Valve gör Dota 2

Medlem
Valve gör Dota 2

Hmmmmmmmkay.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ska bli kul och se om dom kan ta ner LoL

Medlem

Du menar väl HoN!? (Let the flame war begin!)

Medlem

I sense failure.. and the death of Valve


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Faktiskt mycket som hon. Men helt seriöst så lär valve fylla detta med hattar och liknande som de gjort med team fortress 2 istället för att balansera det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Muppen:

Faktiskt mycket som hon. Men helt seriöst så lär valve fylla detta med hattar och liknande som de gjort med team fortress 2 istället för att balansera det.

Fast... Icefrog sköter det. Och det är i praktiken bara en portning av DotA till Source. Vilket betyder att balanseringen redan finns.

Och du är helt lost om du gnäller på balansering i TF2. Hör du till dem som tycker att sandman och spyn är OP eller?

Medlem
Skrivet av robust:

Du menar väl HoN!? (Let the flame war begin!)

+1, LoL känns inte alls som en DotA konkurrent utan något helt annat.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

I sense failure.. and the death of Valve

you be trolling

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Godofcheese:

I sense failure.. and the death of Valve

you be trolling

Oh noes
I speak only the truth!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Om Isgrodan tar hand om DotA2 lika bra som han tar hand om DotA så blir det succé!

Medlem

Fyfan, det bästa som kunde hända dota anser jag.
Det _enda_ som är bättre med hon, imho, är att det stödjer saker wc3-motorn inte klarar av. SOm icefrog själv gått ut och sagt så är det vissa saker han vill göra emd dota som inte fungerat så länge wc3 är bakom. Men nu, det finns inget sånt längre. Helt underbart


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

JAAAAAAAAAA! Fan va bra!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

ska bli kul att se hur det blir. jag är väldigt nöjd med HoN som det är just nu. men om de får till dota 2 väldigt bra så kanske jag går över till det igen.
trist om spelare som disconnectat inte kan komma tillbaka igen. väldigt dåligt isåfall. att alla hjältar är med är ett stort plus, saknar många i HoN

Medlem

Allt står och faller med communityn :/ Beter sig folket som i wc3 så blir det definitivt inget köp.

Synd att ett sånt kul spel ska gå till spillo...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

I sense failure.. and the death of Valve

Det kanske misslyckas, vad vet jag. Jag hoppas Valve lyckas åtminstone. Men att de skulle dö ut ifall de misslyckades? Nej, verkligen inte. Det vore om Half-Life 3 eller något hade floppat.

Medlem

ja dom kommer nog få in mer pengar en hon bara för att det är valve och här har vi den "exakta" dota clonen ;P men frågan är hur blir det med servrar och kommer det komma nåt liknande stats och mapmaker?
men svårt att säga vem som komemr vinna dota kriget i alla fall.
men tills vi met om dota2 så kommer det vara hon som gäller.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av moberg:

ska bli kul att se hur det blir. jag är väldigt nöjd med HoN som det är just nu. men om de får till dota 2 väldigt bra så kanske jag går över till det igen.
trist om spelare som disconnectat inte kan komma tillbaka igen. väldigt dåligt isåfall. att alla hjältar är med är ett stort plus, saknar många i HoN

Är ganska säker på att man ska kunna komma tillbaka in i gamet om ens internet dropar och kommer upp igen. Såsom i HoN. Finns ju sånt till DotA redan nu, som Isgrodan gillar. Warlock tror jag han nicka som gjorde den.

Sedan så får vi se om boten gör någon nytta, förhoppningsvis kan man stänga av han om det blir dåligt.

Men jag har hög tro på Isgrodan! Han lyssnar på folket, om något skulle vara helt knas.

-PeeterR

zsm
Medlem
Skrivet av Pettson87:
Skrivet av moberg:

ska bli kul att se hur det blir. jag är väldigt nöjd med HoN som det är just nu. men om de får till dota 2 väldigt bra så kanske jag går över till det igen.
trist om spelare som disconnectat inte kan komma tillbaka igen. väldigt dåligt isåfall. att alla hjältar är med är ett stort plus, saknar många i HoN

Är ganska säker på att man ska kunna komma tillbaka in i gamet om ens internet dropar och kommer upp igen. Såsom i HoN. Finns ju sånt till DotA redan nu, som Isgrodan gillar. Warlock tror jag han nicka som gjorde den.

Sedan så får vi se om boten gör någon nytta, förhoppningsvis kan man stänga av han om det blir dåligt.

Men jag har hög tro på Isgrodan! Han lyssnar på folket, om något skulle vara helt knas.

-PeeterR

Ja, Icefrog kanske lyssnar, men gör Valve det? Tveksamt. Det kommer nog finnas en hel del beslut som Icefrog inte ens kan låtsas att han haft något inflytande i.

Inaktiv

Hade varit intressant om det släpptes samtidigt som LoL och HoN nu känns det mest som "okej". Dessutom ifrågasätter jag starkt balansering med 100 heroes.

Medlem
Skrivet av Ike:

Och det kommer säkert finnas plats för både HoN, LoL och DotA2. Oavsett vilket som säljer mest i slutändan tror jag det kommer gå bra för alla tre.

Tror det spelet som lyssnar på spelarna vad dom vill ha på det effektivaste sättet kommer få nöjdast spelare. Det är vad jag anser som största framgången.

Dota2 har ju lite mer tyngd i namnet.
Hon har ju redan en mapmaker på G som kommer leda till så otroligt mycket mer värde för spelarna. Min dröm är ju Footmen Frenzy så jävla epic
LoL är gratis men känns som den första som kommer att lägga ner.

Har också svårt att tro dom inbitna tunga namnen från Dota som inte redan gått till Hon/Lol kommer byta även om det kommer ett "dota-2-mycket-bättre-promiz-please-join".

Medlem

ehmmmm , coola bilder iaf.

Wow, mer folk med pilbågar och magi...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Förstår mig inte riktigt på alla HoN-fanboys. HoN är ju som en lite finare spegelbild av Dota. Inget nytt någonstans och dom nya hjältarna dom la till kändes inte alls lika orginella och balanserade som IceFrog lyckats få till i Dota.

Dota2 kommer ju utvecklas av personen som gjort Dota till vad det är idag. Känns ju ganska självklart att han borde krossa allt mostånd eftersom HoN bara kopierar.

Medlem

MEN NEJ! Vi vill inte att ni jobbar på en Dota klon, vi vill ha HL2:episode 3 och HL3!!!

Medlem

Snygg art och snygg klon? We will see!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av visan:

Allt står och faller med communityn :/ Beter sig folket som i wc3 så blir det definitivt inget köp.

Synd att ett sånt kul spel ska gå till spillo...

Plussar en på det fast HoN.
Fan va trött jag är på alla noob bashers!
Ett konto per person imo.

Medlem

Jag hoppas verkligen att detta blir bättre än HoN så vi kan lämna DotA och köra på DotA 2, saknar tiden då det inte fanns något flame war om vilken klon som va bäst.
Själv föredrar jag originalet före någon av dem men jag spelar HoN också då jag inte riktigt vet LoL ska vara för något. Inte är det då gamla hederliga DotA iaf.

12
Skriv svar