Gammalt gaming-ordspråk: Snackar vi Bioware snackar vi spelberättelser. Studion har gjort sig ett namn främst på storydrivna rollspel som Baldur's Gate, Mass Effect och Dragon Age. När Anthem släpps i februari – demo strax innan – är det för en gångs skull gameplay i främsta rummet.

För GamesTM (via Wccftech) berättar Jonathan Warner, regissör, att det är uppfriskande.

Yeah, it is, it’s very refreshing, it’s invigorating. And usually, when you talk about a Mass Effect or a Dragon Age, people invariably end up talking about the plots or the points, and it’s very refreshing, when people talk about Anthem, they talk about flying or fighting monsters, or the gear, the Javelins, and it’s been a great opportunity for us to put gameplay first.

Warner tillägger dock snabbt att berättelsen är viktig i Anthem, där du är hjälten i din egen berättelse och där det finns starka personligheter utöver spelarna. Regissören menar också att användarfeedback från demon och framåt kommer väga tungt i vad man satsar på.

We’re looking at it as kind of a holistic experience, and making sure that we’re paying attention to, and doing things that will engage players across the board. Everybody’s got kind of a different motivation. Providing lots of interesting reasons to come back.