Fallout 3 plåtat

Medlem

Jag tycker det är otroligt spännande att folk kan avgöra på ett par screenshots hur ett spel kommer vara, samt att grafiken verkar vara en avgörande faktor.
Jag kan inte tänka mig att vi spelar FO1+2 för dess mästerliga grafik utan för deras innehåll.
Hur FO3 kommer vara återstår att se.

Medlem
Skrivet av Mack:

Dom som säger att screenshotsen ser bra ut och verkar lovande är knappast riktiga fallout fans.

Dom 2 första bilderna är ju så fel! En stor jävla jätte som ser ut som en gul Hulken. Hoppas dom hittat på nån ny story då varför han blivit så jävla stor inte bara klottrat nya fiender. Bild nr.2 vill man ju bara spy på. Ser ju inte ens ut som fallout längre..

Men skärp er. Ska de inte ens få föra in nya fiender eller nya miljöer utan att ni ska klaga "det är inte fallout!!!!" Det är väl snarare vad man förväntar sig av en uppföljare i vanliga fall??

Är säker på att om exakt samma info/screenshots släppts men istället från Black Isle så hade alla varit fullständigt lyriska.. Tror hatet har att göra med att det är någon som köpt licensen och inte egentligen vad man gjort med spelet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Varför förstör idioterna Fallout såhär? Tvivlar på att spelet kommer vara det minsta likt de gamla spelen, men man kan alltid hoppas att de lyckas göra något som inte är så smärtfullt dåligt som det ser ut på de där bilderna..

Vill ha ett rollspel, inget jävla tps

Kan bara hålla med, vill inte att det ska vara ett FPS.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Det jag inte gillar är att spelet är ett FPS-spel vilket det finns PÅ TOK FÖR MYCKET AV IDAG. (och förstör spelupplevelsen)


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

Jag tycker inte att skärmdumparna övertygar men jag hoppas fortfarande på en bra titel!

Medlem
Skrivet av ddly:

Det jag inte gillar är att spelet är ett FPS-spel vilket det finns PÅ TOK FÖR MYCKET AV IDAG. (och förstör spelupplevelsen)

Så bra att du är påläst....

Skrivet av CVG:

One thing that was made clear to us when we were playing it was that this is not an FPS, and Bethesda are keen to stress this point, it is an RPG that integrates guns into its gameplay mechanics.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Dom är rätt roliga Verkar som de flesta där inte gått utanför dörren på typ 10 år, utan bara suttit och spelat FO1-2 i morsans källare samt diskuterat nämnda spel på "sitt" forum (med andra lika insnöade människor). Stackare.

hehe sant, hängde där ett tag och dom flesta är helt insnöade på ett skrämmande sätt, "vi" gamers vill hela tiden ha nya spel, bättre grafik, ljud, icke linjärt osv men så fort någon pillar lite och ändrar så blir det ett massivt gnällande, o allt beroende på ett par screenshots som inte säger något alls

tror det kommer att bli skitbra, och hoppas verkligen att det är spelbart från början och inte behöver patchas...som sina föregångare tex...

Medlem

Det går inte förneka att man ser vissa likheter till brotherhood of steel till xboxen när man ser detta.. Detta kommer inte sluta väl...

Medlem
Skrivet av MKultra:

Men skärp er. Ska de inte ens få föra in nya fiender eller nya miljöer utan att ni ska klaga "det är inte fallout!!!!" Det är väl snarare vad man förväntar sig av en uppföljare i vanliga fall??

Miljöer visst, då det utspelas mycket bland stora förstörda städer på östkusten, det är jue rimligt.
Jätten är lite svårare att svälja då även supermutanter inte är så stora, kanske inte ens Hoorigan från FO2 (slutbossen). Man undrar hur de fick in ett sånt monster och hur de ska förklara hur den någorlunda rimligt kom till.

Medlem

^- En mutant som fick sina tillväxt hormoner tillfuckade? ;p Händer ju med människor så varför inte mutanterna ;p

Medlem

Hittade ett roligt quote som ungefär beskriver min känsla när jag ser detta...

"Some days ago I played Diablo and noticed how it was nothing like Call Of Duty...."

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Thanatos84:

Åh vad jag blir sur. Varför måste de förändra någonting? Varför kan de inte bara släppa Fallout 2 en gång till, möjligtvis med en minimal förändring av titeln?

Javisst.. De skulle antagligen köpa 10 exemplar vardera och sen spela om spelet 20 ggr till, samt att såklart titelförändringen räcker för en 5-års diskussion på forumet (de kommer träta om hurvida titelförändringen verkligen passar in i FO's "lore" eller ej.)

Det märks att jag gillar NMA-forumet och folket där va?

Om de hade släppt Fallout 2 igen fast med Tactics graffen hade jag faktiskt köpt det. FANBOIIIIS FTW

Måste erkänna att jag också hade det.

