Tidigare i veckan släpptes Call of Duty: Warzone, Activisions direkta svar mot Fortnite och Apex Legends (sorry PUBG, du börjar få svårt att vara en del i ekvationen) och det fick en dunderstart. Det officiella Twitter-kontot rapporterar att sex miljoner spelare testade spelet under dess 24 första timmar, vilket är mer än dubbelt så många mot Apex Legends som med streamaren Ninjas hjälp lockade in 2,5 miljoner.

Medan Apex Legends var en hyfsat välbevarad hemlighet var hype-maskineriet och läckorna kring Warzone betydligt större. Man får heller inte glömma att spelet lanserades som en gratis del av Modern Warfare, på Battle.net, vilket såg till att många ögon uppmärksammades på att Warzone var släppt.

Om du är nyfiken på mer om Call of Duty: Warzone kan du bege dig till vår officiella tråd där du hittar massor av matnyttig information och diskussion. Många säger till exempel att spelläget Plunder är en intressant tolking av Battle Royale-konceptet där det gäller att samla så mycket pengar som möjligt istället för att vara sist kvar.