Sommaren i releaselistan brukar vara torr, men i år ser det ut att kunna bli något annat. Inte minst tack vara den potentiella PS4-superduon The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima, som släpps 19 juni respektive 17 juli. Det senare fick vi nyligen se en gameplay-demonstration av.

För många ska det perfekta sommarlovs/semester-äventyret inte ta slut i en handvändning, och det är ett område som Sucker Punch ser ut att kunna leverera på. Sly Cooper- och Infamous-studion har redan sagt (tack, Wccftech) att spelet "med råge" är deras största. För brasilianska Voxel går Nate Fox, spelets creative director, in på mer specifika siffror om spelets spännvidd.

Can players take, say, 30, 40, 50 hours if they do the optional activities? And, obviously, less than that if you stay on the main route? Is it safe to make these statements? Yes, absolutely.

Fox uppmanar dock även rastlösa spelare att vika av från huvudleden för att "gå vilse på Tsushima Island". 17 juli är det alltså dags för releasen av ett av sommarens stora äventyr på PS4.