Red Dead Redemption

Medlem

GTA IV kom ju iofsj så småningom till PC, man kan ju hoppas, annars kommer jag att miss-out på det här spelet, vilket är synd.

Medlem

Det otroligt dåliga OFDR fick 5/5.
Det otroligt välgjorde mästerverket Red Dead Redemtion fick 4/5.

lol..

Medlem
Skrivet av Wortex:

http://www.rockstarwatch.net/news/966/Red-Dead-Hilarity/

Vek mig dubbel av skratt, 4 gånger om. Helt jävla sanslöst kul.
Måste vara dom roligaste buggarna jag sett i ett och samma spel.

Cougar Man och Incredible Donkey-Lady är bäst.

Jag och min kollega skrattade så vi grät på jobb när vi kollade igenom dessa. Är spelet redan är patchat för när jag installerade det igår så drog den hem nån update.

Spelade tyvärr enbart två timmar igår men råkade ut för en händelse som var ganska minnesvärd. Dock ingen bugg, mer fel på mitt egna logiska tänkande.

Sköt ner fem fåglar och fick utmaningen att skjuta ner fem kaniner. Lat som man är blev jag glad då jag insåg att jag precis innan fått lockbete av en numera avliden bråkmakare. Slängde ut betet och gömde mig i en närliggande buske och laddade bössan. "Nu blir det kaningryta under månskenet" var det sista Mr. Marston hann tänka innan en puma som fått upp vittring på betet valde människokött istället för bete och gjorde slarvsylta av mig.


signatur

12:50. Press Return

Inaktiv

För att backa upp mitt tidigare påstående om att 360 versionen är rätt rejält mycket bättre än ps3 (utan att för den skull försöka irritera någon)

här är test/face off från digital foundry via eurogamer (och jag kan tillägga att de har gjort faceoffs sen 360/ps3 kom, varav ps3 har nog inte haft bättre graffe på knappt några, detta är FAKTA inte nån fanboyism)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-red-dead-red...

Kontentan är, har du både ps3 och 360 så ska du köpa 360 verren för den är bättre (och online kommer förmodligen vara lite bättre med).

Medlem
Skrivet av anon_81726:

För att backa upp mitt tidigare påstående om att 360 versionen är rätt rejält mycket bättre än ps3 (utan att för den skull försöka irritera någon)

här är test/face off från digital foundry via eurogamer (och jag kan tillägga att de har gjort faceoffs sen 360/ps3 kom, varav ps3 har nog inte haft bättre graffe på knappt några, detta är FAKTA inte nån fanboyism)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-red-dead-red...

Kontentan är, har du både ps3 och 360 så ska du köpa 360 verren för den är bättre (och online kommer förmodligen vara lite bättre med).

Tänk om dem kunde anstränga sig lite, inte bara porta över och sen inte bry sig ett skit.

Äger själv en PS3 och är väldigt trött på att PS3 ofta får lida vid multiplatform, även om det kanske bara är ganska marginella skillnader.

Här verkar det dock vara helt åt helvete, så det blir antagligen inget köp.

Inaktiv

Så illa är det ju inte, spelet är superbt i sig och om du inte har en 360 så ska du ju def. köpa ps3 verren!!

Men som jag skrivit i någon annan tråd så är det faktiskt som så att PS3an grafikprocessor (GPU) är vida underlägsen Kryssboxens.

Dock har PS3 en marginellt kraftfullare huvudprocessor vilken de febrilt försöker använda för att ersätta de hårdvarufunktioner som deras GPU saknar - men det måste göras från spel till spel vilket innebär längre utvecklingstider, högre kostnader och oftast lite sämre grafik.

Medlem
Skrivet av Wortex:

http://www.rockstarwatch.net/news/966/Red-Dead-Hilarity/

Vek mig dubbel av skratt, 4 gånger om. Helt jävla sanslöst kul.
Måste vara dom roligaste buggarna jag sett i ett och samma spel.

Cougar Man och Incredible Donkey-Lady är bäst.

Hahahahahaha!
Episkt!

Medlem

fantastiskt spel! det kändes som Zelda lite fast bättre, snyggare och roligare att rida runt, otrooooooligt vacker och detaljerad grafik, fin atmosfär, story och handling.

en tydligare 5:a än så här går inte att få, tyckte det var en svag recension.

