#Bioshock: Infinite-utvecklarna #Irrational Games söker en design manager, och ett av grundkraven är att personen ska ha skeppat minst ett spel som fått en Metacritic-poäng på 85 eller högre. Metacritic är en sajt som sammanställer betyg från en rad olika (främst) engelskspråkiga spelsajter och -tidningar.

För att få ett hum om vilka tuffa krav som ställs så kan vi exemplifiera genom att nämna att titlar som #Fallout: New Vegas (84), #Metro 2033 (81), #Vanquish (84) och #Catherine (82) är toppspel som inte kvalar in.

Extra bisarrt blir kravet med tanke på att spel är enorma storproduktioner där saker och ting knappast står och faller med en enda persons medverkan. Det finns sannolikt mängder med extremt talangfulla människor som skulle kunna göra ett bra jobb åt Irrational, men eftersom de jobbar på "fel" spelhus så får de inte chansen.

Bilden: Bioshock-skaparen Ken Levine blir alldeles snurrig över det märkliga kravet – frågan är om han ens själv hade kvalat in för jobbet?