Världens mest realistiska shooter?

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av rtew:
Skrivet av Hannu87:

PC exklusivt, där ser man. Det kan inte bli annat än bra då!

Var Battlefield i början med!

Ja, och det var bra.

Jämfört med dagens konsolsjuka BF titlar.

Oj. Jag läste ditt inlägg fel. Ber tusen gånger om ursäkt. Läst dina tidigare inlägg senaste veckan. Kände igen din bild. Står på samma sida. Åkte till Tyskland vid 23.00 i fredags efter en full arbetsdag. Kom hem idag vid tre. Tagit några groggar. Vart vaken för många timmar. Men man är van som PC Gamer. Men du har olika bilder vid din profil och citering sidan för mig. Så blev lite konstigt för mig vid dessa tider!

Peace!

Medlem
Skrivet av rtew:

Nej. Visst det finns inte. Men det hade vart enkelt att skapa ifall de tog ett par extra timmar på sig. Det JAG reagerade på var nyhetens rubrik; Världens mest realistiska shooter? Jag tycker soldier of fortune 1 och 2 verkar mer realistisk. Om det ända de ska komma med är att du inte ska se hur många skott du har i magasinet. Herregud, finns mods till gamla Call of Duty (det första) som har den moden. Inget nytt. Det jag vill ha nytt tanke på att det är år 2011 är det jag nämde åvan. Och jag tycker att det borde inte vara något problem idag. Men det är väl det för alla spel idag ska vara till alla plattformar.

Det är ingen som "skrytigt" med att de inte visar någon ammo counter, och rubriken är ingen annan än FZ/PC-gamer som hittat på. Fattar inte varför du ens nämner det, om du vill räkna skotten så viss gör det, precis som irl. Men det är små detaljer som detta som gör helheten, och en popup med XP skulle helt kunna förstöra inlevelsen likaså en ammo counter.

Om du följt detta spel borde du veta bättre en community där utvecklarna interagerar dagligen och har flödat oss med information. I nuläget ser detta ut som det bästa PC fpset på år och dar efter allt reskinnat trash utan vare sig tools, mods , servers och realism.

Sakerna du snackar om med köld osv tar ju knappast "ett par" extra timmar att fixa till då det påverkar hela spelets design, shit har du någon uppfattning om hur man bedriver spelutveckling?

Vill du ha en kebab simulator så får du nog tyvärr leta på andra ställen, själv känner jag inget direkt intresse av att sitta och leta mat och varmt skydd 24/7.

Duke nukem forever kanske vore något för dig , där kan man pissa i pissoarer och gå på toaletten tydligen..:up:

Medlem

Har ett par roliga minnen av det det första spelet, längtar verkligen efter detta :D.

Inaktiv

Fett! Det första RO var riktigt bra när det kom.


signatur

War never changes.

Medlem

Detta blir nog ett av årets bästa spel (tillsammans med Bulletstorm/elderscrolls/battlefield3 och antagligen 2-3 andra lir)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av rtew:

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Suck.....helt enkelt suck.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Finns ju inte ett enda spel där dom verkligen lyckats göra skottskador realistiska. Tvivlar på att dom lyckas i det här spelet, men kan nog bli jävligt bra ändå.

I de flesta spel då du blir skjuten så antingen förlorar du hitpoints eller om spelet kallar sig realistiskt så ramlar du ihop och dör med en gång.

Spelutvecklare borde läsa på lite om hur "stopping power" fungerar om dom vill göra "världens mest realistiska shooter".

Medlem

red ochestra 1 är ett galet spel, skit bra, inget sjävla grenade spam(bf2) eller springa runt som en galning med två vapen(cod). Spelar människor detta spel fortfarande?

Medlem

Tidigare versioner av RO har varit riktigt bra. Utvecklarna har lyckats hålla spelet på den mer realistiska sidan utan att för den sakens skull tumma på underhållningsvärdet. RO2 ser att vara mer av samma kvalikativa vara och har alla förutsättningar att bli den bästa shootern på länge.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av rtew:

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Suck.....helt enkelt suck.

