Bethesda: Grafiken spelar visst roll... lögnhalsar!

Robot
Bethesda: Grafiken spelar visst roll... lögnhalsar!

Bethesda-chefen Pete Hines säger att de gamers som hävdar att de inte bryr sig om grafik "ljuger".

#bethesda, #the-elder-scrolls-iii-morrowind, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Bethesda: Grafiken spelar visst roll... lögnhalsar!

Rätt

Medlem
Medlem

Bara jävla hipster tomtar som säger att dom inte bryr sig om grafiken..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Håller med till fullo!


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem
Skrivet av melachi:

Bara jävla hipster tomtar som säger att dom inte bryr sig om grafiken..

rätt

Medlem
Medlem

Kan inte annat än instämma. En god maträtt smakar extra bra om den ser snygg ut på tallriken.

Medlem

Grafiken ska inte vara gammal, utan modern kanske är bättre att säga.
Om ett spel skulle släppas idag med grafik som t.ex. Counter Strike 1.6 så skulle man säga att grafiken är dålig.
Fast, om ett spel släpps idag med den bästa grafiken som är möjlig men har kasst gameplay så är spelet ändå dåligt.
Grafik spelar roll, men det är inte den största rollen som avgör om ett spel är bra eller dåligt.

Medlem
Skrivet av melachi:

Bara jävla hipstertomtar som säger att dom inte bryr sig om grafiken..

Rätt.

Medlem

Bara idioter som sitter och rabblar sitt eviga efterblivna mantra att "gameplay > grafik" medans dom helt missar det uppenbara att man efter 1990 faktiskt kan få både och.

Troligtvis samma typer som gifter sig med 180 kilos Berta med könshår på näsan, och rabblar "skönhet sitter på insidan".
Troligtvis bredvid vänstra njuren någonstans.

GTFO.

Medlem

Korrektomundo, har väldigt svårt att spela äldre "fulare" spel oavsett hur roliga de än var på sin tid.

Medlem

Både och tkr ja, har det bror på vad för typ av spel, och hur nytt det är.
Skulle ett nytt Rpg komma idag med samma grafik som ett från 1999, Nja kanske inte spelar det då
Tar man ett spel seom ser ut från 1999, och dessutom kmr från 1999, jo visst


signatur

Rwa?

Medlem

Helt rätt! Grafik är oerhört viktigt idag! Men det behöver inte betyda att alla spel måste se ut som Crysis 2. Men helt klart skall det vara bra grafik på spelen idag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Klockrent uttalande!

Medlem

jovisst, men jag skulle inte beröma oblivion för vacker grafik, inte ens när det kom.
låt oss säga "The Faces! What has been seen cannot be unseen"


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Självklart spelar grafiken en viss roll, men för många (inklusive mig själv) så är det inte texturupplösningen eller hur realistiskt det ser ut som avgör. Det är den grafiska designen, hur de utnyttjar färg och form. Och det kan faktiskt vara rätt simpelt och ända vara tillräckligt tillfredsställande för ögat (se Minecraft exempelvis).

Medlem
Skrivet av Grillet:

Grafiken ska inte vara gammal, utan modern kanske är bättre att säga.
Om ett spel skulle släppas idag med grafik som t.ex. Counter Strike 1.6 så skulle man säga att grafiken är dålig.

Jag tycker tvärtom. Struntar helt i om grafiken i ett spel är modern så länge grafiken är "bra". Age of Empires, RollerCoaster Tycoon, Baldur's Gate 2 och Half-Life 2 har grafik som håller än idag och jag tycker att dessa spel är bevis på att det inte spelar någon roll alls hur modern grafiken är. Minecraft var också ett bra exempel.


signatur

Have a good time!

Being a dickhead's cool!

Medlem

Spel som kört allt på grafik suger oftast i gameplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Idag gäller en kombination av snygg grafik och grymt gameplay. Plocka bort ett utav dom och du får ett sämre spel. Hade Minecraft haft snyggare grafik så hade spelet blivit betydligt större än vad de redan är, men hade spelkänslan varit dåligt så hade den dåliga grafiken som är just nu gjort att spelet varit katastrofalt dåligt. Så grafik och gameplay går hand i hand mot en GOTY-nominering.

Medlem

Bra grafik kan förhöja ett spel men ALDRIG göra ett uselt spel bra.

Håller i övrigt med Brain. Självklart är bra grafik viktigt. Men jag tycker definitivt att "bra" grafik inte alltid behöver vara detsamma som det tekniskt sett mest avancerade. Design, funktionalitet och så vidare är såklart också viktigt.

Medlem

den som säger att grafiken inte spelar någon roll e fan knäpp då kan ju han/hon gå o spela ps1 grafiken spelar roll men den bakomliggande storyn för mig är viktigast och intressantast.

Medlem

håller inte med

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Grillet:

Grafiken ska inte vara gammal, utan modern kanske är bättre att säga.
Om ett spel skulle släppas idag med grafik som t.ex. Counter Strike 1.6 så skulle man säga att grafiken är dålig.

Jag tycker tvärtom. Struntar helt i om grafiken i ett spel är modern så länge grafiken är "bra". Age of Empires, RollerCoaster Tycoon, Baldur's Gate 2 och Half-Life 2 har grafik som håller än idag och jag tycker att dessa spel är bevis på att det inte spelar någon roll alls hur modern grafiken är. Minecraft var också ett bra exempel.

Jag kanske utvecklade mig lite dåligt, men om ett spel som släpptes ca 2005 och hade bra grafik då så är den fortfarande bra. Jag kan inte säga att grafiken i CS 1.6 är dålig för det var bra grafik för lite mer än 10 år sedan.

Medlem

Det är sant, stämmer nog bra in på oblivion. Men Skyrim, det ser inte "up to date" ut.


signatur

Xd

Medlem

Och det är därför minecraft är så populärt för att grafiken är så ruggigt bra
Men kan ju dock hålla med till viss del, klart att ett spel med bra grafik gör ett bättre första intryck än ett spel med sämre grafik.

Medlem

meeeh sicken tönt.

Medlem

Skulle vilja säga att Skuggor och Ljus är det bland det viktigaste sen kan det se ut lite hursom, Penumbra är ett bra exempel på det!

Och sen objekt, alltså det måste finnas ordentligt med föremål i områdena man spelar på! Bad Company 2 t.ex i princip helt tomma hus, någon stol, ett bord eller så! Det känns inte riktigt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar