Precis som legendariska branschhjälten (och FZ-läsarnas favorit) Bobby Kotick förutspådde slog Diablo III #Blizzards förbokningsrekord – över två miljoner enheter skickades ut, närmare bestämt. Lanseringen blev en monumental succé för utvecklarna, med över 8000 olika platser i världen som erbjöd midnattsöppet.

I Sverige höll Webhallen nattöppet i sina butiker i såväl Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Linköping. Blizzards hacka-och-slå-äventyr kan inhandlas i butiker eller digitalt i hela Europa, USA, Kanada, Sydkorea, Sydostasien, Australien, Nya Zeeland, Taiwan, Hong Kong och Macau. I Mexiko, Argentina, Chile och Brasilien har spelet bara lanserats på digital väg.

– Lanseringen är kulmineringen av många års hårt arbete av vårt utvecklings-team, och av många års passionerat och dedikerat stöd av spelare världen över. Vi är tacksamma över spelarnas entusiasm, och för hjälpen av våra beta-testare med att få spelet redo för release. Nu när Diablo III är live hoppas vi att alla har en helvetiskt bra stund med att slå ihjäl demoner och samla loot i Sanctuary, säger Blizzard-chefen Mike Morhaime.