Testa Dragon Age II på pc

Medlem

Ska köra d i kväll till ps3....................om jag tar mej tid å klämma in d mellan Mass effect2 å Killzone3

Medlem

kamera styrningen var som många påpekade lite udda.
Filmerna kändes avhuggna och hackiga. Mitt i en fight stog det loading osså kom det ett film klipp.

definitivt INTE ett spel för mig iaf.

Medlem

Flöt på väldigt smidigt, har ingen aning vad folk pratar om med loading och grejer. Snyggt var det också

Moderator | Testpilot

Förstår inte hur alla kan klaga, jag ser inget negativt med detta spel alls med tanke på att jag inte alls gillade striderna i början.

Och hur kan folk klaga påatt man måste höger klicka för att byta kamera vinkel? Så är det i t ex och DA:O för den delen så det argumentet var ju bara dumt, om man då inte gillar det i dem spelen heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte hur alla kan klaga, jag ser inget negativt med detta spel alls med tanke på att jag inte alls gillade striderna i början.

Och hur kan folk klaga påatt man måste höger klicka för att byta kamera vinkel? Så är det i t ex och DA:O för den delen så det argumentet var ju bara dumt, om man då inte gillar det i dem spelen heller.

Det jobbiga med demot var kamera vinkeln där jag kunde bara se ner men inte fram och därför gjorde det svårt att markera fiender som stod en bit längre bort. Röstskådespeleriet samt dialogerna var på en pinsam nivå, speciellt rösterna som saknade känsla. Alla fiender exploderar i en pöl av blod? och vad hände med finishing moves?

Striderna var ju en enda söndertjackad röra. Finns väl så mycket mer negativa saker att ta upp men ska också erkänna att det var en del förbättringar. Får väl testa spelet efter att det har kommit ut men definitivt inte köpa det vid release för det känns inte som ett spel för mig.

Inaktiv

jag hatar o säga det.... men, spelet känns inte som någon värdig uppföljare till dragon age origins samt baldurs gate 1 & 2. suck! o det har blivit konsolifierat. vad fan ändrar de ett vinnande koncept för? de är ju idioter. det lilla av storyn man får uppleva i demon gillade jag skarpt, men oj så konstigt att ett bioware spel har en suverän story. typ NOT! jaja håller fast vid mitt förköp till PC o fysisk skiva.

Medlem
Medlem

Fick absolut mer smak, ypperligt spel :P. Det nya fighting systemet kändes mer flytande och hade inga problem med lagg lr crash efter att jag avaktiverat dx11.

Ni som klagar på Grafiken, verkligen? Har ni faktiskt spelat DA 1 den är mkt bättre i 2an. Bioware har för övrigt aldrig vart speciellt intresserade av att ge oss den senaste grafiska upplevelsen, de har alltid brytt sig mer om storyn och de många valmöjligheterna att utforma den som de ger oss spelare.

Dock måste jag säga att spring animationen är för rolig, både den och hållningen på karaktärerna ser exakt lika ut som i KOTOR o de andra (gamla) Star Wars spelen . Dags att fixa en ny motor?

BTW. GE OSS KOTOR 3!!!

Medlem

Tyckte de kändes som varje mob hade fem miljarder HP, stog och slog de ba spruta blod. Innan mobben var död hade det sprutat 100 liter blod ur honom.
Lite mindre HP på mobs kanske?

Medlem

Jag hade dx11 och det funkade riktigt bra. Vad det gäller spelet så tycker jag inte att det var något speciellt. Känns som att Bioware har tappat gnistan lite efter EA tog över. Mass Effect är fortfarande bra , men hur länge....

Medlem
Skrivet av donhenri:

Det jobbiga med demot var kamera vinkeln där jag kunde bara se ner men inte fram och därför gjorde det svårt att markera fiender som stod en bit längre bort.

Även min åsikt tills jag kom på att man kunde rikta kameran i princip vart man vill då man håller ner högerknappen på musen.

