Vi fick se en första glimt av en officiell uppgradering av ljussättningen i Quake 2 redan för några månader sedan och då var det fortfarande oklart om det vi fick se demonstrationen skulle släppas till allmänheten. Men nu är det officiellt, i början av juni får Quake 2 stöd för Nvidias strålspårning.
På den officiella sajten går Nvidia igenom vad man gjort för att få det 22 år gamla spelet att glänsa som aldrig förr, vilket bland annat innebär ny rendering för ljussättningen, nya texturer och nya effekter.
Improved Global Illumination rendering, with three selectable quality presets, including two-bounce GI
Multiplayer support
Time of day options that radically change the appearance of some levels
New weapon models & textures
New dynamic environments (Stroggos surface, and space)
Better physically based atmospheric scattering, including settings for Stroggos sky
Real-time reflectivity of the player and weapon model on water and glass surfaces, and player model shadows, for owners of the complete game (the original Shareware release does not include player models)
Improved ray tracing denoising technology
All 3,000+ original game textures have been updated with a mix of Q2XP mod-pack textures and our own enhancements
Updated effects with new sprites and particle animations
Dynamic lighting for items such as blinking lights, signs, switches, elevators and moving objects
Caustics approximation to improve water lighting effects
High-quality screenshot mode that makes your screenshots look even better
Support for the old OpenGL renderer, enabling you to switch between RTX ON and RTX OFF
Cylindrical projection mode for wide-angle field of view on widescreen displays
Ingen punktlista i världen kan dock säga mer en än kort trailer som visar upp ljussättningstekniken i all sin flärd.