Bethesda hävdar att de inte gör det och Telltale verkar inte längre göra det, så just nu verkar vi få ge våra drömmar om värdiga Game of Thrones-speltolkningar till entusiastiska moddare.

Kingdom Come: Deliverance har ännu inte ens släppts – men är bara en vecka bort – och redan nu passar teamet bakom Seven Kingdoms-modden att flytta fokus från en Total War: Attila-mod till en Kingdom Come-mod. Modden tar oss till Riverlands under de fem kungarnas krig.

Arbetet med "gamla" Seven Kingdoms, a.k.a. Total War: Attila-modden, upphör. Teamet tycker att Kingdom Come lämpar sig bättre och såg många problem med Attilas mod-potential. I en FAQ berättar man om hur entusiastiskt teamet är, och om stödet från Kingdom Come-studion:

Kingdom Come: Deliverance is a brand new game utilizing the powerful CryEngine. This means it's easier to create quality assets and to render them with next-gen shaders. The open-world and story-driven aspects of the game are better suited to the Game of Thrones universe, giving us much more potential for new features and gameplay modes. Most importantly, Warhorse Studios stands behind the modding community and has been very vocal about supporting mods.

Snarare än att tolka bokserien A Song of Ice and Fire kommer Seven Kingdoms vara "lojal mot tv-serien". Ännu har man inte spikat vilka delar av de ikoniska karaktärerna som kommer medverka, men Riverlands under den här tiden ger oss potentiellt både Lannisters och Starks. Starkt!

With two warring sides, dangerous no-man's-land, and civilians caught in the middle between it all, it's a content-rich environment and the ideal location for an open-world mod.

Läs mer på Moddb.