Robot
R.U.S.E.

R.U.S.E. rullar in på scenen och presenterar en alldeles egen tolkning av myrornas krig. Eller är det kanske andra världskriget?

#ruse, #eugen-systems


Medlem
R.U.S.E.

Jag fattar inte recensionnen riktigt. Du testar det alltså både till PC och konsoll samtidigt, och ger ett nått sammanslaget betyg för bägge varianterna? Borde man inte testa de var för sig, eller iaf dela upp betyget?

Medlem
Skrivet av Strogge:

Jag fattar inte recensionnen riktigt. Du testar det alltså både till PC och konsoll samtidigt, och ger ett nått sammanslaget betyg för bägge varianterna? Borde man inte testa de var för sig, eller iaf dela upp betyget?

Därför läser man recensionen istället för att bry sig så mycket om betyget.

Redaktör

Strogge: det är samma spel med olika styrmetoder, att göra två recensioner blir overkill. Två betyg känns också lite avigt, om man som spelare är medveten om begränsningarna med att spela strategi med handkontroll är det inget jätteproblem.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Strogge: det är samma spel med olika styrmetoder, att göra två recensioner blir overkill. Två betyg känns också lite avigt, om man som spelare är medveten om begränsningarna med att spela strategi med handkontroll är det inget jätteproblem.

Fast om spelet får lägre betyg pga styrmetoden i konsolversionen ger det ju ett missvisande betyg för PC-versionen...eller?
För övrigt tycker jag det är konstigt att multi-playerdelen inte nämns överhuvudtaget i recensionen, trots att det är en väldigt stor del i spelet.

Redaktör

Strogge: Vi hade satt två olika betyg om vi hade känt att det hade behövts. Men sett utifrån respektive styrmetods förutsättningar tycker recensenten att det förtjänar samma betyg.


signatur
Medlem

Jag vet inte ja. Efter att ha spelat en hel del World in Conflict så har jag en betydligt högre standard på denna typ av strategispel.

Medlem

Verkar vara rätt kul

Medlem

Jag får lite salt smak i munnen efter att ha läst den här recensionen. En tredjedel handlar om skribentens barndom, spännande i sig - men kanske inte helt relevant. Anekdoten försöker förmedla att man inte har någon kontroll... är det speldesignen som gör att man inte har kontroll, eller är det konsoll-issue som åsyftas?

Recensionen berättar ytterst lite om hur själva spelet är. Det framgår inte heller helt tydligt om det är singleplayer eller multiplayer du spelar.

Fyndigt skrivet, men dessvärre inte särskilt innehållsrikt. Försök kombinera de två så blir texterna både roliga och läsvärda. Just nu blev den bara rolig, men rätt dålig.

Medlem

Men? Multiplayer då? Det är väl ändå där en sann stretegiker kommer att lägga sitt krut, man vill ju spela mot riktiga människor.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

testade demot, trodde att "fördummandet" bara var en del av demot så man skulle få "rätt" känsla för vad spelet klarade av att ge i upplevelse, men det verkar vara genomgående även i slutprodukten. Sorry, inget konsol-spel för mig.

Medlem

Lite för simpelt, men ändå roligt.
Hade gärna sett lite mer styrning av själva striderna.
En blandning av RUSE och Company of heroes hade varit guld!

Jag får hjärtattack pga kampanjen.
Inte nog med att man får idiotförklarande tips hela tiden. Så fort man får ett tips så stannar spelet, och man måste trycka på en knapp för att gå tillbaka till striderna.
Dessutom verkar inte cutscenes gå att skippa i spelet.

Spelet har mycket potential dock, får se hur det funkar i MP!

/ Lalle

Skrivet av bent toe:

Men? Multiplayer då? Det är väl ändå där en sann stretegiker kommer att lägga sitt krut, man vill ju spela mot riktiga människor.

Nja en sann multiplayer strategiker håller sig långt borta sådant här skräp. Där är Hoi3 tusen ggr bättre.


signatur
Medlem

Jag personligen har inte testat att spela spelet med "konsol" kontroller men måste säga att jag tycker det här är fruktansvärt bra spel! Multiplayer delen är ju det som drar mest helt klart och även den delen som ger en mest action. Go Ubi!

Skrivet av D00Mn8:

Jag personligen har inte testat att spela spelet med "konsol" kontroller men måste säga att jag tycker det här är fruktansvärt bra spel! Multiplayer delen är ju det som drar mest helt klart och även den delen som ger en mest action. Go Ubi!

Vet inte hur det är med officiella speletmen i demot så var det ju extremt lättknappt några egna förluster. Inte speciellt ett realistiskt spel får jag säga.


signatur
Medlem

Jag testade detta när dom ahde en free to play beta weekend och jag tyckte det var jävla härlig känsla endå att man var verkligen var tvungen att tänka för annars blev man ägd (Körde bara online så har inte testat uppdragen så jag yttrar mig inte om dem

Medlem

kan en annan skribent göra en ny recension? Fredrik Eriksson misslyckades med att ge en bild av vad spelet såg ut som, känslan och multiplayerdelen. Tack!

Håller med tizfax. Daddandet i singleplayer är lättare att förstå utifrån inlärningskurvan i multiplayer. Blir en väldigt skev bild av spelet att utesluta multiplayerupplevelsen.

Medlem

Är väl inte konstigt att det blir massa skitsnack när spelrecensenter inte har någon utbildning öht

Medlem

När mitt move kit dimper ner blir det ett givet köp till ps3.

1
Skriv svar