Medlem

Jag kunde tyvärr inte spela det.. fps typ 5 och svarta fläckar överallt o skit..

Computer
|
|
v


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av NisseHult:
Skrivet av donhenri:

Det jobbiga med demot var kamera vinkeln där jag kunde bara se ner men inte fram och därför gjorde det svårt att markera fiender som stod en bit längre bort.

Även min åsikt tills jag kom på att man kunde rikta kameran i princip vart man vill då man håller ner högerknappen på musen.

Just det fungerar väl precis som i DA O?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Nej, jag undrar om de som praisar det ovan ens har spelat det? Sämre grafik än DA1, DX11 buggar ur helt (lika med -- vi försökte få in det i den gamla motorn men det gick, eh, inte så bra), voiceact var helt vrickat. Var tvungen att kolla IMDB vem som skrivit manus, producerat och voice-actat (tips, gör det), finns inte med en enda från DA1, så vad detta är för B-bolag kan man ju undra. Jag var tvungen att quitta efter 5 minuter och dra igång en AAA-titel från slutet av 2010 på max för att se om W7SP1 kunde ha gjort så att allt blev så bedrövligt fult och jävligt, men icke... Det hela känns ruggigt bugdet och för att verkligen krossa ens drömmar om att DA2 skulle kunna tänkas vara något på PC, är det första man möts av "press any key to continue" på titlescreen... Sanslöst.. nej, PINSAMT... uselt! USCH! Cacnel preorder...

Vissa kanske inte bryr sig om grafik? Knights of The Old Republic är fortfarande en av mina favoriter, och det är inte särskilt snyggt. Story/karaktärer >>>>> grafik vilken dag som helst.
Har varken ett DX11 kort eller ett operativsystem som tillåter dx11 så meh. Dessutom var väl dx11 borkat i demot ändå.
Vad var så hemskt med röstskådespelarna? o_o

Jag gillade demot skarpt, och jag såg verkligen INTE fram emot DA2. Ettan var riktigt bra men en tvåa i samma värld? Nja, det kändes inte helt rätt - innan jag spelade demot. Jag gillar att striderna är lite mer "flashiga" än dom var förut, tex mages auto-attack med stav såg helt mongo ut i ettan, men i tvåan ser det fräckare ut, och effekterna när man använder magi är också förbättrat. Känns som att ett par mages är minst lika bra i tvåan som dom är i ettan, och nu verkar friendly fire inte ens vara aktiverat på normal. Samla ihop fiender och AOE. Lite lamt kanske, men striderna är inte det jag ser fram emot i RPGs så allt för att slippa det snabbare, eh?

Medlem

Har inte spelat demot, men jag kollade när de test spelade på Gamespot medans Mike Laidlaw kommenterade. Vart riktigt imponerad. Grafiskt sett så tyckte jag att det var snyggt när de ändrat det till en lite mer tecknad stil. Magierna såg bättre ut och miljöerna såg mer välgjorda ut. Kan inte vänta.

Medlem
Skrivet av SeeJay:

Tyckte aldrig striderna i Origins funkade med storyn och hur brutalt allt skulle vara. Det var bara svinga svinga utan någon riktig effekt. Det mesta ser sjukt brutalt ut nu och att spela rogue var riktigt skoj när hon hoppar runt som en vilde. Att en backstab i princip splittar en fiende i två delar är inte heller helt fel.

Just det tyckte jag var lite töntigt i demot och för mycket av effektsökeri. Alla fiender som alltid måste explodera som sprängfyllda ballonger. Verkar vara lite fjortisvarning på det. Eller så är det konsolsjukan som infunnit sig, vet inte riktigt vad det beror på.

Medlem

Dragon Age 1 var skitbra.
2:an (demot) känns mest som en koreansk hack n slash. Blev lite besviken faktiskt och vet inte riktigt om jag kommer köpa det nu.

... och grafiken var väl inte bättre...?

Kändes väldigt mycket som ett konsolspel.