Jag säger detsamma till det förra... I rest my case.. Och nej jag har inte spelat de tidigare spelen. Reagerade bara lite på den tuffa rubriken om en sådan liten sak. Men ni andra som har lirat spelet länge och saknat denna funktion. Njut för guds skull Det är ni värda.

Medlem

låter härligt!

Medlem

läängtar! spenderat otaligt många timmar i ettan. hoppas tvåan blir lika bra eller bättre:D


signatur

Malmö

Medlem

Satt och funderade vad man mer skulle kunna önska sig och jag kom fram till att brutal gore hade inte suttit fel, känslan av krig blir mer gripande om polarn får benet avslitet av en granat... Tyvärr skulle det innebära ekonomiska förluster om spelet blev bannlyst i vissa länder.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Rigge1988:

Satt och funderade vad man mer skulle kunna önska sig och jag kom fram till att brutal gore hade inte suttit fel, känslan av krig blir mer gripande om polarn får benet avslitet av en granat... Tyvärr skulle det innebära ekonomiska förluster om spelet blev bannlyst i vissa länder.

Har för mig att delar slits av?
Såg det på någon intervju där dom spelade spelet samtidigt.

Medlem

Synd att Battlefield gick och dog.

DICE gör en trea nu, men tydligen så blir det Bad Company 3 och inte Battlefield 3, dvs förenklat så pass mycket att det säkert kommer bli rena öken med features.

Spring och skjut, spring och skjut, spring och skjut... Jag hör redan Benny Hill-musiken.

Ska nog testa det här och se om det kan ta vid där Battlefield 2142 avslutade.
Dock andra världskriget...

Medlem
Skrivet av ezakimak91:
Skrivet av Rigge1988:

Satt och funderade vad man mer skulle kunna önska sig och jag kom fram till att brutal gore hade inte suttit fel, känslan av krig blir mer gripande om polarn får benet avslitet av en granat... Tyvärr skulle det innebära ekonomiska förluster om spelet blev bannlyst i vissa länder.

Har för mig att delar slits av?
Såg det på någon intervju där dom spelade spelet samtidigt.

De hade gore i ettan + att man ser delar flyga i trailern till tvåan, så med största sannolikhet har dem kvar det.
Länk till trailern: http://www.youtube.com/watch?v=qUVoPbmooTo

Medlem

Känslan man får när man spelar ettan är ju rentav episk, hoppas bara att tvåan kan nå samma nivå som föregångaren

Inaktiv

Kan nog bli trevligt med ett realistiskt krigsspel.

Medlem

Ja ni pojkar. Jag har i princip alltid avskytt FPS-spel, framförallt sådana onlinespel. Men detta verkade onekligen intressant. Med tanke på dess realisem så kanske man kan slippa alla pubertala snorungar som hoppar runt .Att det är PC-exklusivt gör det hela bara bättre. En sak oroar mig dock. 65 spelare, 32 i varje lag, det är en pluton. Skall spelet vara riktigt realistiskt så skall inte soldaterna i respektive lags pluton springa runt och agera på egen hand. Så fungerar det inte i krig, utan plutonen skall ledas av en sergeant, fänrik eller löjtnant - fast med de respektive ländernas benämning såklart. Hoppas att detta införs på något sätt för att hålla realismen på topp.

