Tidigare i veckan gick Vince Zampella ut och förklarade att man inte har för avsikt att pressa de anställda på Respawn för att få ut nytt innehåll till Apex Legends snabbt. En direkt respons på uppgifterna om dåliga arbetsförhållanden på Epic Games efter att Fortnite blev ett världsfenomen. I ett blogginlägg på den officiella sajten förklarar man ytterligare hur man resonerar kring innehåll och försöker också förklara hur man prioriterat hittills.

Framförallt har man fokuserat på att lösa buggar och optimera spelet, samt laga kryphålen som gör det möjligt att fuska i spelet. Den stora tillströmningen av spelare gjorde att även problem som dessa exploderade och att ett "hälsosamt spel" fick högsta prioritet. De skissar också upp planerna framåt och att säsongerna fortfarande kommer att sparkas igång med ett battle pass och en ny legend. Under E3 EA Play i juli ska vi få veta mer om innehållet som förmodligen kommer att vara biffigare än i säsong 1 då detta varit den tydligaste kritiken.

Som avslutning vill man förtydliga att det är två helt olika team som arbetar med Star Wars Jedi: Fallen Order och Apex Legends men också att Titanfall-serien är pausad medan man arbetar på det sistnämnda.

Lastly, regarding other games in development at Respawn, it is important to understand that there are entirely separate development teams working on Apex Legends and Star Wars Jedi: Fallen Order. Additionally, in order to fully support Apex Legends, we are pushing out plans for future Titanfall games. No resources from the Apex Legends team are being shifted to other titles in development here at the studio, nor are we pulling resources from the team working on Star Wars Jedi: Fallen Order.