Crysis 2 - testa multiplayer-demon

Medlem

Hade inga förväntningar på detta spel. Inte så imponerad över grafiken men det flöt på bra iaf. Fast efter en stund börjar man tröttna på att höra. "MAXIMUM ARMOR" "NANO VISION" fast det kanske går att stänga av.

Medlem

Är glad att de släppte detta demo, annars hade jag nog råkat köpa den här skiten.
Kan inte fatta hur detta seriöst kan vara en uppföljare till det helt underbara Crysis1. Spelen är ju som natt och dag, där Crysis1 vinner på samtliga punkter (förrutom grafiken då).

Grymt besviken men demot sparade mig iaf några hundra.
SP är säkert helt okej dock, för de som är intresserade.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här kan bara inte vara det slutliga produkten, de måste ha filat på demot länge eller bara gjort en snabb pc portning av konsoldemot.
För är det här slutliga produkten då vettifan, sen att man ska råka ut för loginproblem och connection failed ala BAD COMPANY 2 igen är ju bara ett skämt, vill se stora förändringar om jag ska köpa det här :S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

I Half-life 2 fanns det också speciella kantutjämningar och anisotropisk filtrering som gjorde att stängsel m.m. såg bättre ut. Så berätta gärna varför detta var så speciellt och om det är spelbart.
Detta är inget man hinner se eller tänker på när man spelar ett FPS, i alla fall inte ett multiplayer.

Medlem

Tycker spelet inte var imponerande. Visst grafiken är väl grym, men precis som i Crysis(1) så är gameplay inget vidare.

Jag fattar inte heller varför UI:t håller på och flytta sig när man går... är inte UI:t I hjälmen?

Ragdollsen var jävligt dåliga också, modell år 2005 ragdolls?

Medlem

Kan man stänga av motion blur pisset?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Skönt att det går rykten om nu att DX11 och DX10 inte ens kommer att vara tillgängligt vid release. Utan kommer att komma "senare med en patch" ehhhhhhhhh snacka om console port

Medlem

Tyckte också det kändes lika tråkigt som Call Of Duty. Grafiken flyter på bra i hardcore men ingen som får en att häpna.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av warh0g:

Kan man stänga av motion blur pisset?

Mindre suddigt vid Gamer tycker jag! Inbillar mig säkert bara..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Oneone:

Skönt att det går rykten om nu att DX11 och DX10 inte ens kommer att vara tillgängligt vid release. Utan kommer att komma "senare med en patch" ehhhhhhhhh snacka om console port

Rykten?

Som jag sagt tidigare, det här måste vara en snabbportning av konsoldemot! Det är ju helt otroligt om PC versionen ska vara sån här!

"Press start.." *spydde lite*


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

allt funka fin fint för mig. =D vet inte om det är så kul i multi så det blir ett köp för den skull, dock singleplayer ser jag mer framm imot i så fall.. dom borde tycker jag då, slopa FPS spel på ett tag, vänta lite me dom sen slänga igång det igen för jag tycker att fan dom flesta fps bara liknar varandra på så många sätt så det blir för mycket.

Medlem

Är det bara jag som stör sig på att siktet är så "sladdrigt" känns som man e full och spelar typ..
Spelat nått spel innan som hade samma effekt. Effekten för mig blir iaf att det blir fan så mycket svårare att sikta.
Kanske är en vanesak dock. Bara testat ett par banor..

Startade demot, bevittnade frasen "Press Start to Enter", gick in på server där det stod "Match starting in 60 Seconds" som startades om varje gång 60 sekunder gått.
Vid detta tillfälle började jag fundera på om jag inte var med i någon sorts Hidden Camera Show skapad av konsollspelare. Nu tryckte jag ALT+F4 och avinstallerade pesten.

Medlem

Ååhhh så jävla roligt spel, har inga problem med det ÖVERHUVUDTAGET.
Visst, det må vara ett tattigt consoleport men grafiken slår luften ur mig!
Hur kul som helst att hoppa högt som tusan, dra stomp på 3 personer så dom flyger åt alla håll, smyga på folk bakifrån med stealth och vrida nacken av dom eller varför inte slita upp halsen? Älskar det

Åhh, hade jag haft råd hade jag ta mej fan köpt spelet.

Drog en stomp på en person 1 meter ifrån han bara kolla lite lustigt på mig när han fyllde mig med bly


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Kan man stänga av motion blur pisset?

Ja det kan man.

Har nu spelet lite och det var ganska ospelbart med head bobbing och motion blur. Sen om någon undrar så
kan man ändra på siktet ifall man vill hålla inne musknappen eller inte. När man har kommit in i ett spel.
Hittade också lite kommandon från Steam forumet.

+cl_fov=90
+r_DrawNearFoV = 90
+pl_movement.power_sprint_targetFov = 90
+r_MotionBlur=0
+g_skipIntro=1

Ändra fov som du vill ha det.
Ska jag förklara hur man gör eller räcker det med länken?

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=177580...

Någon har också jämfört de olika inställningarna.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=177668...

Medlem

Tyckte det var kul den timmen eller så som jag fick provat. Sedan dess har det varit omöjligt att logga in. Om dem inte ens kan få demot att fungera så är det lätt att man funderar på att avboka spelet igen.

Inaktiv
Medlem

Tycker det ser ut som Graw och Mirrors edge :/
Går inte väggar och sånt att förstöra?

Riktiga crysis är ju nästan lika snyggt, mest ljuset som verkade lite bättre i demot.

Medlem

På senare tid har demot blivit väldigt mycket lättare att ha att göra med och jag har spelat väldigt mycket . Föredrar tvåan framför ettan just nu och jag har inte avbokat spelet.

123
Skriv svar