Quake Wars-klienten för Linux uppfräschad

Robot
Medlem
Quake Wars-klienten för Linux uppfräschad

Linux? Only non gamers:P

Medlem

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

Tror inte det är så många, men jag tycker det är ett bra initiativ för framtiden, och hoppas fler utvecklare försöker slå sig ur MS klor.

Medlem

ID software har väl alltid varit linuxvänliga. Även om splashdamage stått för utvecklingen så har ju ID varit med på ett hörn. Men det skulle vara intressant att se hur många som spelar på linux. en FZ poll kanske?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av mazk0:

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

Jag gör det iaf. Etqw har faktiskt en hel del spelare som använder linux. Mer och mer folk som går över till att använda Ubuntu och eftersom det inte släppts något "mainstream" spel som som varit värt att spela på länge så väljer nog många ETQW för att få sin spelfix. Blir kul när UT3 och Savage 2 kommer också imo...

JB
Medlem

För de som inte vet så släpptes r2 1.2 clienten 31 oktober. Alltså för ca 20 dagar sen. http://www.et-quakewars.se/news.php?readmore=355

Denna som släpptes nu igår/idag är r5.

Medlem

Jag beställde ETQW idag, och hade inte gjort det om inte linuxklient funnits. ID Software gillas!

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Jag beställde ETQW idag, och hade inte gjort det om inte linuxklient funnits. ID Software gillas!

Grattis till dig och dom andra 20 svenskarna som spelar det fortfarande


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av mazk0:

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

*Räcker upp en hand*

Spela roll om inte spelet slagit igenom så mycket på den svenska marknaden? Det ligger ju i topp i många andra länder. Dessutom har spelet bara funnits i cirka 2 månader och att lämna spelet bara för att de svenska klanerna dör känns bara löjligt. Spelet är fortfarande skitskoj och speciellt nu när folk på public börjar spela bättre.

Det är iallafall lätt ett av de bästa Linux spelen som finns ute nu.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av mazk0:

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

Använder bara linux hemma men kör inte detta spel. Har lite för seg dator för det, tyvärr. =/ Men jag lirar andra spel som Quake 1 till 4 och QuakeWorld.

Inaktiv

Linux här! Mr. Besset FTW på ID!!

Medlem

Ifall ATI hade gjort drivrutiner till Linux hade jag helt och hållet gått över för länge sedan. Och ifall ni nu faktiskt vet att de gjort något drivrutinsliknande, så räknar inte jag det som fungerande drivrutiner. Nvidia kan sin sak. ATi inte. (Det som ATi gör räknas INTE som drivrutiner...)

Inaktiv

Grattis till dig och dom andra 20 svenskarna som spelar det fortfarande

men ge dej zzzzzz

Medlem
Skrivet av mazk0:

Av ren nyfikenhet hur många här på forumet kör detta spel regelbundet under linux.

Jag och min bror kör det under Ubuntu Linux.

1
Skriv svar