Evolution Studios, kända för det PS4-exklusiva racingspelet Driveclub, stängdes ned av Sony 2015 och plockades då upp av Codemasters. Under ledning av Evolutions frontman Paul "Rushy" Rustchynsky började utveckligen av den explosiva arkadracern OnRush, som släpptes den 5 juni i år.

Vi har skrivit ett par svängar om OnRush tidigare i vår, men ert mottagande har varit minst sagt svalt. Nu visar det sig att ni inte varit ensamma om att ställa er frågande till spelet, då Codemasters ger kicken åt flera medlemmar från det gamla Evolution-teamet. Detta för att försäljningssiffrorna inte nått företagets interna mål.

Källor säger till Eurogamer att flera personer som jobbat med utvecklingen av OnRush fått lämna företaget eller blivit ombedda att intervjuas på nytt för att behålla sina nuvarande tjänster. Känslan bland dem som fått stanna är att teamet i framtiden kommer att bistå andra delar av Codemasters eller jobba med "säkra projekt".

Källa: Eurogamer