Själv skall jag exklusivt spela som tysk och hålla min familjs fana i topp! Några som är sugna på en framtida (tysk) klan - gärna med en medelålder över 16 år


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

Crysis, cod och din mamma, släng dig i väggen. Det här kommer bli grymt.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ja ni pojkar. Jag har i princip alltid avskytt FPS-spel, framförallt sådana onlinespel. Men detta verkade onekligen intressant. Med tanke på dess realisem så kanske man kan slippa alla pubertala snorungar som hoppar runt .Att det är PC-exklusivt gör det hela bara bättre. En sak oroar mig dock. 65 spelare, 32 i varje lag, det är en pluton. Skall spelet vara riktigt realistiskt så skall inte soldaterna i respektive lags pluton springa runt och agera på egen hand. Så fungerar det inte i krig, utan plutonen skall ledas av en sergeant, fänrik eller löjtnant - fast med de respektive ländernas benämning såklart. Hoppas att detta införs på något sätt för att hålla realismen på topp.

Själv skall jag exklusivt spela som tysk och hålla min familjs fana i topp! Några som är sugna på en framtida (tysk) klan - gärna med en medelålder över 16 år

Det är lite svårt att kontrollera den fria viljan i spelen om du inte ger löjliga restriktioner, det finns en enkel lösning på problemet.

Spela inte publik matcher och förvänta dig att alla spelar mega teamplay, spela på servrar som passar dig(realism nivå?) med en community/clan så får du precis den upplevelsen du söker.

Att lägga ett krav som detta på utvecklarna att teamplay total forceras är omöjligt, teamplay uppmanas och ges credd i RO2(som i ro1 fast bättre), men vill man kan man gå vart man vill såklart.. precis som du teoretiskt kan irl även om sergeanten skriker och troligen bannlyser dig för att inte lyda order.

Sen är det ju inte sagt att folk inte vacklade bort av sig själva , serri Stalingrad var stalingrad, aka totalt kaos med strider om varje meter, att det förekom organiserade strider/operationer(inom staden) 24/7 == bullshit.

Medlem

GIVET KÖP!! skönt att man kommer ha detta att luta sig tillbaka på när bf3 släpps och visar sig vara en konsollport endå.=P

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Så fungerar det inte i krig, utan plutonen skall ledas av en sergeant, fänrik eller löjtnant - fast med de respektive ländernas benämning såklart.

Detta är redan gjort, det finns en "platoon leader" och ett antal "squad leaders".

Skrivet av sinan:

Spelar människor detta spel fortfarande?

Absolut

STOR faktatråd med allt som är känt just nu.

Missa inte heller de tre moddar som redan är under utveckling,
Rising Strom (WW2, Stilla havet),
Iron Europe (WW1, Europa),
In Country (Vietnam).

Medlem

Crosshairs på besök hos TWI och testade RO2 http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=vie...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av rtew:

Tog ett exempel. Men säg MP40. Jag förväntar mig att ett pistolskott i det spelet ska ta lika mycket skada som ett sådant, eller varför inte BAR i singel shot. Skott som skott i huvet. Ta den klenaste pistolen, få ett skott mitt i magen som förstör hela tarmsystemet. Spelar ingen roll vilken caliber. De tränger igenom tillräcklig i våran klena kropp. Men visst. Ultra realistisk när man itne vet hur många kulor man har i magasinet. Jag skrattar.

Men snälla barn, du vet ju bevisligen inget om handeldvapen och dess skadeverkan!

Ett 9m.m. pistolskott i magen kan man mycket väl överleva en längre tid utan vård beroende på om något vitalt organ skadas eller ej.

Men en kula från tex AK5 eller annat gevär med mindre kaliber än pistol MEN oerhört mycket högre utgångshastighet och därmed energi, Joule, kan göra så mycket mera skada.
En kula från ett gevär tex 5,56m.m. är ju mycket mindre än en 9m.m. pistolkula. Men den har så mycket mera anslagsenergi att den orsakar mycket större skada, man kan säga att den sliter sönder vävnad och att det blir stora tryckskador av den oerhörda energin.

Exempel: En vanlig pistol är Glock 17 som används av bla svenska försvaret (Pistol 88) med en kaliber på 9m.m.
Utgångshastigheten är ca 360m/s alltså som ett svagt trimmat luftgevär. Med en helmantlad kula har den en anslagsenergi på ca 520 Joule.
Anslagsenergin (J/Joule) är det som skadar.

