Nyckelord: half-life-counter-strike
31 artiklar i arkivet.
31 artiklar i arkivet.
Thomas Arnroth går på Comicon Gamex och noterar att spelbranschen blankt struntar i att följa sina egna åldersrekommendationer.
Half-Life-skaparna gillas inte bara av spelköpare.
Gooseman "bekräftar" att Valve snickrar på något med siffran 3 i namnet.
Valves antifuskverktyg används för att... just det, stoppa fusk.
Hollywood har länge varit spelens inspirationskälla. Hela vägen från sopiga licensspel till fantastiska actionäventyr har filmen varit förebilden. Men nu börjar de gamla textäventyren dyka upp igen. Och Arnroth anar ljuset.
Quakes och Dooms tekniska fader satsar på en fortsatt karriär med Oculus Rift. Men Ids arbete med Doom 4 och Id Tech 5 påverkas inte.
Är du duktig i fotboll klappar hela bekantskapskretsen dig i ryggen. Men är du en Starcraft-talang tror omgivningen att du "leker med datan.”
Battlefield har aldrig varit större, snyggare eller mer förstörbart men ändå finns det orosmoln på horisonten - hur länge är det moderna kriget modernt?
Spelandet ökar. De våldsamma spelen blir fler, spelvåldet allt verkligare – och det verkliga våldet minskar. Arnroth tycker det är hög tid att den oändligt tröttsamma spelvåldsdebatten tystnar. Och att vi istället börjar diskutera på riktigt.
Vad måste en shooter göra för att sticka ut i den tättbefolkade fps-genren? Shootmania gör det oväntade – det skalar bort glittret och låter spelarna bygga sina egna drömmar.
Till Gamex inbjöds de två sydkoreanska Starcraft 2-proffsen Sung Joon "July" Park och Ji Sung "Bomber" Choi. Vi tog tillfället i akt att prata med de två om bland annat den internationella scenen, skillnaden mellan utländska och koreanska spelare, balansen i spelet och kommande expansionen Heart of the Swarm.
Mycket pekar på att Valve presenterar Counter-Strike: Global Offensive om några timmar.
”Äntligen kan du lira Quake III med handkontroll!”, menar Id Software och släpper det 360-exklusiva Arena Arcade. ”Ha!”, fnyser vi.
StarCraft II närmar sig jordens omloppsbana med rasande hastighet. FZ skickade upp en tapper rekryt för att spana in flerspelarbetan som pågår för fulla muggar. Här följer våra intryck.
Ett decennium fyllt av utveckling har just lagts till handlingarna. Vissa prylar och fenomen förändrade hur vi ser på det här med spel. Annat definierade begreppet "epic fail". Vi radar upp fem vinnare och fem förlorare från 00-talet.