Strax innan E3 förra sommaren annonserade Bungie att de fått en ny investerare i kinesiska Netease, som pytsat in cirka 880 miljoner kronor i företaget. Spola fram ett par månader till Blizzcon och samma företag nämndes i det inte så värst varm mottagandet av Diablo Immortal, demondödarlirets debut på mobiltelefoner. En snabb touch på spolknappen igen och Bungie bryter med Blizzard-ägarna Activision för att istället själva hantera Destiny och kommande titlar.

Redan när Netease investerade i studion stod det klart att pengarna skulle användas för att utveckla ett nytt varumärke, som förmodligen heter Matter. Ett namn som började florera i oktober förra året. Bungie skrev då att de ville växa till ett "entertainment company that sustains many worlds simultaneously."

Innan Netease blev direkt involverade i utvecklingen av ett Blizzard-spel hanterade de deras varumärken i Kina, såsom Overwatch och World of Warcraft, vilket (förhoppningsvis) gör att Bungies framtid inte är direkt knuten till just mobiltelefoner. Som vi ju vet alla har.