Cyberpunk 2077 lär ge oss ett åtminstone tvåsiffrigt antal speltimmar, men CD Projekt har redan börjat fundera på att förlänga berättelsen om livet i Night City. Den öppna världen bäddar för många berättelser som inte får plats i huvudspelet, och vissa av dessa planerar man att avhandla i expansioner. Inte helt olikt The Witcher 3, menar spelets UI-koordinator Alvin Liu i en pratstund med Prima Games, och syftar på de matiga och hyllade Hearts of Stone och Blood and Wine.

Vi paratar om framtida expansioner. Vi vill vara säkra på att allt är färdigt, men vi vill också bygga öppna världar. Jag minns när jag spelade Witcher 3 och hade klarat allt, och ändå ville veta vad alla höll på med. Jag tror vi kommer ha såna möjligheter också för Cyberpunk 2077.

Men eventuella expansioner kommer inte stjäla uppmärksamhet från huvudspelet, säger Liu. Han lovar att Cyberpunk 2077 blir en fullstor spelupplevelse som den är, med ett slut som är "väldigt belönande".

Vi håller inte tillbaka material, vi håller inte tillbaka story för att senare kunna, du vet, tjäna pengar på den eller sälja den i delar eller nåt sånt. Du kommer få hela spelet, full valuta för pengarna.

Med tanke på kvalitén och storleken på framförallt Blood and Wine låter det som ett löfte man vågar tro på.

Cyberpunk 2077 släpps den 16 april 2020 till pc, Xbox One och PS4. FZ såg 45 minuter gameplay på E3-mässan nyligen – se och läs Emils och Calles intryck. Och missa inte Calles intervju med CD Projekts kanske mest pratglada utvecklare - se nedan.