Call of Duty 4: Modern Warfare

Medlem

Är nog svårt att göra ett SP där du kan gå precis vart som helst i världen, skulle ju göra att du gick fel i miljonstäderna du spelar i
och kanske aldrig kommer rätt igen

Klart man skulle kunna göra det mer taktiskt, kanske införa röstkontroll av folk i ens team/squad vore väl en kul grej.
(Tror man skulle kunna få fram enkla kommandon som Go!, Stop!
Left! Right! Enemy! Get down! Get Down again! osv...

Medlem

Fins en sak som stör mig...serverbrowsern! Verkar vara strul att hoppa in på servrar smidigt... Brukar jämt få testa 5-7 gånger innan servern svarar...Samma på alla servrar...men sen är det full fart...


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Tja, jag spelade just Call of Duty 4 hos en kompis 15 timmar i sträck... Säger väl allt?

Multiplayer är grymt kul. Singleplayer är grymt kul, speciellt Death from Above-uppdraget.

Medlem

Gillade spelet förutom att det var jäkligt kort. Blev förvånad när det helt plötsligt var slut..tog det typ 5 timmar att varva det?


signatur

Det var inte jag...

Skrivet av NeoOhm:

Gillade spelet förutom att det var jäkligt kort. Blev förvånad när det helt plötsligt var slut..tog det typ 5 timmar att varva det?

På svåraste? Shit godmode räknas inte kompis


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av NeoOhm:

Gillade spelet förutom att det var jäkligt kort. Blev förvånad när det helt plötsligt var slut..tog det typ 5 timmar att varva det?

På svåraste? Shit godmode räknas inte kompis

Ja, vem fan kör godmode?!
Hur som helst så var det för kort.

Och jag blev tokig på att det inte går att stänga av musiken, eller går det på nått hemligt sätt?

I övrigt, fet action


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv
Skrivet av monsteras:
Skrivet av redmac:

UT3 har singel player så att du vet...

skirmish mot bots är inte singleplayer, så att du vet... =/

Men hallå han menar inte Skirmish han menar faktiskt single player det kommer vara en story driven single player läge i UT 3 ...

Medlem

Hur är hardcore-läget online?

Inaktiv

Tycker SP-läget är riktigt kul. Att man får testa lite av varje gör det där lilla extra... Gunner i black hawk och flygplan. Dock finner jag två features otroligt frustrerande; 1. Det går inte att köra single fire (om dom vill simulera realism så är det ju helt idiotiskt) 2. Om uppdraget går ut på att säkra en byggnad så spawnar fler och fler fiender fram så länge du inte avancerar in i huset.

Inaktiv
Skrivet av aesdana:

Hur är hardcore-läget online?

Riktigt skoj, men det går mycket segare att få poäng i det, så lär inte köra så mycket förrän jag har högre rank. Tagit mig 6h upp till 23, så får se hur lång tid det tar tills 40+.

Inaktiv
Skrivet av BlueSam:

Men hallå han menar inte Skirmish han menar faktiskt single player det kommer vara en story driven single player läge i UT 3 ...

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=660

"(Amusingly, there is actually a half-hearted attempt to rationalize all the completely abstract elements of multiplayer--flags, frags, and the rest--in the context of a story-driven campaign. Apparently, the purpose of a deathmatch is to exhaust the enemy's respawners. And the flags of CTF--spelled "FLaGs," as part of some wacky acronym--actually serve to power the enemy's respawner devices, so by capturing them repeatedly you are making crucial tactical progress.)"

"In the end, Unreal Tournament III's single-player mode isn't all that big a gameplay departure; you're basically playing a bunch of themed games against bots."

Medlem

Gillade singel player läget stenhårt.

Tyvärr är liret jäkligt buggigt på min burk. Får inte igång multiplayer läget hur jag än gör. Det fryser sig i redan i menyn på spelet. Har följ varenda support grej från activision med allt från att uppdatera graffe och ljudkorts drivsar till att sätta desktopen i 800x600 (32) läge etc. NADA. Skit tråkigt!

Kör med 2 st 1950xtx kort med crossfire enableat. Så kräm finns det alltid!

