Medlem
Logitech G510

varför skulle musen befinna sig i nästa kommun när det är åt vänster de byggt ut med extra knappar?

Ish
Medlem

Känns som att de dubblat antalet g-knappar varje gång de släppt en ny G-bräda. Bytt display och lite sådant. Men det är ju "nytt" så då är det väl värt att betala för i deras ögon.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Hah.. Lite överdrivet..? Jag har G15 tangentbordet och jag använder inte en enda G1-15 tangent ( varför köpte jag ens G15..? ) och jag tycker att det hela är ganska overrated.. men aja, om man vill ha ett ljudkort i sitt tangentbord så köp det här? o.O

Inaktiv

När ska de införa gps i tangentbordet?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Hah.. Lite överdrivet..? Jag har G15 tangentbordet och jag använder inte en enda G1-15 tangent ( varför köpte jag ens G15..? ) och jag tycker att det hela är ganska overrated.. men aja, om man vill ha ett ljudkort i sitt tangentbord så köp det här? o.O

Samma här. Trots många års hängivet WoW-spelande använde jag aldrig en enda G-makro. Blev aningen avskräckt när en kompis blev bannad efter att ha gjort en makro som conjurade både mat och dryck efter varandra.
För övrigt tyckte jag att knapparna var irriterande långt borta från resten av tangentuppsättningen (ja, jag körde med första generationens G15).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

jag kör g11 och det har funkat väldigt bra. jag använder g-knapparna, det är oerhört användbart i vissa spel, HoN och Dota t.ex. även om jag inte fått makrona att fungera i HoN

Medlem

Har ett stabilt gammalt G15 med 18 extra knappar som är GULD-värda och jag inte skulle klara mej utan i wow, så jag är glad att dom släpper något nytt tangentbord med 18 knappar!

Medlem

Själv har jag ett tangentbord jag köpte på lidl för 50 spänn, har massor av extra knappar. Funkar huyr bra som helst.

Medlem

Jag har en G15 version 1 (den blå-lysande) som jag fortfarande tycker är riktigt bra. Macro-knapparna används till och från för att starta program men den bästa funktionen är i mina ögon ändå displayen. Med SirReal's panel kan jag se i princip all info jag vill veta medans jag spelar. Vill jag veta temperaturer eller fläkthastigheter så slår jag bara över till Rivatuner-displayen. Att få all den informationen utan att behöva stänga fullskärm applikationer är guld värd i mina ögon.

Medlem

Även jag har en "gammal hederlig" G15 som fungerar nästan helt utmärkt, ett krux är dock att skärmen på tangentbordet inte synkar riktigt med Windows 7 utan det står bara "Logitech" även fast jag spelar. Någon som har någon lösning till detta - typ en uppdatering eller liknande? hjälp skulle uppskattas.

Medlem

Ser ut som en blandning av nya och gamla g15


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Sitter med ett gammalt g15 som jag gillar skarpt, dock efter ex antal kaffe o o cola i den så är den lite tjurig
så egentligen vill jag bara ha en ny g15 mer behövs ej om inte senare versioner har ännu bättre tangent nedslåg eller dyl.

Till LordVaakos: Installera om programvaran till g15 var det jag var tvungen att göra när jag fick samma fel. passa på att dra ner senaste versionen när du ändå håller på "lgps306.exe"


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har redan en 24 tums skärm. Den här skärmen ser inte så stor ut. Dessutom ser den ut att ha onödigt många knappar. Det räcker väl med ljus- och kontrastknappar?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Min signatur får kommentera denna.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

H CK BN FX JMPS V H LAZ DG

Medlem

HE QIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Inaktiv

Kör med ett G15 och har aldrig använt G-knapparna. Man får ingen information eller några tips hur man ska göra. Dessutom är programmen för svåra att hantera. Sedan så kollar man aldrig på LCD-skärmen eftersom den bara står i vägen. Dessutom fungerar inte många spel till displayen heller. Det gör bara allt tråkigare.

Medlem

Det är alltså bara jag som har användning för funktionerna Logitech slänger med?
Visserligen använder jag den äldre, betydligt billigare G15 orange.
Men när man ändå har extraknappar kan man väl använda dem?
Extraknapparna här är bundna till copy och pasta, ctrl+w (stänger bla flikar i Chrome), ctrl+n för att att öppna ett nytt dokument mm.

Skärmen är väl sådär nödvändig. Jag använder Rays Winamp plugin för att kunna styra winamp direkt från skärmen.
Det finns gMSN också om man har lust att chatta via fönstret.

Inget direkt gamingrelaterat, men det snabbar upp surfning.

Och till Showerguy som klagade på programvaran:
Skärpning!

Medlem

lol åt er noob som skriver att ni inte fått användning utav macro knapparna på tangentbordet, det är uppenbart att ni saknar kunskap för att kunna utnyttja funktionerna.

Som insomniac skrev så kan de användas till flertal andra funktioner än gaming. Tex kan man ha program bundna till knapparna så att de startas upp direkt. Finns enorma möjligheter med macroknappar, men förstår man sig inte på dem är det ju såklart, en hel annan sak..

Inaktiv

Har för mig att Logitech skulle sluta tillverka gamingprylar? Minns att jag läste en artikel om detta tidigare i år.. men de har väl ändrat sig då eller?!

Medlem

Kör G15 de räcker för mig, hade G11 innan å det där ser ju ut som G11 fast med en skärm på ju...nästan pinsamt att de tar 1049 för det där...


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Logitech har uppenbarligen förstått att det bästa tangentbord de någonsin tillverkar är det första G15 med sina 18 makrotangenter och skärm. De senare hade alltid någon nackdel (färre makrotangenter, ingen skärm) .Varför byta ett vinnande koncept?

Skärmen är guld värd om man vill ha koll på msn, vem som talar på teamspeak, vad klockan är, se volymnivån (och ställa in den med "ratten" under skärmen) o.s.v.

När jag spelade bf2 "aktivt" så hade jag alltid koll på k/d-ratio, ping, poäng, antal återstående handgranater mm (alternativt se msn samtidigt som jag spelade).

Att musen skulle hamna för långt bort är bara båg, om man nu inte vill sitta som på en 10" netbook med touchpad, men då ska man nog inte försöka sig på fps iallafall.

Det finns massor med färdiga program till skärmen och hur mycket färdiga makrouppsättningar som helst till makrotangenterna. Bara att leta upp det man vill ha. Med 99% sannolikhet så fungerar g15 programmen/makrona även till det nya tangentbordet.

http://www.g15mods.com/
http://www.g15forums.com/

1
Skriv svar