Hur länge har du varit en FZ besökare?

Medlem
Skrivet av John:

Jag kom in via fusk. Ungefär som Tomas alltså, men ändå inte.

Fuskare är det värsta jag vet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sedan late 2005.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ända sedan slutet på 90-talet. Reggade mig betydligt senare dock. Minns den Gråa designen som "vi" hade då. Grå-gul eller vad man ska kalla den.

Megadelux

till och från i säkert 10 år. Först senaste 2 åren jag kollar dagligen.

MFC
Medlem

Har varit medlem längre än vad jag förtjänar... inte vunnit några tävlingar och orkar inte spela spel längre... hänger mest för att se vilka skitspel som kommer till Wii lite då o då... kanske tävlar ibland bara för att se om jag kan förlora igen... då och då predikar jag om den kommande kollapsen fast vem fan bryr sig så länge det kommer nya chip och teknik från japan.... vänta nu förresten...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Från start, quake on time var det som fick mig att regga mig första gången, sedan dess har databasen sopats/bytts ett par ggr

Medlem

Hmmm Var nog slutet på 90-talet för min del också. Var väl när man satt och lira Quake och ville prova på hur det var att skjuta annat än NPCs ^_^ Kommer inte ihåg varför jag registrerade mig dock. Kanske hade någon fråga som skulle ställas på forumet.

Medlem

Åh, oklart. Var inne här och sneglade när jag var en liten parasit som spelade Quake och CS på morföräldrarnas dubbla ISDN-linor. Vet ni hur det kändes att vara en LPB när 95% var HPW? Inte för att jag var särskilt duktig på spelen, men roligt var det. Riktigt roligt


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Oj, det var quake på tapeten i alla fall, så mycket minns jag. Dock har jag aldrig varit vidare social eller pratglad så det tog ändå till 2007 att få tummen ur häcken och skapa en användare. Jag besöker FZ flitigt men ja, jag yttrar mig inte allt för ofta och där av min låga postsiffra.

Altavista FTW


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Tror det var på 90-talet jag började besöka fragzone. Är inte säker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En vän till mig brukade besöka sidan på lektionerna. Gick med 2009 men blev aldrig aktiv förren nu


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag tror jag letade efter något ställe att ladda ner demos ifrån, så hittade jag Fragzone. Detta var någon gång under 2004. Efter en tid reggade jag mig på forumet. Mellan 2004 och 2008 var jag nog inne dagligen, de senaste två åren inte så mycket. Men nu hänger jag på forumet oftare igen, fast det blir mest att jag läser.


signatur

<3

Medlem

Sent 90tal, minns inte riktigt om jag skall vara ärlig.
Det var troligen i samband med min nyförälskelse Unreal Tournament.

Testpilot

Minns att FZ jobbade tillsammans med nån Quake-site i början , eller hette siten nåt annat än fragzone innan ?
Minns inte så noga , vet att jag hängde där ett tag innan jag reggade mitt konto.

Medlem

Det hände vid den tiden att från kejsar Augustus utgick ett påbud att hela världen skulle skattskrivas.
Nej, riktigt så längesen var det inte, men i slutet på 90-talet. Jag lirade Quake och FZ har givit mig många stunder av glädje och sorg sedan dess. Tack FZ!

Medlem

Sen sent 90-tal


signatur

//mvh

Medlem

Medlem sedan: 2007-09-16 men struntar snart i FZ forumdel. Äckliga bannern verkar de ha tagit bort men sökfunktionen har jag inte kommit underfund med ännu vad man ska skriva för att hitta det man söker efter och forumet har de förstört med den nya Layouten.

Min åsikt och kanske alla andra tycker annorlunda.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av MFC:

Har varit medlem längre än vad jag förtjänar... inte vunnit några tävlingar och orkar inte spela spel längre... hänger mest för att se vilka skitspel som kommer till Wii lite då o då... kanske tävlar ibland bara för att se om jag kan förlora igen... då och då predikar jag om den kommande kollapsen fast vem fan bryr sig så länge det kommer nya chip och teknik från japan.... vänta nu förresten...

bra så, jag kommer hit för att du predikar

nä men det är nog allmänt snack som får mig att vara kvar, är inte heller för så intresserav av nya spel, eller tävlingar för den delen.


signatur

thank you, come again

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av stormense:

Medlem sedan: 2007-09-16 men struntar snart i FZ forumdel. Äckliga bannern verkar de ha tagit bort men sökfunktionen har jag inte kommit underfund med ännu vad man ska skriva för att hitta det man söker efter och forumet har de förstört med den nya Layouten.

Min åsikt och kanske alla andra tycker annorlunda.

Vilken banner syftar du på? Dragon Age?

