I höstas lämnade Mike Laidlaw Bioware efter fjorton långa år där han framför allt gjorde avtryck i Dragon Age-serien; lead designer för originalet och tvåan, creative director för Inquisition.

I en intervju med Eurogamer talar Laidlaw om det senaste (men inte sista!) Dragon Age. Där och då fick spelet fina betyg men när Witcher 3 släpptes en tid senare fick Laidlaw sig en tankeställare. Han värld framstod plötsligt som "lite ihålig" och "ojämn" när man ställde den bredvid CD Projekts Red fenomenala storverk, menar han. Idag skulle han gjort Inquisition annorlunda.

We recognized it was a little hollow.

I love the way The Witcher 3 put more cinematic, more heavy story quests into those open worlds in order to even out the pacing and do it in a way players responded to super positively. Whereas in our case, it felt like there were two phases of the game: there was the stuff in the open world which, again, the writers did a great job of theming each zone so it had like, oh, this is the one where there was an expedition that went missing and it’s all full of notes, but it was never quite the same as the level of intensity you got when you went back in time and rescued Leliana from Redcliffe. Those were heavily cinematic. So, I think it was a bit jarring due to being inconsistent.

If I could go back I’m sure we’d look closer to The Witcher 3 – in the hindsight that I’ve seen The Witcher 3. Even we knew it was living where it was and we hadn’t balanced our budget in our deployment of stuff properly in the same way hindsight would have led me to do.

Det är inte första gången Mike Laidlaw uttryckt sin beundran för CD Projekt Red och spelen de gör. Tidigt i våras berättade han att han vore milt sagt sugen på att jobba med Cyberpunk 2077.