I fredags avtäcktes Overwatch 2 under Blizzcon, nu med större tyngdpunkt vid storybaserade uppdrag. Men tack vare läckor visste du förstås detta redan, något som Blizzard beklagar. Rättare sagt är det Jeff Kaplan, game director för Overwatch-spelen, som inte skräder med orden när han pratar med Kotaku Australia. Läckor påverkar energin för hela teamet, menar han.

Leaks are very interesting in that they have more of a moral impact on the team than anything else. It’s extremely demoralising.

When you’re trying so hard to deliver something for somebody and to have it be spoiled in a way that’s not coherent, that’s the part that bothers us the most, where people are not given all the information and all of the context that they need to understand what we’re doing.

Kaplan tycker det är besvärande när spelare dömer spelet efter lågupplösta läckor. Blizzard-spelen är dock långt ifrån ensamma med att läcka som såll. Hemligheter i spelbranschen blir allt svårare att hålla och pre-E3-tider är numer i princip lika med läckornas julafton.

Overwatch 2 har ännu inget releasedatum. Inte ens ett läckt sådant.