Efter gårdagens nyhet om det fysikbaserade spelet Teardown började det snackas imponerande implementeringar av naturlagarna och @robbis länkade till videon ovan som bäst beskrivs av en kommentar på Youtube: "watch a man having an orgasm over a mind blowing physics engine for 11 minutes".

Om du är lite mer tekniskt intresserad, eller helt enkelt inte vill höra honom gapa, kan du via källan nörda ner dig i tekniken bakom dessa imponerande simuleringar och se fler exempel i följande video.

Simulationerna har gjorts av ett gäng studenter på University of Pennsylvania och baseras på Continuum Damage Material Point Methods for Dynamic Fracture Animation. Eller förkortat CD-MPM. Innan du börjar hoppas på att denna nivå av fysiksimulering ska dyka upp i nästa års spel kan det vara värt att notera att dessa scener har tagit mellan 17 till 600 (!) sekunder att rendera. Per frame.

Vi ser dock fram emot att Valve anställer studenterna, släpper två älskade spel baserat på tekniken, och sedan glömmer bort varumärket helt och hållet. Tills dess kommer vi att kolla på den här gif:en tills det är dags att gå hem.