På vilket sätt har vi förstört forumet?


signatur
Medlem

jag börja nog komma o checka in sidan vid 97 snåret men rega mig inte först 06 xD

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av stormense:

Medlem sedan: 2007-09-16 men struntar snart i FZ forumdel. Äckliga bannern verkar de ha tagit bort men sökfunktionen har jag inte kommit underfund med ännu vad man ska skriva för att hitta det man söker efter och forumet har de förstört med den nya Layouten.

Min åsikt och kanske alla andra tycker annorlunda.

Vilken banner syftar du på? Dragon Age?

På vilket sätt har vi förstört forumet?

Den där bannern som poppade upp längs ner eller rättare sagt kontrollpanelen om man ska vara petig.

Forumet är förstört för att innan var det mer subforum. Lite knepigare att hitta snack om gamla spel vilket innan gjorde forumet ofta värt ett besök. Fast smaken är ju olika.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Tompa:

FZ (eller Fragzone) dök upp påfallande ofta när man som färsk pc-ägare i slutet av 90-talet altavistade (kids, det betyder "googlade") problem som mina Amiga-kunskaper inte täckte.

Altavista va tider de, och jag vill minnas att man kom någon annanstans om man skrev det med två T, antingen i början eller om de va i slutet

Själv har jag nog varit på FZ sen slutet på 90-talet eller början av 00-talet, men det blev min startstida någon gång under generation 3 och har varit det sen dess Väldigt skoj när man tänker tillbaka på tidigare designer och jämför med dagens design.

Tyvärr måste jag nog säga att forumet har blivit lite tråkigare med åren. Vart har alla old timers tagit vägen? Vart har forumets egna lilla allvetar guru nolimitsoya tagit vägen t.ex.?

I miss the good old days

Testpilot
Skrivet av Mahone:

Altavista va tider de, och jag vill minnas att man kom någon annanstans om man skrev det med två T, antingen i början eller om de va i slutet

Själv har jag nog varit på FZ sen slutet på 90-talet eller början av 00-talet, men det blev min startstida någon gång under generation 3 och har varit det sen dess Väldigt skoj när man tänker tillbaka på tidigare designer och jämför med dagens design.

Tyvärr måste jag nog säga att forumet har blivit lite tråkigare med åren. Vart har alla old timers tagit vägen? Vart har forumets egna lilla allvetar guru nolimitsoya tagit vägen t.ex.?

I miss the good old days

Astalavista var det man skrev , det var den bästa sökmotorn för *host host* icke rumsrena program

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mahone:

Altavista va tider de, och jag vill minnas att man kom någon annanstans om man skrev det med två T, antingen i början eller om de va i slutet

Själv har jag nog varit på FZ sen slutet på 90-talet eller början av 00-talet, men det blev min startstida någon gång under generation 3 och har varit det sen dess Väldigt skoj när man tänker tillbaka på tidigare designer och jämför med dagens design.

Tyvärr måste jag nog säga att forumet har blivit lite tråkigare med åren. Vart har alla old timers tagit vägen? Vart har forumets egna lilla allvetar guru nolimitsoya tagit vägen t.ex.?

I miss the good old days

Astalavista var det man skrev , det var den bästa sökmotorn för *host host* icke rumsrena program

Så kanske de var. Det var så länge sen som Altavista va aktuellt nu Oslagbar sökmotor på den tiden iaf, sen kom Google och tog över internet och världen

ndr
Medlem

Jag har varit besökare sedan FZ såg ut såhär http://www.fz.se/information/bilder/fzg1_stor.jpg
Men däremot skaffade jag inget konto här förrän -08.

Medlem

Under annnat namn sen -97, lirade Quake och sen QII. Minns med glädje alla mods man laddade ner, grappling hook var fan kung tillsammans med Chaos Quake!

Medlem

Reggad sedan 2003 men läste nyheter och dylikt på sidan i några månader innan jag reggade mig. Har en kusin som avgudar första Quake och han sa att FragZone (som det heter på riktigt! FZ är för alla kids!) är sveriges bästa spelsajt, utan tvekan. Dum som jag är trodde jag på honom så här är jag.

Medlem

Sen slutet av 90-talet, minns att man som ung grabb var inne här och tankade pc-demos när det begav sig.

Medlem

Har varit min startsida sedan gymnasietiden under slutet av 90-talet. Orkade inte registrera mig förän efter ett antal år (som ni ser till vänster)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag hade ett konto innan....men vette tusan vad inlogget var....men det var nog registrerat runt 2003.....lite surt att sedan registrera om 2006...men va tusan....

Sedan till ämnet i sig....så vette tusan hur länge man enbart besökt sidan.....fragzone minnen finns....men svårt att placera rent tidsmässigt....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

123
Skriv svar