När Mega Man 11-bomben släpptes förra veckan mottogs det med glädje och jubel bland FZ-läsarna. "Äntligen!", "Sjukt rolig nyhet" och "En välsignelse från ovan" lät några av de glada tillropen. Även den nydanande estetiken togs emot med optimism.
Simon Stafsnes Andersen, (norr)mannen bakom pc-spelet Owlboy, har passat på att tolka Capcoms ikoniska serie i form av en rad mock-ups. Jag personligen föll inte för Capcoms nya stil men de här verken får mig att smälta på två röda.
Mega Man 11 släpps under 2018 till pc, Playstation 4, Switch och Xbox One. Stafsnes Andersens Mega Man kommer med största sannolikhet aldrig att släppas. Men ... tänk om!
I wanted to see if I could. Apparently I can.
— Simon S. Andersen (@snakepixel) 10 december 2017
I am not making a promise to make anything. It's just something fun to mess with during my weekend. And yes, you can do a slide shot. pic.twitter.com/RGDBQyr0Oc
Got a few people asking why I've never tried to replicate the more bug-eyed version of the Megaman sprite.
— Simon S. Andersen (@snakepixel) 6 december 2017
I have. Decided that at some point... you have to change the features a little. Just gets weird. pic.twitter.com/dgvB3TXLZH
Some mockups from my little Megaman DOS project. Remade the old Megaman 1/3 PC/DOS games into one game using NES restrictions (or close to.) Made for a fun challenge. It's mostly only mockups. pic.twitter.com/c5QhGTr1uN
— Simon S. Andersen (@snakepixel) 5 december 2017
Some Megaman sprite tests I did back in 2013. The large sprites were never expanded upon beyond this, but I ended up giving the NES-restriction sprites a full set of animations and a few test levels. pic.twitter.com/kTHfJ9OwKq
— Simon S. Andersen (@snakepixel) 5 december 2017