EVE Online äntrar Steam

Medlem
Skrivet av Bazil:

Älskar det här sättet, mindre pengar till dyra distributörer och mer pengar till utvecklarna, + att det är väldigt bekvämt för oss med bredband. Jag tror verkligen att steam eller system som steam kommer vara det vi har i framtiden och jag tycker det låter väldigt bra.

Det märkliga med det här är ju det faktum att EVE Onlines intäkter alltid gått direkt till CCP som utvecklar spelet så vet inte vad de vinner med att vara med som ett steamspel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

kan vara det att whitewolf har någt med saken och göra ... tror ju att det ska skapas något nytt där bakom och då kanske vi får se det via steam.

Inaktiv

kul om någon hackar steam accet där det finns 400spel


signatur

(V)Ò_ô(V)

Inaktiv

Fan vad jag älskar steam!


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Pansarknekt

Steam är hyffsat najs. Tycker dock priserna är tokiga i vissa fall. Borde vara lite billigare när man köper spelet över nätet och aldrig får "se" dom.

Tycker även att detta är ett bra steg mot framtiden men förstår även er som gillar att ha spelen i hyllan.
Jag är likadan faktiskt men det är få titlar jag tycker är värda en sådan plats. Så lite mer random spel kan lika bra ligga på steam.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Det märkliga med det här är ju det faktum att EVE Onlines intäkter alltid gått direkt till CCP som utvecklar spelet så vet inte vad de vinner med att vara med som ett steamspel.

Marknadsföring. Visst, Valve får en del av kakan när folk köper spelet över Steam men som i alla MMO-spel tjänar utvecklarna de största pengarna på månadsavgifter. Och nu har x antal miljoner potentiella nya kunder fått en gratis trial till spelet.

Medlem
Skrivet av NihilumAwake:
Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Om det någonsin inträffar så lär dom lösa det så att spelen funkar som dom är utan steam eller så skickar dom en cdkey till dig. Du har spelet på din hårddisk redan.

Vem bryr sig om en dvd.. det är inte 1983 längre ;). Internet är framtiden.

Jaha, men vad gör du om din hårddisk krashar och Valve gått i konkurs och därmed inte hostar spelen någonstans?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av NihilumAwake:
Skrivet av bondmaster:

jag gillar inte steam

vad händer med mina spel ifall steam läggs ner?

får jag skivor på alla spel jag köpt ?

Om det någonsin inträffar så lär dom lösa det så att spelen funkar som dom är utan steam eller så skickar dom en cdkey till dig. Du har spelet på din hårddisk redan.

Vem bryr sig om en dvd.. det är inte 1983 längre ;). Internet är framtiden.

Jaha, men vad gör du om din hårddisk krashar och Valve gått i konkurs och därmed inte hostar spelen någonstans?

Piratebay.


signatur

42

Medlem

valve lär inte gå i kk


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ostguden:
Skrivet av Dumlen:

Det märkliga med det här är ju det faktum att EVE Onlines intäkter alltid gått direkt till CCP som utvecklar spelet så vet inte vad de vinner med att vara med som ett steamspel.

Marknadsföring. Visst, Valve får en del av kakan när folk köper spelet över Steam men som i alla MMO-spel tjänar utvecklarna de största pengarna på månadsavgifter. Och nu har x antal miljoner potentiella nya kunder fått en gratis trial till spelet.

Tja, spelet kostar i princip en månadskostnad från deras egen sida annars.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

När Steam eller Valve försvinner lär ni alla vara farfar eller farmor och då är nog inte Eve speciellt intressant för er. Det ni har i månadskostnad då är väl som mest en avbetalning på en ny Rebel (rullator).

Inaktiv

EVE online går att spela för ca 90kr i månaden, GTC's finns på www.evetimecode.com och shatteredcrystal, båda säljer koder lagligt och är väldigt pålitliga.

EVE online är verkligen värt 90kr/månaden, om man nu inte bestämmer sig för att köpa speltid för spelets egen ingame valuta.

EVE rekommenderas starkt iaf

Medlem

Dessutom kan man betala spelet med ingame-pengar, helt lagligt och med garantier från CCP att inte bli scammad

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jaha, men vad gör du om din hårddisk krashar och Valve gått i konkurs och därmed inte hostar spelen någonstans?

Vad gör man när originalskivorna pajar?

Medlem

Och man kan göra backup på steam spelen via steam backup funktion om man så vill eller bara bränna hela steam mappen rakt av eller dela upp den på flera skivor som alla vet så behöver du aldrig ominstallera steam även fast du ominstallerat windows.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Och EVE är ju en egen klient i sig.. Det enda steam gör är att det installerar det åt dig.. Patchning lär du få göra själv.

Men som sagt EVE är garanterat värt det. Men man måste ha tålamod då du inte kan gå ut o döda nån av dom bästa på en gång..

EVE är ett tidsbaserat spel. Du lägger ner egen tid i din karaktär.. Och på så sätt blir det hela lite mer personligt. Din karaktär blir en del av dig.. Fram tills att du säljer den för några miljarder ISK

Sen att Steam är dåligt finns det flera läger angående. Själv tycker jag steam fungerar utmärkt, men det finns sina nackdelar.
Och om steam servern skulle vara nere när du vill spela? Välj att starta i offline läget bara

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Har aldrig fattat det här spelet, Freelancer är det bästa rymdskepps rpg/sim som jag har spelat.

det var skönt att flyga runt i indeed, men ytterligare ett exempel på ett spel som hade kunnat vara hur bra som helst om dom utvecklat det mer

Medlem

Fett...Börjar bli på tiden att man äntligen testar skiten!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Nån som har någon ide när det kommer då?

Medlem

Spelar ingen roll om du drar över steam eller deras sida egentligen

Om du är ute efter trial så kan vem som helst få en 14 dagars trial från deras sida

Medlem
Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Mellanare:

Jaha, men vad gör du om din hårddisk krashar och Valve gått i konkurs och därmed inte hostar spelen någonstans?

Vad gör man när originalskivorna pajar?

Orginalskivorna har du möjlighet att bevara, det är något du har kontroll över. Du har inte kontroll över ifall Valve går i KK t.ex.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

12
Skriv svar