Medlem

Finns lite för många klumpiga grejjer som Infinity Ward lätt skulle ha kunnat ha åtgärdat. Det som stör mig just nu är dessa perks där man droppar en handgranat och jag kan inte räkna hur många jag har dödat en kille och sen springer fram och dör av en droppad granat. Nästa grej är när man laddar och börjar sprinta så avbryts omladdningen och man måste börja om från start, det är värdelöst!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt
7. Tveksam AI
8. Känns slarvigt gjort, för lite nedlagd tid på spelet, ljudet och detaljer.
9. För likt cod2 på flera håll, vilket minskar nyskapande känslan. Känns mer som en mod än ett nytt spel.

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Förstår verkligen inte varför detta fått så högt betyg.

Spelet är kort som fan, tog ungefär 6 timmar att klara på hardened och jag kan tänka mig att det tar ca 3-4 timmar om man kör easy.

Var är realismen? Jag förväntade mig iaf någorlunda realism från detta spelet men det känns verkligen inte realistiskt på något sett utan bara arkadigt. Konstant respawnande fiender, granater med sprängradie på 1m, vapen utan rekyl osv. osv.

Sämst AI, både på fiender och team members ( värst på ens egna). Vet inte hur många gånger jag dog för att en fiende fick springa förbi en eller flera av mina egna utan att bli beskjuten, riktigt värdelöst. Sen rör sig inte ens egna soldater sig ur fläcken utan att man själv tar initiativet.

Kan fortsätta lista upp dåliga saker men känns som jag redan fått med de värsta. Ska man verkligen betygsätta ett spel bara på MP delen? för SP delen förtjänar då fan inte mer än 2/5.
Själv har jag bara kört runt 1 timme MP och jag tyckte inte det var något jättespeciellt även om vissa grejor var rätt trevliga.

Skrivet av Laxen:

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt
7. Tveksam AI
8. Känns slarvigt gjort, för lite nedlagd tid på spelet, ljudet och detaljer.
9. För likt cod2 på flera håll, vilket minskar nyskapande känslan. Känns mer som en mod än ett nytt spel.

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5

1. Högt omspelningsvärde, alla jag vet har kört genom det mer än 1 gång pga det roliga arcade mode och för att det är så kul, plus att MP delen (som är den starkaste) kommer hålla riktigt länge och bjuder på många detaljerade banor, variation och upplåsbar utrustning. Hur kan man klaga?
2,3,5,6,7. Det är Call Of Duty så allt är precis som det ska vara, det är däremot inte Ghost Recon eller rainbow 6 så jag ser ingen anledning till att dryga sig. Din personliga åsikt självklart men se till att det framgår annars ser det gaska illa ut.
8. Nej, faktum är att det är inte alls slarvigt gjort. Det håller mycket hög kvalité, visst att det har sina buggar men jag tycker det är lågt att klaga på sånt som huvudsak när det bjuder på så mycket bra och intensiv action.
9. Det är en uppföljare, du är medveten om det? Att det är likt 2an drar absolut inte ner slutbetyget, bara dumt att tänka så då det inte behöver vara nyskapande för att bli kul, vilket är spelets mål.

(jag sätter ingen betygsiffra på det)

/Själv tycker jag att spelets SP del gav mycket och att det fortfarande har mer att ge, har nog aldrig spelat genom ett spel mer än en gång på raken förr. Det går förbannat mjukt och med en bra mus blir precisionen snuskigt fin och responsiv. Ser förbannat bra ut på min gamla dator som inte ens kan spela crysis på lägsta (nej jag snackar inte skit om crysis men så att ni förstår vilken dator jag har hehe), men här får jag bara lite drops ibland men annars 100% rinnande vatten. Imponerande då jag kör med en del på medium. Det har en del störande saker som nämnts i recensionen men jag skulle personligen aldrig sjunka så lågt att låta detaljer dra ner spelupplevelsen. Mpläget på Lan är nog det roligaste jag kört sedan Bf2, kan inte få nog av det! Sparkar föregångarnas bak men allt extra godis, ska försöka fixa ihop ett Lan snart igen

