Xbox-utvecklare mördad

Medlem
Medlem

Jag är vanligtvis inte den som bryr sig om någon jag inte känner till, men vafan hon var en gamer och tjej, och som ni vet finns det inte ens tjejer på internet :O!
Så må hon vila i frid. Det som stör mig mest är att hennes man gjorde det här i onödan, killen kunde bara tagit sitt eget liv. Men så fungerar det inte i verkligheten tyvärr.

Måste också lägga till en sak : USA, geez...

Inaktiv

fy fan för sånna alltså...

Inaktiv
Skrivet av Nomble:

Hon har väl varit otrogen. Brukar oftast vara det i såna här fall. Som man bäddar får man ligga.

Ditt lilla äckel..

Inaktiv

Jaha? Ska vi börja läsa om alla som dör inom spelbranschen här på FZ nu eller? Kanske ska starta en dottersida som heter "You've got fragged".

Nej, men allvarligt, visst jag kan förstå att det är tragiskt men det finns 2 anledningar till att jag inte vill se sådana här nyheter, iaf inte på FZ. För det första, jag tycker inte det hör hemma på en spelsajt, även om hon arbetade inom branschen. För det andra, jag tycker det är fel emot familjen, det är deras sak. Vet dock inte om det kanske var dom som godkände det men det är knappast troligt.

Kalla mig okänslig eller något, för det är jag, men jag tycker det är lite fjantigt att skriva RIP och annat när man inte ens vet vem det är, det räknas inte att man har sett en intervjuv med personen. Samma sak med den där tjejen som försvann tidigare i år och det blev ett jävla rabalder. Nej, sörja är för dom som faktiskt vet vem personen är, enligt mig. Och ska man nu rapportera om folk som blir mördade på en spelsajt som den här kan man ju ha en mätare på hur många som dör varje dag av svält, whatever.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Höjden av skamlighet är när kommentarer som "Jaha, är det meningen att vi ska bry oss?" eller "Hon har väl varit otrogen" o.s.v kommer när någons tragiska bortgång uppmärksammas. Tänk om eran mor eller flickvän blivit mördade, hade det varit skoj att få höra sådana saker då? Man behöver inte bry sig om att hon dött, men då kan man ge fan i att bry sig att ens skriva en kommentar här.

Vila I Frid, beklagar sorgen till familjen.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Höjden av skamlighet är när kommentarer som "Jaha, är det meningen att vi ska bry oss?" eller "Hon har väl varit otrogen" o.s.v kommer när någons tragiska bortgång uppmärksammas. Tänk om eran mor eller flickvän blivit mördade, hade det varit skoj att få höra sådana saker då? Man behöver inte bry sig om att hon dött, men då kan man ge fan i att bry sig att ens skriva en kommentar här.

Vila I Frid, beklagar sorgen till familjen.

Ja, precis, om det hade varit någon som man kände så är det väl ganska självklart att man bryr sig? Att säga det där är bara idiotiskt eftersom ifall man inte bryr sig _då_ så har man något psykiskt problem. Jag tror inte alls att ni egentligen bryr er om att hon har dött utan som Struggle här säger, vänder det och tänker "tänk om det var min syster!". Det var det inte, vänta med sörjandet tills det faktiskt är er syster.

Om jag hade brytt mig varje gång jag fick höra att någon dog så hade jag suttit i tvångströjja nu. Hade ni verkligen _brytt_ er så hade förmodligen ni också gjort det, annars har ni en jävlig stark vilja.

Skrivet av Jocke:
Skrivet av Cane:

Tänkt att man ska bry sig eller? Folk dör varje dag och nog fan bryr vi oss inte om det, ska vi bry oss bara för att hon hade jobbat på halo 3 och GoW? Nej tror inte det. Visst synd hon blev mördad men hon var knappast den enda på planeten som blev mördad den dagen.

Så jäkla typiskt svenskt att uttrycka sig så. Bara att inse det tragiska i det som hände och beklaga.

Nej, tvärtom, det är så "jäkla typiskt svenskt" att känna medömkan om allt och alla men man säger aldrig hej till någon man passerar i dörren. Återigen tar jag den lilla flickan som försvann och sedan upphittades död tidigare i år som exempel. Hela sverige grät ju över detta. Begravningen sändes ju till och med i TV. Jag menar herregud, seriöst, "vem bryr sig?". Om ni säger att jag är sjuk i huvudet nu som ni sade till Cane så undrar jag, hur många såg den här begravningen, hur många av er hade sett den om ni vetat om den, hur många av er hade sett den om ni hade tid?

Nej, jag antar att man inte kan utrota normen om att man ska bry sig automatiskt när någon dör.

Skrivet av Sethernis:

Sen även OM hon var otrogen, är det ett legitimt skäl att någon ska bli mördad? Du är fan psykiskt störd om du tror det. Snälla, flytta till Iran.

Jaha, för alla psykstörda bor i Iran? Ja, självklart. Alla terrorister kommer därifrån också, klädda i turbaner och vita skynken. Ibland önskar jag att den globala uppvärmningen skulle komma imorgon och värma planeten med 12 grader på 2 dagar och utrota människan, människan är bara dum i huvet ändå. Om det nu finns en gud, eller fler, kanske 200 st gudar, så tror jag att han/hon/dom skapade oss för att se hur snabbt vi kunde förinta oss själva och den tanken får mig att le.

För övrigt liknar jag oss människor som en mutation mellan råttor och kackerlackor. Ni kan ju sitta och tänka ut anledningen själva.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ett litet inlägg bara, tror det han menade med "Snälla, flytta till Iran" rotar sig i att kvinnor som är otrogna i Iran med en annan man kan dömas till döden. Medans mannen kan vara otrogen hur han vill. Rätt mig om jag har fel dock.

Förövrigt kunde det väl ha sagt på bättre sätt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Only in america.....

Inte direkt!

Skrivet av cags59:

hemskt när sånt händer, men asså det är ju inte mera hemskt bara för att hon jobbar som Xbox-utvecklare:P

Ingen som sagt att de är nåt mer hemskt än nått annat.

Skrivet av Urkalak:

Återigen tar jag den lilla flickan som försvann och sedan upphittades död tidigare i år som exempel. Hela sverige grät ju över detta.

Nej, men de finns nåt som kallas att man kan bli berörd.
Jävligt otroligt hemskt att nån kan våldta en annan människa, till och med en 10-åring och sen mörda henne.
RIP RIP RIP RIP RIP RIP osv...

KoP
Medlem
Skrivet av Cane:

Tänkt att man ska bry sig eller? Folk dör varje dag och nog fan bryr vi oss inte om det, ska vi bry oss bara för att hon hade jobbat på halo 3 och GoW? Nej tror inte det. Visst synd hon blev mördad men hon var knappast den enda på planeten som blev mördad den dagen.

Trist att se att du är en oempatisk människohatare som har blivit såpass avtrubbad av allt våld i världen att du inte kan reagera på något annat sätt än att rycka på axlarna inför våld och mord. :/

Medlem

först detta sedan en taxi chaffis pga GTA4 vad fan händer med världen vi lever i. Detta är ju sinnessjukt för attans

may she R.I.P stackarn

håller med som nån påvisade om Engla visst det kanske tar värre än en vuxen men mord är så sjukt det kan bli, jag anser att ingen människa har rätt att beröva livet av en annan.

RIP

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:

Samma sak med den där tjejen som försvann tidigare i år och det blev ett jävla rabalder.

AHh jo det kanske man tycker. Men Anders Eklund mördade även Pernilla.

Du verkar vara en sån som inte läser tidningen så himla mycket isåfall. När nån blir mördad i Sverige så tas det upp i Efterlyst och det skrivs i tidningen för att få fram bevis av t.ex vittnen m.m

Kom inte och ytra dig när nån från din familj kanske kommer bort inom några år. För då kommer du såklart gråta och det skrivs i tidningen det också.

Även fast vi inte vet vem hon är vet vi iaf vad hon har gjort.

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av HYBRiS:

Only in america.....

Inte direkt!

Skrivet av cags59:

hemskt när sånt händer, men asså det är ju inte mera hemskt bara för att hon jobbar som Xbox-utvecklare:P

Ingen som sagt att de är nåt med hemskt än nått annat.

Skrivet av Urkalak:

Återigen tar jag den lilla flickan som försvann och sedan upphittades död tidigare i år som exempel. Hela sverige grät ju över detta.

Nej, men de finns nåt som kallas att man kan bli berörd.
Jävligt otroligt hemskt att nån kan våldta en annan människa, till och med en 10-åring och sen mörda henne.
RIP RIP RIP RIP RIP RIP osv...

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Urkalak:

Samma sak med den där tjejen som försvann tidigare i år och det blev ett jävla rabalder.

AHh jo det kanske man tycker. Men Anders Eklund mördade även Pernilla.

Du verkar vara en sån som inte läser tidningen så himla mycket isåfall. När nån blir mördad i Sverige så tas det upp i Efterlyst och det skrivs i tidningen för att få fram bevis av t.ex vittnen m.m

Kom inte och ytra dig när nån från din familj kanske kommer bort inom några år. För då kommer du såklart gråta och det skrivs i tidningen det också.

Även fast vi inte vet vem hon är vet vi iaf vad hon har gjort.

Ni har helt missuppfattat det jag menar. Visst, jag bryr mig inte om någon dör, jag skulle göra det om det var någon i min närhet som jag har en relation till, jag förstår dock att folk blir berörda. Det är väl också jättebra att det hamnar i tidningen för bevis och annat.

Det jag INTE tycker är bra är att vissa saker får mer uppmärksamhet än andra när de fortfarande är samma sak. Englas bortrövande och mord och dess mediapublicitet var inte för att få in bevis, det var för att få tidningar sålda och tittarsiffror. Jag menar, ni behöver bara kolla på att de faktiskt gjorde en TV-sänd begravning.

Hade det varit någon i min familj/släkt som blivit mördad hade jag ju självklart velat få fast mördaren MEN(!) jag hade inte velat att pressen skulle snoka runt hemmet och ha 3 intervjuver per dag bara för det.

Och showerguy, om du faktiskt hade läst vad jag sade så skrev jag att det är självklart att jag skulle bry mig om det var någon som jag hade en relation till. Skulle vara bra om du faktiskt läser det du svarar på och inte bara klipper ur det som låter dåligt och ger något finurligt litet svar på det.

Kanske skulle påminna er själva om att vi människor fortfarande är djur, dock smarta (hur man nu definerar smart). Jag antar att jag verkar som en otroligt avtrubbad och störd person, ok, men jag är i alla fall realistisk.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

123
Skriv svar