Tim Sweeney påstår att Epic Games Stores pippi på exklusiviteter är ett måste för att förändra branschen, men exklusivitets-tänket är bevisligen inte för alla. Bandai Namco har hittills inte släppt något av sina spel via klienten och den japanska speljätten, som gett ut Dark Souls-spelen och utvecklar den oändliga Tales of-serien, är definitivt inte sugna på exklusivitetsavtal.

Bandai Namco Europes Hervé Hoerdt säger (via MCV) att de gillar hur Epic expanderar branschen.

We've been swimming in the same pool for years, and this pool is made of 200, 300 million people, and obviously the vision to be able to address two billion people or more tomorrow is exciting.

Just exklusivitetsgrejen är något som inte tilltalar Bandai Namco. Hoerdt menar att de vill att deras spel ska hitta till den bredast möjliga publiken, och då är exklusivitetsavtal inte rätt väg att gå. Trots detta ser de gott om potential hos klienten men i nuläget delar de inte samma vision.

It's fantastic, they have a lot of strength and lots of users. The business model is attractive to us because it's more profitable, but still, their interest is — if I'm correct — exclusivity. And this is not our vision.

Kort sagt: Epic-exklusivitet är ingen bra deal för Bandai Namco, menar Bandai Namco.