Medlem

XBox har en mycket vassare bumpmapping i sin GPU än PS3, det mesta ser snyggare ut i faceoffs. ex i DMC4/Bayonetta var det extra tydligt.

Xbox360 kör med DX9, medan PS3 använder antika OpenGL ES 1.0 från 1993.

Spel för multiplattform är därför svåra/tidskrävande att porta om, potentialen i PS3 är annars inte sämre för spel som programmerats direkt i Open GL.

Detta är ett absolut klockrent spel, underbara karaktärer och härlig sarkasm helt i Rockstars klassiksa anda! Det känns på många sätt likt GTA, men samtidigt inte. Friheten är större, färdmedlen vänligare och skön westernkänsla, speciellt musiken och alla hillbillies.
Red Dead är ett självklart köp enligt mig, länge leve Rockstar!

Medlem

Sanslöst bra. Jag gillar inte GTA nåt speciellt men RDR.. Jag har hållt på sedan i fredags och velar mest runt och skjuter djur och fixar "random encounters" bara för att det är en sån skön känsla i alltihop. Visst finns det lite småglitchar men jag har spelat mindre komplexa spel som haft större problem.
Slutbetyg kan jag inte ge men jag tycker att alla borde prova på det, svårighetsgrad är enkelt att ställa in (se ovan med autosikte) och känslan i spelvärlden är grym.

Medlem

Woohooo!

Lätt årets bästa spel. Helt annan känsla än gta4 vilket bara är possitivt, visst likheter finns men tillräckligt stor skillnad.

Fick en rysning när jag och en kollega körde igång free roam och började skjuta ner förbi ridande NPCer.
Sedan började vi leta efter hus med där NPCerna bodde men dessvärre fick vi en besvikelse här. Fanns inga att hitta utan de enda som fanns var i de "stora" städerna. Så våra massaker tankar fick läggas åt sidan :S. Synd! för detta hade lätt kunna ta ut vissa av de buggar som finns.

Men men, det är ett givet köp och jag ångrar inte mitt inköp av LE för under 500-lappen katjiiiiiinnnnggg

Medlem

Rysningar av att skjuta ner en ett par NPC's som rider förbi?

En del är lättroade.

Medlem

förhandsbokat sen igår verkar ju shIT bra


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

"-mexico" Wtf mexico är ju den roligaste delen i spelet!

Medlem

På tal om grafiken så är det en grej jag stör mig på är att på ps3 versionen så är det bara 720p. Så grafiken kan dom inte öka så då sänker dom upplösningen istället.

Medlem

"Red Dead Redemption är, på gott och ont, Grand Theft Auto i Vilda västern. Man har egentligen bara bytt yta." Helt fel enligt min åsikt, det är så mycket mer än bara GTA i västern

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Det känns som att recensenten fokuserar lite väl mycket på dåliga aspekter, istället för det som är bra. Visst finns det mycket som inte är perfekt, men det är svårt att låta sig distraheras av dessa detaljer.

Att jämföra spelet med GTA, och sen säga att det inte finns lika mycket att göra ute i öknen känns väldigt konstigt. Men det beror kanske på vilka förväntningar man har på spelet. Ville man ha ett GTA i öknen kanske det är en liten besvikelse. Men ville man ha ett grymt actionlir bör det inte göra någon besviken.

Helt rätt

Medlem

Shit va gudomligt online läge... Hur roligt som hellst att spela freeroam med kompisar och sedan tackla på lite cooperativa missions eller bara gå runt och hitta bandit hideouts och levla upp med vänner.. Nu även kan man spela poker online med kompisar. Singleplayer e oxå grymnt bra men jag e hellt biten på online delen.

Inaktiv

Då har man fastnat i det här spelet osså. Men det är ett riktigt kul spel, men jag har en liten undrar ( vet inte var jag ska skriva in den, då jag e ny här) men jag chansar att jag kanske kan få hjälp här ändå. Jag undrar hur man kommer vidare på kartan i det här spelet så man kan jaga björnar??

Inaktiv

Vilket underbart spel det här är. Slutet va inte som jag hade tänkt men dock en mycket bra och sammanhängande handling. Tyckte det var för kort, ville ha mer uppdrag. Varför finns det inte fler såna här spel ??? Det enda jag tyckte vad jobbigt var att jag inte kunde stänga av blodet, för de tyckte jag bara var tramsigt....

Skriv svar