Medlem

Rätt besviken tyvärr. Gick från givet köp till kanske köp. Tycker också det kändes för mycket konsol och styrningen kändes klumpig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Demonhunter:
Skrivet av donhenri:

Var det bara jag som tyckte att demot var totalt värdelöst?

Instämmer till fullo. Kändes ju som man spelade konsol... urk.

Det kan ju bero på att de denna gång gjorde en vettig port för konsoler. DA:O på konsol var ju verkligen ospelbart, till skillnad från detta som även på PC går bra att spela, såvida man inte är en liten fanboy -_-
Konsolspelarna var väl i majoritet av köpare skulle jag anta, och EA gillar trogna kunde (ej pirater) och belönar dem väl därefter. DA:O var ju ett seriöst försök att se om PC hade kundunderstöd för att vara primär plattform, och vi vet ju alla resultatet...

Medlem

Blodstänkte botoxansikten, ballongbröst, stelopererade leder och ett röstskådespel som ingen dialog i världen skulle kunna rädda. Som att titta på beväpnade hollywoodfruar? Finns det ett hemligt sällskap som har bestämt att fantasy ska vara den mest konventionella genren? I så fall vill jag se ett riktigt Ninja Gaiden där dessa superskurkar får smaka stål (alt. ett äventyrsspel ala lucas art old school och insultswordfighta ner dem i skorna).

Medlem

Fan va gammalt det kändes..

Samma jävla knagglande utmed random gammal stig, nämen oj, kommer det en ny våg Hurlocks?
Det hade jag aldrig gissat..

Stela karaktärer i mer än en mening, döda ansikten..

"Jag vet, vi slänger in lite oversized boobs, det lockar toons.."

Näe, step up ffs, det fortsätter utför..

Testpilot

Ser att alla neggos är framme o klankar ner , frågan är om detta är så illa vad är då spelen de jämför detta med? kassa röstskådisar , stora bröst , inget linjärt spelande , konsollifierat , dålig styrning , fjortisvarning i ett 18års gräns spel? osv osv.

Luktar som många varit överhypade nu igen och trott guld o gröna skogar

Medlem

För actionorienterat för min smak. Tråkigt nog blir det inget köp för min del. Vill man ha snabba strider där man dödar massor med fiender på löpande band så spelar man något till xbox.

PaZ
Medlem

Vad har de gjort med stackars Dragon Age? Från ett spel som var en hyfsat värdig Baldur's gate-uppföljare (om än förenklad), så har det blivit något som mest liknade konsoll-spinofferna Dark Alliance. Överblicken som var begränsad i det första spelet har nu tagits bort helt. Striderna som var strategiska har tappat allt djup, och det var en plåga att ens ta sig igenom demot (Hurloc nummer 53 kändes liksom inte jättespännande). Som påpekats ovan så verkar de ha lagt hela budgeten på CGI-boobs och glömt själva spelet.
Det kanske märks att jag är besviken, jag hade verkligen sett fram emot det här. Nu får jag avboka.

PaZ
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ser att alla neggos är framme o klankar ner , frågan är om detta är så illa vad är då spelen de jämför detta med? kassa röstskådisar , stora bröst , inget linjärt spelande , konsollifierat , dålig styrning , fjortisvarning i ett 18års gräns spel? osv osv.

Luktar som många varit överhypade nu igen och trott guld o gröna skogar

Jag hade faktiskt förväntat mig ettan med lite utvidgning, och trodde att de skulle ta en tråkig men säker väg. Det har inte gått att dra några slutsatser av reklamkampanjen eftersom den var skit redan till första spelet (visade bara blod och sex och konsollversion).

Testpilot
Skrivet av PaZ:

Vad har de gjort med stackars Dragon Age? Från ett spel som var en hyfsat värdig Baldur's gate-uppföljare (om än förenklad), så har det blivit något som mest liknade konsoll-spinofferna Dark Alliance. Överblicken som var begränsad i det första spelet har nu tagits bort helt. Striderna som var strategiska har tappat allt djup, och det var en plåga att ens ta sig igenom demot (Hurloc nummer 53 kändes liksom inte jättespännande). Som påpekats ovan så verkar de ha lagt hela budgeten på CGI-boobs och glömt själva spelet.
Det kanske märks att jag är besviken, jag hade verkligen sett fram emot det här. Nu får jag avboka.

