial-and-error. Battlefield Bad Company 2 där man får lära sig flyga helikopter i riktiga multiplayermatcher. Misslyckas man lära sig på första försöket har man troligen tagit livet av några lagmedlemmar. Eller som i MAG där det finns extremt lite information om hur du ska agera som befäl på olika nivåer. Båda två är superbra spel, men saknar det där lilla lilla som skulle gjort upplevelsen så mycket bättre.

Det är klantigt av såväl spelskaparen som producenten att göra bort sig på sådana punkter.

Medlem

Eftersom det är EA måste man väl köpa ett Manual Pass så man får tillgång till dem också. ;P

1
Skriv svar