PC-spelsvärlden gav ett kollektivt vrål av ursinne under förra årets Blizzcon, då man istället för det väntade Diablo 4 utannonserade mobilspelet Diablo Immortal. Spaltmeter av mer eller mindre melodramatiska kommentarer fyllde världens spelforum och Diablo Immortals trailer nedtummades till Hin Håle själv. I en intervju med Gamespot kommenterar Blizzards VD J. Allen Brack nu situationen, och medger bland annat att utannonseringen av mobilspelet kunde ha gjorts bättre.

Han säger till exempel att ett nyckelfaktum man inte lyckades betona i samband med utannonseringen var att man fortfarande är en PC-utvecklare först och främst, även om man samtidigt är redo att titta på möjligheter på andra plattformar. Han påpekar även att det finns en hel del dåliga mobilspel på marknaden med aggressiva betalningsmodeller, men att Blizzard inte skulle göra mobilspel om de inte trodde att de kunde göra riktigt bra mobilspel.

Årets Blizzcon infaller 1-2 november, och förhoppningsvis gör de inte PC-spelarna besvikna den här gången. Som vanligt säljer man "virtuella biljetter" till de som vill följa mässan online, men lockar inte det kan man givetvis även läsa och se de hetaste nyheterna här på FZ.