FPS-utvecklare vill se HD-stöd för Wii 2

Robot
FPS-utvecklare vill se HD-stöd för Wii 2

När High Voltage berättar önskemålen för Nintendos nästa konsol ligger mer minne och högupplöst grafik på toppen av prioriteringslistan.

#high-voltage-studios, #nintendo, #the-conduit-2


Medlem
FPS-utvecklare vill se HD-stöd för Wii 2

Jag tror alla vill se HD-stöd på Wii 2. Det är fan pinsamt att Nintendo ligger 10år bakåt i tiden när det gäller grafik.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag tror alla vill se HD-stöd på Wii 2. Det är fan pinsamt att Nintendo ligger 10år bakåt i tiden när det gäller grafik.

Spelkänsla > Grafik

Men, lite bättre bättre grafik skulle vara trevligt, gärna så att man ser vad som sker 20 meter bort inne i spelen.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Mahone:

Jag tror alla vill se HD-stöd på Wii 2. Det är fan pinsamt att Nintendo ligger 10år bakåt i tiden när det gäller grafik.

Spelkänsla > Grafik

Men, lite bättre bättre grafik skulle vara trevligt, gärna så att man ser vad som sker 20 meter bort inne i spelen.

Spelkänsla + Grafik rövknullar > spelkänsla.. fan ska man pröjsa för bara spelkänsla när man kan ha både och?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

((Grafik + Spelkänsla)^2)/(Person + Vän) = Superkvällen nummer 1


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

hehe ja... "Spelkänsla > grafik" argumentet är ju ihåligt.
Grafiken är en del om inte rätt stor del av spelkänslan.

Medlem
Skrivet av Gottn:

((Grafik + Spelkänsla)^2)/(Person + Vän) = Superkvällen nummer 1

vad fan är "Vän" för något?? aldrig hört talas om.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag tror alla vill se HD-stöd på Wii 2. Det är fan pinsamt att Nintendo ligger 10år bakåt i tiden när det gäller grafik.

Hög upplösning är inte samma sak som bättre grafik...Det är enbart på PC högre upplösning garanterar bättre grafik, för de kan alltid uppgraderas för att klara av att köra spelet
På låst hårdvara kan lägre upplösningar ge bättre resultat än höga, det handlar om vad utvecklaren är villig att offra för att få högre upplösning, eller offra den högre upplösningen för att klämma in något annat

Wiis problem är inte att den saknar HD, utan att dess hårdvara inte har någon kraft alls...Sedan att uppskalning är skit gör inte saken bättre

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Mahone:

Jag tror alla vill se HD-stöd på Wii 2. Det är fan pinsamt att Nintendo ligger 10år bakåt i tiden när det gäller grafik.

Spelkänsla > Grafik

Men, lite bättre bättre grafik skulle vara trevligt, gärna så att man ser vad som sker 20 meter bort inne i spelen.

Visst är spelkänsla viktigast, men varför bara ha en del av kakan när man kan få hela? Jag väljer hellre ett spel där både känslan och grafiken är på topp än ett spel som bara har ett utav dom.

Jag har varit lite busig av mig och spelat några Wii-spel med emulator, och där kan man spela i HD, och spelen ser väldigt bra ut då. Lite lågupplösta texturer, men sånt har jag aldrig stört mig på. Det jag stör mig på med Wii är att spela i 480p på en stor TV, det ser ju förfärligt ut och svider i ögonen pga den suddiga bilden.

Medlem

Så länge den inte heter Wii 2 så är jag nöjd.

Medlem

Kan hålla med om att Nintendos nya konsol kan behöva ett grafik lyft. Att använda sig av i princip samma hårdvara som sin tidigare konsol kan vara lite billigt tycker jag, mer grafik åt folket från Nintendo. Inget som säger att grafik tar ut spelkänsla, båda två skapar en fantastiskt kombination.

Medlem

Klart att de vill ha bättre hårdvara. Wii sög redan när den släpptes.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

så länge det inte är motion sensor så är jag nöjd

Medlem

Wii är hopplöst föråldrat. Man märker t.ex. i nya Goldeneye att utvecklaren har haft svårt att göra grafiken flytande i tillräckligt hög FPS. Så borde det inte vara, det minskar på friheten för utvecklarna.
Jag hoppas wii 2 blir i 360 klass i alla fall, och det vore riktigt bra om de kunde ordna så att wii spel kan köras i högre upplösning plus lite AA.

Medlem

Redan snack om Wii 2, men Nintendo har inte yttrat ett ord om att släppa Xenoblade och The Last Story till västvärlden, riktigt ruttet

Medlem

Tror inte att det är avancerad grafik som är det viktigaste utan att just högre upplösning är mer prioriterat. Grafiken är rent tekniskt absolut tillräcklig i till exempel Super Mario Galaxy och kan man bara rendera det i en hd-upplösning med lite AA (eller visst 480p med aa går också men 720p med aa borde vara billigare..) så kommer det bli bra...

Spelkänsla är viktigare än grafik, men när grafiken är alltför dålig så blir det ett störande moment. 480p utan aa fungerade helt ok på små CRT-tvapparater som dels inte försämrade bilden genom uppskalning och dels var förlåtande mot aliasing, och inte minst var mindre i storlekarna...

Men i nuläget blir det störande och distraherande. Super mario bros till NES har enkel grafik men den blir aldrig störande och distraherande för det.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

så länge det inte är motion sensor så är jag nöjd

Det är väl hela poängen med Wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelkänsla triumferar över grafik i alla fall, men det kan ju vara en bra grej om grafiken ser ut att vara från samma årtionde.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Så länge den inte heter Wii 2 så är jag nöjd.

Nej, det kommer såklart heta Wii II. Wiiii.

Medlem

Hade Wii haft spelkänsla så hade man inte klagat på grafiken, men Wii har ju fan inget alls
Har ju roligare med Gamecuben än med Wii't. Ska bli intressant att se om dom faktiskt gör ett tvspel nu snart istället för ett gymverktyg.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag har varit lite busig av mig och spelat några Wii-spel med emulator, och där kan man spela i HD, och spelen ser väldigt bra ut då. Lite lågupplösta texturer, men sånt har jag aldrig stört mig på. Det jag stör mig på med Wii är att spela i 480p på en stor TV, det ser ju förfärligt ut och svider i ögonen pga den suddiga bilden.

Menar du att du får suddig bild när du kör med emulatorn? Annars vet jag inte vad du gör för fel eller om om du har en riktigt kass TV. Jag kör mitt Wii i 480p på en HDTV och bilden har aldrig varit suddig för mig, den må vara enkel och pixlig men aldrig suddig.

Medlem

Är det inte HD-stöd i wii 2 äter jag upp min hatt.

Medlem

Att ge wii 2 bättre grafikprestanda än ps3 och 360 lär inte vara särskilt svårt. Du kan idag köpa en gpu för under 1500 som smiskar dagens konsoler stenhårt. Nintendo lär ju även få mängdrabatt på dessa plus att alla konsoller är subventionerade av tillverkarna. Dessutom tycker jag att grafik och fysik tillför otroligt mycket till spelkänslan.

Medlem

Tycker dock att de kvalitespelen som finns till wii är mycket bättre än ps3/xbox360 spelen

Wii vågar lite, även fast att det har sämre kraft i lådan så har den ändå hållit sig uppe med de andra konsolerna.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar