Ghost of Tsushima har blivit en succé hos både kritiker och spelarna, och nu har Sucker Punch släppt en ny patch som tar spelet åt två olika håll; samuraj-aj eller samuraj-light, om du så vill.

"Lethal" är vad det låter som, med mer aggressiva fiender, svårare att parera och väja undan, och Jin upptäcks dessutom snabbare. Fiendehuggen är dödligare men det är lyckligtvis Jins också. Läser man mellan raderna låter lethal som ett mer realistiskt läge för samuraj-aspiranter.

Emellertid introducerar man också strider med "lägre intensitet". Målet med dessa är att bibehålla känslan i Tsushima-striderna men samtidigt ge dig mer tid att andas. De flesta attacker går numer att blocka, fienderna avbryter sina attacker när du skadas och när du läker dina sår med "resolve" går motståndarna inte till attack. Smygandet i buskarna blir också mer förlåtande.

Med andra ord: alla samurajer ska med, oavsett om de är "samulight" eller dödligt vassa. Ghost of Tsushima belönades med en finfin fyra i betyg när vi recenserade spelet tidigare i juli.

Ghost of Tsushima vågar ta tid på sig. Det har ingen brådska och letar sig sakta in. Med tiden blir du ett med berättelsen, smälter samman med kontrollerna, och sveps iväg med vindarna.