En Ak4 på 7,62m.m. har alltså en mindre kula men så mycket högre hastighet och har en anslagsenergi på ca 3500J, viss skillnad med Glock 17 som har blygsamma 520J.

Medlem

Tvivlar på att dom har lagt ner så värst mycket tid på skadeverkan. Deras system verkar rätt simpelt, antingen träffar du så spelaren dör, eller så träffar du en så kallad "critical" träff och spelaren hamnar i "slow death", dvs. spelaren fumlar runt ett tag innan han dör. Eller så blir du blir det en "non-critical" som jag skulle tippa på gör ingenting alls.

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Tvivlar på att dom har lagt ner så värst mycket tid på skadeverkan. Deras system verkar rätt simpelt, antingen träffar du så spelaren dör, eller så träffar du en så kallad "critical" träff och spelaren hamnar i "slow death", dvs. spelaren fumlar runt ett tag innan han dör. Eller så blir du blir det en "non-critical" som jag skulle tippa på gör ingenting alls.

Förstår inte riktigt vad du menar.

Spelet har det mest avancerade systemet jag känner till i ett spel. Vad är det du saknar?

Det man måste tänka på är att de inte är intresserade av när en spelare dör av sina skador, i spelet handlar det om när man inte kan skjuta tillbaka.

En 7.92 i bröstet? Nej. I låret? En kort tid kanske, iom den snabba blodförlusten. (s.k slow death).

Ett par 9mm(i.e. MP40) i armarna på 150m håll? Några bandage, sen siktar du dåligt, men du lär nog fortfarande kunna skjuta tillbaka.

Medlem

Detta verkar minst lika intressant som RO : Ostfront 41-45 var om inte intressantare då de fixat saker som kunde störa en lite i förra RO (som att det var lite trix med att få upp vapen i fönstren).

Efter att ha testat Ostfront när de hade trial-vecka så blev det genast ett köp. Spelet är mer komplext än BF, här finns inga hjälpmedel som man kan förvänta sig i ett modernt fps, istället handlar det om att försöka återskapa andra världskriget så naturtroget det går på en dator. Del två är ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Kört UT2004 modden, riktigt roligt (Dock aningen buggigt där i början).. Är bra sugen på detta... Som vanligt så släpps det för mycket bra spel så man inte har tid att lira det här säkerligen.. :/

Har testat den också och tycker den är bra men tro mig Source motorn får spelet att bli så mycket bättre. Helt klart är förra spelet värd att betala för, är inte lika säker på att jag hade betalat för modden gjord på UT2k4 däremot. Hur som helst så kommer jag inte tveka att skaffa del två då den verkar kunna bli en av de mest realistiska fps spel som släppts baserat på ww2.

Medlem
Skrivet av rtew:

Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Allvarligt talat, tror du att man har tid att räkna antal skott som man avlossar mitt i en strid på liv och död? Man har nog fullt upp med att försöka hålla sig vid liv och en puls som får ens tinning att kännas som den är på väg att sprängas.

En pistol behöver inte vara dödlig ens om man siktar mot huvudet eftersom skottet aldrig kommer nå målet tack vare avståndet. Däremot är den det om man står precis vid det tilltänkta målet och avlossar den mot huvudet. Hjälmar bars inte för skoj skull utan de var till för att förhindra just detta. Som någon redan nämnt så behöver man ta hänsyn till många faktorer för att avgöra om ett skott är dödligt eller ej.

Realism behöver inte handla om extrem sådan, skulle ett spel vara precis som verkligheten skulle nog inte många tycka det var kul att spela det.
Ostfront 41-45 lyckades riktigt bra med att vara ett rätt så realistiskt spel samtidigt som det var väldigt kul att spela det. Del två verkar ta det bästa från det spelet och göra det ännu bättre.

123
Skriv svar