Hoppas du är medveten om att demot är på Normal vilket är tunat för att du endast kör din huvudkarakter och inte switchar till andra.

För alla som klagar på att spelet är fördummat , kolla dessa 2 videos och återkom efter det.
http://www.rockpapershotgun.com/2011/02/11/dragon-age-ii-goes...

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_...

Detta kommer vara GOTY blir definitivt ett köp. Förbokar imorgon när lönen kommer


signatur
PaZ
Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av PaZ:

Vad har de gjort med stackars Dragon Age? Från ett spel som var en hyfsat värdig Baldur's gate-uppföljare (om än förenklad), så har det blivit något som mest liknade konsoll-spinofferna Dark Alliance. Överblicken som var begränsad i det första spelet har nu tagits bort helt. Striderna som var strategiska har tappat allt djup, och det var en plåga att ens ta sig igenom demot (Hurloc nummer 53 kändes liksom inte jättespännande). Som påpekats ovan så verkar de ha lagt hela budgeten på CGI-boobs och glömt själva spelet.
Det kanske märks att jag är besviken, jag hade verkligen sett fram emot det här. Nu får jag avboka.

Hoppas du är medveten om att demot är på Normal vilket är tunat för att du endast kör din huvudkarakter och inte switchar till andra.

För alla som klagar på att spelet är fördummat , kolla dessa 2 videos och återkom efter det.
http://www.rockpapershotgun.com/2011/02/11/dragon-age-ii-goes...

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_...

Vad är poängen med ett party-RPG om man inte byter gubbe? Det är inte främst svårighetsgraden som är problemet, utan att man inte kan zooma ut. Jag hörde att konsollversionen av ettan inte heller kunde zoomas ut, så jag antar att det här är en anpassning till det. Jag skulle inte kunna spela ettan utan att kunna zooma ut heller.

Hela spelet är säkert bättre än demot (om inte annat för att man kan slå på skadesiffror etc), men det hjälper inte när det finns så grundläggande problem med kontrollen/vyn.

Skrivet av PaZ:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av PaZ:

Vad har de gjort med stackars Dragon Age? Från ett spel som var en hyfsat värdig Baldur's gate-uppföljare (om än förenklad), så har det blivit något som mest liknade konsoll-spinofferna Dark Alliance. Överblicken som var begränsad i det första spelet har nu tagits bort helt. Striderna som var strategiska har tappat allt djup, och det var en plåga att ens ta sig igenom demot (Hurloc nummer 53 kändes liksom inte jättespännande). Som påpekats ovan så verkar de ha lagt hela budgeten på CGI-boobs och glömt själva spelet.
Det kanske märks att jag är besviken, jag hade verkligen sett fram emot det här. Nu får jag avboka.

Hoppas du är medveten om att demot är på Normal vilket är tunat för att du endast kör din huvudkarakter och inte switchar till andra.

För alla som klagar på att spelet är fördummat , kolla dessa 2 videos och återkom efter det.
http://www.rockpapershotgun.com/2011/02/11/dragon-age-ii-goes...

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_...

Vad är poängen med ett party-RPG om man inte byter gubbe? Det är inte främst svårighetsgraden som är problemet, utan att man inte kan zooma ut. Jag hörde att konsollversionen av ettan inte heller kunde zoomas ut, så jag antar att det här är en anpassning till det. Jag skulle inte kunna spela ettan utan att kunna zooma ut heller.

Hela spelet är säkert bättre än demot (om inte annat för att man kan slå på skadesiffror etc), men det hjälper inte när det finns så grundläggande problem med kontrollen/vyn.

Vilka problem är det du snackar om? Mellersta musknappen funkar ju som vanligt samt att hålla inne vänster å höger knapp?


signatur
123
Skriv svar