Medlem

Det som jag tycker gör Fallout till vad det är, är stämningen, estetiken och den sjuka humorn. Nu snackar vi alltså post-apokalyptiskt 50-60-tal, nuka cola, pulp, pip-boy och så vidare. Än så länge har man bara fått se gråa, tråkiga screens med orc/ogre-liknande "supermutanter" med närstridsvapen, någon överdriven explosion här och var som gör att det inte känns alltför övertygande att Bethesda är på rätt spår.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- En mutant som fick sina tillväxt hormoner tillfuckade? ;p Händer ju med människor så varför inte mutanterna ;p

Det känns ganska fantasilöst (men möjligt). Att ta gamla fiender o bara göra dom större är ett gammalt och tråkigt knep.

Medlem

Ser ut att vara sköna miljöer. Ska bli spännande att utforska världen i förstaperson.

Medlem

Hell yeah! Potential att bli tidernas bästa Fallout-spel.

Medlem

Jag är trött på alla som tjafsar o gnäller på att Bethesda kommer att förstöra Fallout serien.
FEL!!! Interplay gjorde det med Fallout Brotherhood of Steel till Xbox, så vad som kommer sen kan bara bli bättre.
Sedan tjafset om att dom förändrar allting och fienderna inte alls ser ut som dom ska göra...
KOM IGEN!!!! Storyn självt är satt 30 år efter Fallout 2, saker å ting förändras, det är bara naturligt oavsett om det är en post apokalyptisk värld eller ej!

Citat:

Det som jag tycker gör Fallout till vad det är, är stämningen, estetiken och den sjuka humorn. Nu snackar vi alltså post-apokalyptiskt 50-60-tal, nuka cola, pulp, pip-boy och så vidare. Än så länge har man bara fått se gråa, tråkiga screens med orc/ogre-liknande "supermutanter" med närstridsvapen, någon överdriven explosion här och var som gör att det inte känns alltför övertygande att Bethesda är på rätt spår.

Gå in på Fallout 3 hemsida, där får du mycket mer info, plus några trevliga bilder på den nya Pip-Boy 3000.

Jag älskar Fallout (förutom BoS till xbox), jag ser verkligen fram emot det här! Alla som nu sitter o klagar på Fallout 3, passa er, jag sitter här med mitt Plasma Rifle med 8 i Perception, 8 Agility och 154% i Energy Weapons med Bloody Mess!!!!!:evil:

War, War never changes...

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Medlem

Har man tid o tråkigt så gnäller man, det rör nästan alltid upp något intressant som man kan följa sen.

Medlem
Skrivet av Plommon:

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Appappapp. Jag har aldrig påstått att jag HELLRE skulle det än Fallout 3. Men det skulle vara coolt att kunna lira klassikerna med lite upphottad grafik.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Plommon:

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Appappapp. Jag har aldrig påstått att jag HELLRE skulle det än Fallout 3. Men det skulle vara coolt att kunna lira klassikerna med lite upphottad grafik.

Jag menar inte dig personligen... eller att just du skulle hellre spela fallout med tactics grafik, men din kommentar påminde mig om andra forum där jag sett just sådana kommentarer... så jag ville bara förekomma dom...
men ladda ner, du kommer inte bli besviken, as skön mod!

Medlem
Pansarknekt

Jag vill se gameplayet in action innan jag bestämmer mig. Tycker ändå miljöerna ser helt ok ut.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Plommon:
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Plommon:

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Appappapp. Jag har aldrig påstått att jag HELLRE skulle det än Fallout 3. Men det skulle vara coolt att kunna lira klassikerna med lite upphottad grafik.

Jag menar inte dig personligen... eller att just du skulle hellre spela fallout med tactics grafik, men din kommentar påminde mig om andra forum där jag sett just sådana kommentarer... så jag ville bara förekomma dom...
men ladda ner, du kommer inte bli besviken, as skön mod!

Googlade lite. Fattar inte riktigt vad den gör. Är det nån som försökt skapa originalet i Tacticsmotorn?

Skrivet av Plommon:

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Har jag redan gjort har spelat Awaken i 2 års tid. Jag tipsade om det nyligen.

Men som jag har sagt om det innan så är det ju inte Fallout 2 med tactics graffe utan Tactics med Fallout1,2 gameplay fast mindre interaktion än de spelen.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Plommon:

Ni som säger att ni hellre spelat fallout eller fallout 2 med tactics grafik... gå in och ladda ner Awaken och den engelsk språkiga patchen

Har jag redan gjort har spelat Awaken i 2 års tid. Jag tipsade om det nyligen.

Men som jag har sagt om det innan så är det ju inte Fallout 2 med tactics graffe utan Tactics med Fallout1,2 gameplay fast mindre iteraction än de spelen.

Tack för tipset! Det var tack vare dig som jag börja spela d':up:

Medlem

Ja, tack för tipset, vem som än tipsade vem.

Skrivet av Plommon:

Tack för tipset! Det var tack vare dig som jag börja spela d':up:

Nemas problemas


signatur
Medlem

Blir nog skit bra, lite annorlunda, spännande så där, inte *fallout 1 o 2* men det är fallout 3

Medlem

Så länge det finns Coop är jag glad.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Så länge det finns Coop är jag glad.

Då blir du nog inte så glad....:\

Skriv svar