Vi fick se en första glimt av en officiell uppgradering av ljussättningen i Quake 2 redan för några månader sedan och då var det fortfarande oklart om det vi fick se demonstrationen skulle släppas till allmänheten. Men nu är det officiellt, i början av juni får Quake 2 stöd för Nvidias strålspårning.

På den officiella sajten går Nvidia igenom vad man gjort för att få det 22 år gamla spelet att glänsa som aldrig förr, vilket bland annat innebär ny rendering för ljussättningen, nya texturer och nya effekter.

  • Improved Global Illumination rendering, with three selectable quality presets, including two-bounce GI

  • Multiplayer support

  • Time of day options that radically change the appearance of some levels

  • New weapon models & textures

  • New dynamic environments (Stroggos surface, and space)

  • Better physically based atmospheric scattering, including settings for Stroggos sky

  • Real-time reflectivity of the player and weapon model on water and glass surfaces, and player model shadows, for owners of the complete game (the original Shareware release does not include player models)

  • Improved ray tracing denoising technology

  • All 3,000+ original game textures have been updated with a mix of Q2XP mod-pack textures and our own enhancements

  • Updated effects with new sprites and particle animations

  • Dynamic lighting for items such as blinking lights, signs, switches, elevators and moving objects

  • Caustics approximation to improve water lighting effects

  • High-quality screenshot mode that makes your screenshots look even better

  • Support for the old OpenGL renderer, enabling you to switch between RTX ON and RTX OFF

  • Cylindrical projection mode for wide-angle field of view on widescreen displays

Ingen punktlista i världen kan dock säga mer en än kort trailer som visar upp ljussättningstekniken i all sin flärd.