Ghost Recon: Breakpoint har fått ett riktigt svalt mottagande, och när Ubisoft-chefen Yves Guillemont i går gick igenom företagets finanser sa han att både försäljningen och mottagandet från kritikerkåren varit "väldigt nedslående".

Och man verkar ha överraskats av bristen på hyllningar. Spelet fick ett fint bemötande efter visningar på E3, Gamescom och andra preview-event, säger Guillemont. Han tillägger att man tänker förbättra spelet så att det möter förväntningarna, bland annat genom att lyssna på spelarnas feedback.

However, we have not capitalized on the potential of our latest two AAA releases. For Ghost Recon Breakpoint, while the game’s quality appeared on track – based on E3, Gamescom, previews and our latest internal playtests –, critical reception and sales during the game’s first weeks were very disappointing. As we have done with past titles, we will continue to support the game and listen to the community in order to deliver the necessary improvements.

Man har hittat tre huvudorsaker till varför Breakpoint underpresterat (se nedan). En följd av dessa observationer är att man tänker släppa så kallade live-spel (multiplayer-spel tänkta att vara aktiva under lång tid) mer sällan, och det är orsaken till vår nyhet tidigare i dag: att tre spel (Watch Dogs: Legion, Gods and Monsters, Rainbow Six: Quarantine) senarelagts.

Orsakerna till Ghost Recon: Breakpoints svaga försäljning och milda recensioner:

At this stage, we have identified three main reasons behind this underperformance:

  • First, it is harder to generate interest for a sequel to a Live multiplayer game, when prior iterations benefited from years of optimization. Consequently, we need to make sure there is more time between each iteration of Live games.

  • Second, our strategy of introducing gameplay innovations in our games has had a very positive impact on our brands. However, to win over players, these innovations need to be perfectly implemented in order to offer an optimal experience. This has not yet been sufficiently the case with Ghost Recon Breakpoint. While the change of formula has been very well received by some players, with an average daily playtime per player of over three hours, it also has been strongly rejected by a significant portion of the community.

  • Finally, Ghost Recon Breakpoint did not come in with enough differentiation factors, which prevented the game’s intrinsic qualities from standing out.

FZ:s Johan Olander var inte alls imponerad av Ghost Recon: Breakpoint. Han klagade på buggar, vapenokänsla, oförmåga att klättra på steagar, med mera. Betyget stannade på 2 av 5.