(ville inte börja bråka nu men det du skrev var ganska provocerande då jag och alla jag vet spelat det verkligen älskar det)

Medlem

Du kanske har missat alla andra spel som släppts? Crysis, Gears of war och bioshock? Det är spel som håller mycket högre kvallitet och standard. Bara för att cod2 är linjärt behöver man inte göra om samma dumhet och göra 4'an så också. Repetiva ljud, många tagna direkt från cod2 och AI'n är riktigt dålig. Att det är för likt cod2 drar verkligen ner betyget. Dom har helt klart haft för brottom när dom utvecklat detta spel, det märker man. Grafiken är klart godkännd. Men jag skulle inte vilja kalla det next gen. Det är mer en uphottad version av cod2. Inte i närheten av den tekniskt och grafiska standard som ue3 och ce2 har.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Laxen:

Du kanske har missat alla andra spel som släppts? Crysis, Gears of war och bioshock? Det är spel som håller mycket högre kvallitet och standard. Bara för att cod2 är linjärt behöver man inte göra om samma dumhet och göra 4'an så också. Repetiva ljud, många tagna direkt från cod2 och AI'n är riktigt dålig. Att det är för likt cod2 drar verkligen ner betyget. Dom har helt klart haft för brottom när dom utvecklat detta spel, det märker man. Grafiken är klart godkännd. Men jag skulle inte vilja kalla det next gen. Det är mer en uphottad version av cod2. Inte i närheten av den tekniskt och grafiska standard som ue3 och ce2 har.

Kanske är du som sätter för hög standard på detaljer? Det märks att du är en mainstream gamer som är skadad av just hype på sättet du bedömmer spelen. Det kvittar hur bra Crysis och Bioshock än må vara så är Cod 4 fortfarande fantastiskt som sin del i spelserien och det finns faktiskt ingen seriös anledning att såga det på de punkter du tar upp. Vart är spelvärlden påväg när fler och fler konsumenter delar denna syn på vad som gör ett spel roligt? Glupska spelutvecklare som hjärntvättar gamers och får dem att investera dyrt skit de inte behöver för att spela sina älskade spel. Jag älskar Cod 4 just pga att det är fartfyllt och kul, dessutom ser det riktigt bra ut på min gamla dator. Att det sedan inte utnyttjar bortskämda rikemansungars datorer som Crysis gör och ger dem allt de gapar efter med sina stora munnar rör mig inte i ryggen och det är jag förbannat glad för

Medlem

Tycker CoD4 förtjänar det betyg det fått.

Det enda jag verkligen stör mig på, och alltid har gjort i CoD är när man spelar MP och dör konstant av dessa evinnerliga handgranatsregn. Ta bort, eller åtminstonde minska sprängradien med en miljon meter. Dötrist att bara hinna springa 1m ur basen för att sedan dö för att 45granater väller ner.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Allvarligt talat sno det bästa bitarna ur Crysis och Cod så har man gjort tidernas bästa krigs fps, möjligtvis kan man plocka lite squadplay känsla från Q¤4!!11111

Ge mig AIn ur crysis och "vapen modifikationerna" och icke linjär problemlösning. Cod har grym skön närstridskänsla men känns som "Clowncar tivioli shooting range" på avstånd med ändlöst spawnade fiender. MEN spelet har den klart bästa kniv animationen någonsin och riktigt intensiva öga mot öga situationer och inlånade stalker schäfrar.

Squaden i COD är lite Meh*. Tror dock att Pierce smiskar "prophet" ganska duktigt. SAS delen lyfter spelet riktigt högt.

Minus för granathaglings faktorn som är minst lika tråkig som den förbannade helikoptern i Crysis. och till sist: VAD I HELVETE ÄR EN "GRANAT INDIKATOR"? sabbar verklighetskänslan mer än lovligt.

Inaktiv

Gillade SP, men på tok för kort, Crysis längd = jatack Är det liknande SP även i CoD2?

Inaktiv

Vad kör ni för hårdvara och vilka settings kan ni köra med?

Inaktiv

Man behöver inte en "riktigt kraftig dator" för att köra på max. En dator för 5-6000 kr klara nog CoD4 på max.

Skriv svar