Givf old thinking back.

Medlem
Givf old thinking back.

Jag vet inte hur dom som gör spel tänker nuförtiden, Allting handlar om grafik när det skall handla om handling istället. Men 70% av dagens spel klarar inte av att göra något sådant, Dom satsar stora pengar på att göra spelen snygga o mer verklighetstrogna och folket sväljer det med hull och hår.

Måste spelen vara så snygga? måste handlingar vara så dåliga? Finns för många spel som är ute justnu på marknaden som bara säljer på snygghet. Men vart har dom spelen som hade själ i sig tagit vägen? Vi har nog som konsumenter blivit lata och att tappa fantasin som gjorde dom gammla spelen bra.

Detta är inte heller bara spel utan även filmer, äldre filmer ger mer än nya då dom nya erbjuder gamla filmer i lyxförpackning(re-makes) Man ser på hollywood nu som en pest, det är pga dem som vi tvingas att se sådant skräp som "storfilmer" nuförtiden är. Men det finns ett men i detta, alla nya filmer är inte dåliga, men likadant som i spel-industrin så är 70% (give or take) av nya biofilmer riktigt urusla och försöker att sälja på snygg-grafik(3d-effekter samnt skådespelare) precis som nya spel gör.

My name is *Andy Rooney.

*(That was a joke)

#blogg

Inaktiv
Givf old thinking back.

Nja.. Visst går det framåt, spel blir naturligtvis snyggare.
Men jag tycker fortfarande att det finns många spel med riktigt bra handling, känsla och atmosfär såsom BioShock, Call of Duty, Supreme Commander, Sins of a Solar Empire, Fable, Total War osv osv.

Och jag tror att det fanna lika många tråkiga/dåliga spel förr i tiden som det fanns nu. Fast å andra sidan... Red Alert95 är gjort förr i tiden.. Förr i tiden är bäst!

Medlem

Själv så har jag fastnat för Mount & Blade, kanonkul
Det är hos de små utvecklarna man finner guldkornen.

Medlem

Jo, jag tycker nog att det är allt fler spel som försöker sälja bara genom grafik och annan spelmekanik. Själv har jag alltid föredragit handling över grafik. Tycker att många snes spel är gymt mycket bättre än många av dagens "top-säljare", bara p.g.a. handlingen.

Längtar till Chrono Trigger till DS!

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Jo, jag tycker nog att det är allt fler spel som försöker sälja bara genom grafik och annan spelmekanik. Själv har jag alltid föredragit handling över grafik. Tycker att många snes spel är gymt mycket bättre än många av dagens "top-säljare", bara p.g.a. handlingen.

Längtar till Chrono Trigger till DS!

Oftast misslyckas dom spelen fatalt dock. Så dom lär sin läxa med tiden. Half-life 2 dock. Dom vågar att satsa på sin story, vilket är grymt. Finns många andra exempel också såklart.

1
Skriv svar